شنبه 5 آبان 1403

تولید خودرو

تولید خودرو

وب‌گاه دنیای اقتصاد

سخنگوی وزارت صمت گفت: محوریت بر ان است که توام با افزایش تولید بتوان تورم را هم کنترل کرد. در نهایت نیز شورای رقابت مصوبه خود را با صلاحدید خود مورد بازنگری قرار داده و ارائه می‌کند.

وب‌گاه خبر آنلاین

تابناک نوشت: در حالی که به روزهای پایانی اولین ماه سال جدید نزدیک می شویم، پاسکاری عجیب میان شورای رقابت و وزارت صمت مبنی بر اعلام قیمت های جدید خودرو، بسیاری از مردم و متقاضیان خرید خودرو را دچار سردرگمی کرده است.

وب‌گاه عرشه آنلاین

سخنگوی وزارت صمت گفت: وزارت صمت جلساتی را در حال برگزاری با شورای رقابت دارد تا در حقیقت بر روی مصوبه شورای رقابت از نظر تورم‌زایی بررسی مجدد صورت گیرد.

وب‌گاه گسترش

رهبری با نام‌گذاری سال در حقیقت نقشه موردنیاز برای ریل‌گذاری مدیران و مسئولان کشور را ارائه می‌دهند که امسال هم باتوجه به تاثیر رونق تولید و رشد آن بر معیشت مردم، «مهار تورم و رشد تولید» عنوان شعار سال قرار گرفت؛ یعنی مهم‌ترین مقوله‌ای که اگر توسط تصمیم‌سازان و تصمیم‌گیران در بخش‌های گوناگون موردتوجه جدی قرار بگیرد، قطعا می‌تواند اقتصاد کشور را به سمت ثبات و توسعه واقعی سوق دهد.

وب‌گاه گسترش

نجفی‌منش فعال حوزه خودرو با اشاره به تغییر قیمت خودرو در کارخانه گفت: این اقدام دیر یا زود باید انجام شود و شورای رقابت هم به این نتیجه رسیده است که این رانت وجود دارد و اگر قیمت‌ها هرچه سریع‌تر اصلاح شود حداقل بین 20 تا 30 درصد قیمت بازار افت خواهد کرد و تولید هم افزایش پیدا می‌کند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: به دنبال نامه معاون اول رئیس‌جمهور خطاب به شورای رقابت درباره مصوبه قیمت‌گذاری خودرو، وزارت صمت برای همکاری با شورای رقابت در این موضوع اعلام آمادگی کرد.

وب‌گاه خبر آنلاین

تسنیم نوشت: به دنبال نامه معاون اول رئیس‌جمهور خطاب به شورای رقابت درباره مصوبه قیمت‌گذاری خودرو، وزارت صمت برای همکاری با شورای رقابت در این موضوع اعلام آمادگی کرد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصمیم شورای رقابت در مورد افزایش قیمت خودرو بیان داشت: مصوبه اخیر شورای رقابت متناسب با مقدار هزینه تولید خودرو نیست و با شعار سال «مهار تورم» تعارض دارد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رئیس فراکسیون دیپلماسی اقتصادی در مجلس یازدهم گفت: در برخی موارد، قیمت مواد مورد نیاز تولید خودرو بالاتر از بهای منطقه‌ای آن به خودروساز فروخته می‌شود، با حل این موضوع از یک سو قیمت خودرو منطقی می‌شود و از سوی دیگر وابستگی آن به دلار و نوسانات پیاپی حاصل از آن کاهش می‌یابد.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

درپی نامه معاون اول رئیس‌جمهور خطاب به شورای رقابت درباره مصوبه قیمت‌گذاری خودرو، وزارت صمت برای همکاری با شورای اعلام آمادگی کرد.

خبرگزاری مهر

وزارت صمت به دنبال نامه معاون اول رئیس‌جمهور خطاب به شورای رقابت درباره مصوبه قیمت‌گذاری خودرو، برای همکاری با شورای رقابت در این موضوع اعلام آمادگی کرد.

خبرگزاری مهر

در حالی معاون اول رئیس جمهور دیروز در نامه ای خواستار عدم تغییر قیمت خودرو شد که همین سناریو در آبان 1400 نیز تکرار شده و رئیس جمهوری دستور به بازگشت قیمتهای مصوب ستاد تنظیم بازار داده بود.