پنج‌شنبه 3 آبان 1403

تولید خودرو

تولید خودرو

خبرگزاری دانشجو

در سال 97 با اعمال تحریم از سوی کشور‌های غربی، تولید خودرو با اختلال جدی مواجه شد. فرایند بی‌اثرسازی تحریم‌ها در سال اول دولت شهید رئیسی با ابلاغ دستور هشت ماده‌ای شروع شد و در نتیجه آن تولید خودرو با روند افزایشی طی سه سال اخیر، در سال 1402 به یک میلیون و 338 هزار و 856 دستگاه رسید.

خبرگزاری اکو نیوز

خبرگزاری تسنیم

مدیرعامل اسبق سایپا روند صنعت خودرو طی دهه‌های 60 تا 90 را به شکل مختصر بررسی کرد و گفت: دهه 90 آغاز دخالت گسترده سیاست و سیاسیون در صنعت خودرو بود به شکلی که روند نزولی را در صنعت خودرو احساس کردیم و این صنعت دچار بحران شد.

خبرگزاری اکو نیوز

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: وزیر صمت گفت: میزان تولید خودرو تا پایان امسال به بیش از یک میلیون و 500 هزار دستگاه می‌رسد که رکورد مطلوب و قابل قبولی است.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

وزیر صمت گفت: میزان تولید خودرو تا پایان امسال به بیش از یک میلیون و 500 هزار دستگاه می‌رسد.

وب‌گاه مشرق نیوز

وزیر صمت گفت: میزان تولید خودرو تا پایان امسال به بیش از یک میلیون و 500 هزار دستگاه می‌رسد که رکورد مطلوب و قابل قبولی است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: طرح احیای سایت خودروسازی بروجرد روز پنجشنبه با حضور عباس علی آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت افتتاح شد.

وب‌گاه گسترش

مطابق قانون بودجه سال 1403، اعلام رسمی شد که واردات خودروهای الکتریکی و هیبریدی جدید و دست دوم مجاز است.

وب‌گاه گسترش

به گفته سرپرست معاونت حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت، با توجه به برنامه افزایش تولید خودرو، صف خرید خودرو در نیمه دوم امسال برداشته خواهد شد.

وب‌گاه تابناک

به گفته سرپرست معاونت حمل و نقل وزارت صمت با توجه به برنامه افزایش تولید خودرو صف خرید خودرو در نیمه دوم امسال برداشته می‌شود.‌

وب‌گاه مشرق نیوز

به گفته سرپرست معاونت حمل و نقل وزارت صمت با توجه به برنامه افزایش تولید خودرو صف خرید خودرو در نیمه دوم امسال برداشته می‌شود.‌

وب‌گاه گسترش

بر اساس اطلاعات ارائه شده، موضوع خودرو یکی از اولویت های دولت سیزدهم بوده است. در آغاز دولت، وعده هایی برای بهبود وضعیت خودرو در کشور داده شده است: تسریع و افزایش واردات خودروهای کارکرده و برقی، حذف قرعه کشی خرید خودرو، ارتقای کیفیت خودروهای تولید داخل وکنترل قیمت خودرو اما با وجود این وعده ها و اقدامات صورت گرفته، همچنان این مشکلات حل نشده باقی مانده است.

وب‌گاه خبر آنلاین

یک پژوهشگر توسعه معتقد است هیچ انحصاری در صنعت خودرو در ایران وجود ندارد و مشکل ما ناتوانی دولت‌ها در برنامه‌ریزی است.

وب‌گاه مشرق نیوز

گروه خودروسازی سایپا در تولید اردیبهشت ماه و در قیاس با مدت مشابه سال گذشته رشد 4 درصدی و در تولید روزانه افزایش 2 درصدی را ثبت کرد؛ بر این اساس تمام خودروهای تولیدی به صورت کامل تجاری سازی و روانه با

خبرگزاری تسنیم

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه حل اساسی چالش‌های شهر تهران صرفاً با همکاری سایر دستگاه‌ها و مجموعه‌ها و اصلاح قوانین اداره شهر که در اختیار مجلس است، امکانپذیر خواهد بود، به بررسی چالش‌های اجرای قرارداد حمل‌و‌نقل شهرداری تهران با چین پرداخت.