پنج‌شنبه 3 آبان 1403

تولید خودرو

تولید خودرو

وب‌گاه دنیای اقتصاد

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: وضعیت تولید مرغ و تخم مرغ مطلوب است و مشکلی در این خصوص نخواهیم داشت.

خبرگزاری دانشجو

گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو: بازار خودرو در نخستین روز‌های خود در سال جدید با افزایش قیمت همراه بود. این وضعیت در حالی رقم خورد که چند ماه پیش مسؤولان وزارت صمت از بهبود این بازار در طول ماه‌های آتی خبر داده بودند اما این وعده محقق نشد. در حال حاضر بررسی قیمت چهار مدل از اتومبیل‌ها حاکی از آن است که قیمت بعضی از آن‌ها در طول 7 گذشته به طور میانگین بین 15 تا 35 درصد افزایش داشته است....

وب‌گاه گسترش

استقبال مناسب متقاضیان از خودروهای برقی در کنار حذف قیمت دستوری این نوع خودروها توسط شورای رقابت، خبر مثبتی است که در کنار مزایای محیط زیستی - به‌ویژه برای شهرهای بزرگ و صنعتی - می‌تواند منجر به افزایش رقابت‌پذیری و ارتقاء کیفیت محصولات شود.

خبرگزاری تسنیم

استقبال مناسب متقاضیان از خودروهای برقی در کنار حذف قیمت دستوری این نوع خودروها توسط شورای رقابت، خبر خوبی است که در کنار مزایای محیط زیستی - به‌ویژه برای شهرهای بزررگ و صنعتی - می‌تواند منجر به رقابت پذیری و ارتقاء کیفیت محصولات شود.

وب‌گاه گسترش

سرپرست معاونت حمل‌ونقل وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) اظهار کرد که تولید خودرو پس از چند سال تجربه کاهش تولید، از سال 1400 به بعد و در دولت سیزدهم، مجدداً به چرخه افزایش تولید بازگشته است. وی از برنامه‌ریزی برای افزایش معنادار و قابل‌توجه تولید خودرو در سال جاری خبر داد. همچنین افزایش واردات خودروهای برقی، بنزینی و هیبریدی نیز در دستور کار قرار دارد.

وب‌گاه گسترش

ناترازی بنزین، مدت هاست که در کشور وجود دارد و آنطور که شمخص است بی کیفتی خودروهای داخلی عامل اصلی این ماجرا است.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

آخرین گزارش مرکز آمار از تورم تولیدکننده بخش «زراعت، باغداری و دامداری سنتی» حاکی از آن است که تورم پیشران نقطه‌ای و سالانه این بخش با کاهش مواجه شده است.

وب‌گاه الف

سرپرست معاونت حمل‌ونقل وزارت صمت ضمن اشاره به اینکه تولید خودرو پس از چند سال تجربه کاهش تولید، از سال 1400 به بعد و در دولت سیزدهم مجدد به چرخه افزایش تولید بازگشت، از برنامه‌ریزی برای افزایش معنادار و قابل توجه خودرو در سال جاری در کنار افزایش واردات خودروهای برقی، بنزینی و هیبریدی خبر داد و تاکید کرد که تمرکز وزارت صمت بر این است که 80 درصد تولید خودروی کشور خودروهای اقتصادی باشد.

وب‌گاه مشرق نیوز

ناترازی بنزین دلایل متعددی دارد که کارشناسان مهمترین دلیل آن را خودروهای فرسوده می دانند، خودروهایی که علاوه بر آلودگی هوا بر اقتصاد کشور هم لطمه زده است.

خبرگزاری تسنیم

کارشناسان اقتصادی در میزگرد تسنیم بی توجهی به سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی از سوی دولت وقت را یکی از مهمترین دلایل رکود و تعطیلی اقتصاد در دهه 90 و افول شاخص‌های اقتصادی این دهه اعلام کردند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از وضعیت اقتصادی ایران دست پیدا کنیم.

وب‌گاه گسترش

با بررسی آمار تولید از سوی خودروسازان بزرگ، مشخص شده است که تولید خودروهای سواری (و وانت سایپا) در اولین ماه از سال جدید، توسط ایران‌خودرو و سایپا، نسبت به مدت مشابه در سال قبل، 21 درصد کاهش داشته است.

وب‌گاه خبر آنلاین

برخی خودروسازان در شرایطی از عدم تخصیص ارز تولید و قطعه و لوازم یدکی خودرو گلایه می کنند که بانک مرکزی با انتشار فهرست ارزبگیران نیمایی، پاسخ گلایه فعالان این حوزه را داد.

وب‌گاه عرشه آنلاین

نماینده مجلس یازدهم گفت: شروطی غیرمنطقی از سوی نهادهای مربوطه، از جمله شرط داشتن گواهینامه برای دریافت خودرو با قیمت کارخانه در نظر گرفته شده که این شرط منطقی نیست و بسیاری از افراد که نیازمند و حق دریافت خودرو را دارند از این امتیاز محروم می‌شوند. نماینده مجلس یازدهم گفت: شروطی غیرمنطقی از سوی نهادهای مربوطه، از جمله شرط داشتن گواهینامه برای دریافت خودرو با قیمت کارخانه در نظر گرفته...