سه‌شنبه 10 مهر 1403

جامعه روحانیت

جامعه روحانیت

وب‌گاه فرارو

شانس او برای رسیدن به صندلی پاستور هشت سال بعد از اینکه نخستین بختش را امتحان کرد، چیست؟ او سال 92 بازی را در زمین دیپلماسی به روحانی باخت. او برای چند سال مسئول پیشبرد پرونده هسته‌ای بود که نتایجش رفتن ایران ذیل فصل هفت منشور شورای امنیت و صدور چندین قطع‌نامه علیه ایران و تحریم‌های بسیار بود. حالا او در شرایطی نامزد شده که مذاکرات وین برای احیای برجام در دست انجام است.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، «هشتمین جمهور» عنوان بسته خبری - تحلیلی است که همزمان با سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران و انتخاب هشتمین رئیس جمهور، به بازخوانی اخبار رسمی و غیر رسمی پیرامون انتخابات و نامزد‌های ریاست جمهوری می‌پردازد. آخرین اخبار انتخاباتی 15 اردیبهشت را در نهمین شماره از «هشتمین جمهور» بخوانید. جدیدترین شرایط شورای نگهبان؛ آذری جهرمی، غرضی و بادامچیان...

خبرگزاری دانشجو

گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو - امیر قشقایی، با وجود این که حدود یک ماه تا انتخابات ریاست‌جمهوری زمان باقی مانده اما اصلاح‌طلبان و اصول‌گرایان هنوز از نامزدهای قطعی خود برای کاندیداتوری رونمایی نکرده‌اند. جبهه اصلاحات با وجود عملکرد نه چندان جالب دولت تدبیر و امید نسبت به باقی احزاب، کار سخت‌تری را در پیش دارد و به همین دلیل این دوره در پی آن است که با انتخاب نامزدی متفاوت نسبت به دوره‌های...

وب‌گاه مشرق نیوز

دبیر شورای وحدت اصولگرایان گفت: در شرایط کنونی برخی از افرادی که اعلام نامزدی کرده‌اند کسانی هستند که به مرحله آخر دوران مدیریتی خود رسیده‌اند، البته چون آقای رئیسی هم اعلام آمادگی نکرده است.

وب‌گاه خبر آنلاین

فارس نوشت: دبیر شورای وحدت اصولگرایان گفت: در شرایط کنونی برخی از افرادی که اعلام نامزدی کرده‌اند کسانی هستند که به مرحله آخر دوران مدیریتی خود رسیده‌اند، البته چون آقای رئیسی هم اعلام آمادگی نکرده زمینه برای حضور سایرین فراهم شده است.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، اعضای دفتر تحکیم وحدت در دومین نشست از سلسله نشست‌های انتخاباتی خود با احزاب، به گفتگو با حجت‌الاسلام پورمحمدی دبیر شورای وحدت اصولگرایان نشستند. پورمحمدی در این نشست با اشاره به این که پایه‌های تحزب در کشور به روشنی تعریف نشده؛ ریشه ناتوانی در سامان‌دهی رفتار‌های سیاسی را توافق نداشتن در بسیاری از بدیهیات و نکات اولیه رفتار حزبی عنوان کرد. وی...

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - انتخابات ریاست‌جمهوری، رویدادی از جنس دیگر انتخابات‌ها نیست، بلکه عرصه‌ای به مراتب مهم‌تر و تاثیرگذارتر در سطح داخلی و به ویژه بین‌المللی است، بنابراین باید تمام جریان‌ها و احزاب سیاسی تمام همت و تلاش خود را برای افزایش میزان مشارکت مردم بکار بندند.

وب‌گاه خبر آنلاین

خراسان نوشت: تا همین چند ماه قبل علی لاریجانی، یکی از گزینه های جدی کاندیداتوری انتخابات 1400 به شمار می رفت به طوری که پیوسته بین دو طیف راست اصلاح طلبی و جریان سنتی و محافظه کار اصولگرایی دست به دست و گمانه هایی در خصوص این که لاریجانی گزینه نهایی آن ها برای انتخابات ریاست جمهوری خواهد بود، مطرح بود.

وب‌گاه خبر آنلاین

اعتماد نوشت: اگرچه مهم‌ترین طیف حامی رییسی در این انتخابات کسانی‌اند که حول محور شورای وحدت گرد آمدند اما به نظر می‌رسد در این گروه نیز تردیدهایی ایجاد شده و برخی به سوی لاریجانی گرایش پیدا کرده‌اند. از تمایل مصطفی پورمحمدی، دبیر عالی جامعه روحانیت مبارز به لاریجانی گرفته تا چراغ سبز محمدرضا باهنر به او.

وب‌گاه خبر آنلاین

اعتماد نوشت: در انتخابات شوراها 8 جریان و نهاد سرگرم تدوین فهرست انتخاباتی هستند. برخی از این هم فراتر رفته و می‌گویند جز این 8 طیف و گروه، احزابی مانند موتلفه نیز به‌طور مستقل فعال شده‌اند.

وب‌گاه فرارو

سعید محمد تا الان جوان‌ترین نامزد شناخته‌شده جریان اصولگرایی است و این شانس را داشته که نامش حتی بعد از حاشیه‌های اخیر درباره استعفایش در بین 10 نامزد اصلی شورای وحدت اصولگرایان دیده شود. جوان‌بودن محمد، هم می‌تواند برگ برنده او حساب شود هم پاشنه‌آشیل او. جوانی و ناشناس‌بودن در سیاست، کنجکاوی‌برانگیز است.

وب‌گاه فرارو

با سخنان اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه در حوزه سیاست خارجی، وزارت امور خارجه تصمیم‌گیر نیست، گفتمان دیپلماتیک ظریف دیگر کارایی لازم را در انتخابات ندارد و افزون بر همه این‌ها انتشار فایل صوتی محرمانه از ظریف باعث شد که او در معرض نقد مقام معظم رهبری قرار بگیرد و به نظر می‌رسد در این شرایط او نتواند نماینده جامع‌الشرایطی برای اصلاح‌طلبان باشد؛ چه اینکه حتی برخی اصلاح‌طلبان با تکیه...

خبرگزاری ایسنا

یکی از سیاسی ترین فقهای شیعه در یک صد سال اخیر بعد از پیروزی در مبارزه بزرگ (جهاد اکبر) با همراهی و همدلی مردمش قیام تاریخی (جهاد اصغر) را در پیش گرفت و موفق شد به 2500 سال نظام پادشاهی در کشورش پایان دهد.

وب‌گاه خبر آنلاین

ایرنا نوشت: موضوعات مبهم درون اصولگرایی نیازمند ابهام‌زدایی است و به نظر می‌رسد جز اعلام داوطلبی اعضای کابینه نهم و دهم، ثبت نام، اعلام حضور، نحوه و امکان اجماع در این جریان حداقل تا زمان نام‌نویسی و حداکثر تا خود انتخابات مبهم بماند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - موضوعات مبهم درون اصولگرایی نیازمند ابهام‌زدایی است و به نظر می‌رسد جز اعلام داوطلبی اعضای کابینه نهم و دهم، ثبت نام، اعلام حضور، نحوه و امکان اجماع در این جریان حداقل تا زمان نام‌نویسی و حداکثر تا خود انتخابات مبهم بماند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - داده کاوی های ایرنا نشان می دهد: با وجود اعلام بی تمایلی «علی لاریجانی» برای شرکت در رقابت‌های انتخاباتی، همچنان گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای از حمایت احزاب مختلف سیاسی برای حضور وی در انتخابات ریاست جمهوری حکایت دارد.