پنج‌شنبه 3 آبان 1403

تولید خودرو

تولید خودرو

وب‌گاه دنیای اقتصاد

سعید جلیلی گفت: باید از دانشگاه ها و وزارت علوم بخواهید رشته های شما وارد اقتصاد خودرو و مسکن بشوند و برای این موضوعات دانشگاه های شما پیوند داشته باشند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: سعید جلیلی گفت: باید از دانشگاه ها و وزارت علوم بخواهید رشته های شما وارد اقتصاد خودرو و مسکن بشوند و برای این موضوعات دانشگاه های شما پیوند داشته باشند.

خبرگزاری تسنیم

شاخص تولید شرکت های صنعتی بورس، در اردیبهشت ماه سال 1403، نسبت به ماه مشابه سال قبل، 1.8 درصد افزایش یافته است.

وب‌گاه گسترش

مهمت شیمشک، وزیر اقتصاد و خزانه داری ترکیه روز دوشنبه گفت: ما [در حسابرسی شرکت‌ها] بیش از پیش از الگوریتم‌ها و هوش مصنوعی استفاده می‌کنیم.

وب‌گاه خبر آنلاین

از آنجایی‌که در سال‌های اخیر به ویژه از سال 1400 تا به امروز قیمت خودرو در بازار به دلایل مختلف با نوسانات شدیدی روبه‌رو شده، شورای رقابت برای قیمت‌گذاری خودرو مجدداً تصمیمات جدیدی اتخاذ است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: معاون حقوقی رئیس جمهور درباره پرونده کرسنت و بیژن زنگنه گفت: بازگشت زنگنه به وزارت نفت در دولت روحانی منجر به محکومیت 2.4 میلیارد دلاری برای ایران شد.

وب‌گاه گسترش

دادستان تهران در دیدار با مدیران یکی از شرکت‌های خودروسازی، به آنها ابلاغ کرده است که این شرکت باید تا پایان سال جاری، استانداردهای 85 گانه را برای تمامی محصولات خود اخذ کند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: براساس آمار دو ماهه نخست امسال از بازار بیمه، بخش خودرو سهم 74 درصدی از تعداد بیمه‌نامه‌های صادره از کل دارد و بیمه درمان با 29 هزار میلیارد تومان در جایگاه اول حق بیمه تولیدی از بازار بیمه طی این مدت قرار دارد.

خبرگزاری اکو نیوز

وب‌گاه فرارو

یک گزارش آماری به مقایسه رشد قیمت نهاده‌های تولید و قیمت مصوب خودرو در هفت سال گذشته پرداخته است که نتیجه آن از فروش خودرو به نصف قیمت در دو شرکت خودروساز حکایت دارد. در این گزارش درصد رشد نرخ نهاده‌های تولید در یک خودرو 1200درصد محاسبه شده، حال آنکه قیمت مصوب فروش خودرو تنها 600درصد رشد یافته است. این امر در کنار کسری نقدینگی و افزایش بدهی خودروسازان به قطعه‌سازان و بانک‌ها زیان انباشته...

خبرگزاری اکو نیوز

وب‌گاه خبر آنلاین

در شرایطی که بیش از 50 درصد ظرفیت کارخانجات کشور، خالی است و تولید با مداخله های دولت، سودجویی دلالان، کارکرد رانتی و بنگاه داری، تحمیل تحریم های خارجی و مانع تراشی های داخلی، حال و روز خوبی ندارد، صدها مهندس جوان ایرانی در کنار 14 هزار نیروی کار ماهر در زمینه قطعه سازی خودرو، شبانه روز درحال تولید بدون نام و تبلیغات تولید سه میلیون قطعه برای خودرو در داخل کشور را ممکن کرده اند تا هم...

وب‌گاه الف

محمدباقر قالیباف گفت: اگر رئیس جمهور به موقع تصمیم نگیرد مجبور می‌شوید یا ایران را به ترامپ بفروشید یا تنشی خطرناک را به کشور تحمیل کند.

وب‌گاه گسترش

براساس نظر کارشناسان اقتصادی، حل مسئله مسکن در چهار سال آینده یکی از اولویت‌های مهم برای رئیس‌جمهور آینده است. همچنین در خصوص موضوع خودرو، بر اجرای قانون و واردات خودروهای کارکرده تأکید شده است.

وب‌گاه الف

گروه خودروسازی سایپا اعلام کرده که از ابتدای سال جاری تا 31 خردادماه، 118 هزار و 338 دستگاه خودرو تولید کرده و متوسط تولید روزانه خود را به بیش از 2 هزار دستگاه رسانده است.

خبرگزاری اکو نیوز