شنبه 5 آبان 1403

تولید خودرو

تولید خودرو

وب‌گاه دنیای اقتصاد

وزیر صنعت معدن و تجارت گفت: خوشبختانه شرکت سایپا و مدیران خودرو در سه ماه آینده تمامی تقاضاهای خود را پاسخ می‌دهند یعنی تمام کسانی که در این دو شرکت ثبت نام کردند خودروهای خود را تا سه ماه آینده طبق اعلام این شرکت‌ها تحویل می‌گیرند و باقی شرکت‌های دیگر مانند کرمان موتور 6 ماه فرصت خواستند که تحویل بدهند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

ملاک تعیین قیمت کارخانه‌ای خودروهای داخلی در حالی فعلا مبتنی بر دستورالعمل شورای رقابت است که وزارت صنعت، معدن و تجارت به دنبال پیاده‌سازی الگویی جدید برای قیمت‌گذاری بوده و جزئیات آن را در اخیرا اعلام کرده است. طبق الگوی مدنظر وزارت صمت، تولید خودرو نه‌تنها دیگر زیان‌ده نخواهد بود، بلکه سود خالص نسبتا بالایی (در مقایسه با خودروسازان دنیا) برای شرکت‌های خودروساز کشور در نظر گرفته شده...

وب‌گاه عرشه آنلاین

یک نماینده مجلس با انتقاد شدید از افزایش قیمت خودرو گفت: اگر بهانه این است که همه چیز گران شده است، ما باید سوال کنیم که پراید کیلویی چند، این آهن قراضه را کیلویی چند می‌دهید؟ آیا خودروسازهای خارجی هزینه نمی‌دهند؟

وب‌گاه اقتصاد نیوز

یک تحلیلگر بازار خودرو با بیان اینکه تحویل زودتر از موعد خودروها به بازار، موجب فروکش کردن قیمت‌ها خواهد شد، گفت: با این اقدام به نظر می‌رسد که حباب غیرمنطقی قیمت‌ها روندی کاهشی داشته باشد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

با اعلام نوبت‌بندی تحویل خودروهای داخلی در طرح یکپارچه فروش، قیمت‌ها در بازار خودرو روند کاهشی به خود گرفته است.

وب‌گاه خبر آنلاین

فارس نوشت: دستور هشت ماده‌ای رییس جمهور به وزیر صنعت، معدن و تجارت برای بهبود وضعیت صنعت خودروسازی کشور به طور رسمی در تاریخ 15 اسفند 1400 ابلاغ شد.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

وزیر صمت گفت: تحویل برخی از خودروها از این هفته آغاز شده و شرکت ایران خودرو تا پایان هفته اقدامات وفرآیندها برای نوبت دهی را انجام می دهند.

خبرگزاری مهر

رئیس کمیته صنعت مجلس با اشاره به اینکه دولت باید لایحه مالیات بر عایدی سرمایه را به مجلس می‌داد، گفت: دولت نباید مشکلات خودرو را به قوای دیگر یا سایر بخش‌های کشور حواله دهد و فرافکنی کند.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

مدیر هوشمند سامانه کارت سوخت گفت: 270 هزار کارت نیز در نوبت قرار دارند که به‌صورت ماهانه تحویل داده می‌شوند.

خبرگزاری مهر

نماینده مردم سروستان در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از وضعیت بازار خودرو، گفت: تا چه زمانی می‌خواهیم به این بهانه که می‌خواهیم تولید خودرو را ملی کنیم، مردم را تحت تحریم قرار دهیم.

وب‌گاه عصر ایران

این خودروساز برنامه دارد تا حداقل 8 محصول جدید را از طریق سایپا و شرکت های زیرمجموعه به مرحله تولید برساند. همچن بناست تا برخی شرکت های زیرمجموعه گروه خودروسازی سایپا در کنار واردات خودروهای چینی بحث مونتاژ خودرو را نیز دنبال کنند.

وب‌گاه مشرق نیوز

ایران با وجود تحریم‌های شدید در سال 2022 میلادی، رتبه 14 تولید خودرو در دنیا را کسب کرد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، دستور هشت ماده‌ای رییس جمهور به وزیر صنعت، معدن و تجارت برای «بهبود وضعیت صنعت خودروسازی کشور» به طور رسمی در تاریخ 15 اسفند 1400 ابلاغ شد. آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در یکی از بند‌های این دستور در حوزه تولید خواستار افزایش دست کم 50 درصدی تولید خودرو در سال 1401 نسبت به سال 1400 شد و دستور داد، سازوکار‌های لازم به منظور تولید و عرضه حداقل یک...

وب‌گاه عصر ایران

به‌طور میانگین روزانه 70 تا 80 هزار درخواست کارت سوخت المثنی ثبت می‌شود و این در حالی است که تا پیش از اعلام سهمیه‌بندی بنزین، روزانه تنها 5000 درخواست در سامانه ثبت می‌شد؛ به همین دلیل فرایند صدور کارت زمان‌بر شده است؛ هرچند که گفته شده این فرایند دو ماه زمان می‌برد اما بعضا متقاضیان انتظاری بیش از شش ماه را نیز تجربه کرده‌اند.