یک‌شنبه 15 مهر 1403

تکواندو زنجان در اندیشه روزهای اوج است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
تکواندو زنجان در اندیشه روزهای اوج است

زنجان - ایرنا - رییس هیات تکواندو استان زنجان گفت: فعالان در ورزش تکواندو زنجان برای دستیابی این رشته ورزشی پرطرفدار به روزهای اوج و شکوه، تلاش جدی می‌کنند.

علی سپهری، روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: تکواندو زنجان دارای مدال‌های ملی، بین المللی، جهانی و آسیایی است و قصد دارد با راهیابی به بازی های المپیک و کسب نشان، کلکسیون خود را تکمیل کند.

وی با بیان اینکه از سال 2006، چهاردهم شهریور ماه به عنوان روز جهانی تکواندو نامگذاری شده است، اظهار داشت: به مناسبت گرامیداشت این روز هر سال برنامه های مختلفی به منظور ارتباط گیری جامعه تکواندو با بطن اجتماع برگزار می شود تا خود را بهتر و بیشتر برای خانواده ها نمایان سازد.

سپهری، افزود: متاسفانه امسال بیماری ویروس کرونا، گریبان همه را گرفته و در این میان، جامعه ورزش تکواندو نیز متحمل خسارت های بسیار شده است.

وی با بیان اینکه به رغم وجود بیماری ویروس کرونا و تعطیلی ورزش زنجان، هیات تکواندو استان زنجان هفت برنامه ویژه را برنامه ریزی و به مرحله اجرا درآورد، تصریح کرد: با توجه به تقارن روز جهانی تکواندو، فعالان این رشته ورزشی زنجان ازجمله قهرمانان تکواندو این استان نخستین برنامه خود را با "نذر خون" استارت زدند.

سپهری افزود: حضور شماری از جامعه تکواندو این استان در بیمارستان امام حسین (ع) زنجان به منظور تقدیر و تجلیل از مدافعان سلامت، حضور در منزل حاج صدقعلی کاظمی 95 ساله (پیشکسوت ورزش کشتی پهلوانی) اجرای حرکات نمایشی با شرکت 200 تکواندوکار در پارک بانوان شهر زنجان، از دیگر برنامه ها بود.

رییس هیات تکواندو استان زنجان یاد و خاطره شهید پرویز عطایی، بنیانگذار تکواندو در زنجان را گرامیداشت و گفت: امسال، چهلمین سال تولد تکواندو زنجان است که اگر ویرس کرونا اجازه دهد و شرایط و موقعیت مناسب شود به حتم برنامه ای را به همین منظور خواهیم داشت.

سپهری با بیان اینکه این رشته ورزشی زنجان از وضعیت خوب و مناسبی برخوردار است، افزود: قریب 15 هزار و 500 نفر در ورزش تکواندو این استان فعال هستند که 164 نفر از آنان (30 زن و 134 مرد) به عنوان داور و مربی هستند.

وی تعداد باشگاه های تکواندو زنجان را 54 باب اعلام کرد و با بیان اینکه در این شرایط کرونایی، فقط 20 باشگاه فعال هستند، اظهار داشت: حضور در المپیک از برنامه های جدی تکواندو زنجان است و هیات سعی دارد چهار تا هشت سال آینده حداقل یک ورزشکار زنجانی را در بازی های المپیک داشته باشد.

سپهری افزود: تکواندو این استان از وجود 2 سالن ورزشی در شهر زنجان و یک سالن در هرکدام از شهرهای ابهر، خرمدره و طارم، برخوردار است و برای تربیت ورزشکاران در کنار استفاده بهتر و بیشتر از تجارب ارزنده پیشکسوتان این رشته ورزشی از توانمندی جوانان نیز بهره مند است.

وی تصریح کرد: متاسفانه ویروس کرونا خسارات مادی و معنوی زیادی به این رشته ورزشی زنجان وارد آورده است و در واقع گرد هم آوردن خانواده بزرگ تکواندو این استان پس از گذر از این بیماری منحوس، بسیار سخت و مشکل خواهد بود.

سپهری با اشاره به اینکه ورزش در حفظ و ارتقای سطح سلامت و تندرستی ورزشکاران نقش ارزنده دارد، افزود: امید می رود مسوؤلان ذیربط اجازه ندهند میزان خسارت ها به حوزه ورزش بیشتر از این شود و باید راهکاری برای جلوگیری از ضرر و زیان به این رشته ارایه شود.

وی ادامه داد: تسهیلات بانکی در نظر گرفته شده برای فعالان در حوزه ورزش نیز جوابگوی ضرر و زیان نیست و دردی را دوا نخواهد کرد چراکه این تسهیلات به صورت بلاعوض نیست و دریافت آن، فقط میزان بدهی ها را بیشتر می کند.

*س_برچسب‌ها_س*