دوشنبه 16 مهر 1403

جام نوبرانه آبی‌ها به ساپینتو رسید

خبرگزاری اکو نیوز مشاهده در مرجع

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، تیم‌های فوتبال استقلال تهران و نساجی مازندران در دیدار سوپر جام فوتبال ایران از ساعت 16 در ورزشگاه شهید باهنر کرمان به مصاف هم رفتند.

قضاوت این دیدار بر عهده بیژن حیدری است.

ترکیب تیم فوتبال استقلال:

سید حسین حسینی، عارف غلامی، رافائل سیلوا، جعفر سلمانی، کوین یامگا، روزبه چشمی، آرش رضاوند، مهدی مهدی‌پور، مهدی قایدی، محمد محبی و ارسلان مطهری.

ترکیب تیم فوتبال نساجی:

علیرضا حقیقی، حامد شیری، علیرضا ابراهیمی، صابر حردانی، علی شجاعی، امیر مهدی جانملکی، ایوب کلانتری، مهرداد عبدی، رضا جعفری، محمد شریفی، کریم اسلامی

دقایق حساس نیمه اول:

در 5 دقیقه ابتدایی بازی هر دو نیم بیشتر در میانه میدان سعی کردند توپ را در اختیار بگیرند و بازی مالکانه‌ای را در دستور کار داشتند.

دقیقه 7: تیم فوتبال اسقلال از جناح راست توپی را روی دروازه ارسال کرد، اما دفاع نساجی وتوپ را دفع کرد و این حموله بی ثمر ماند.

دقیقه 9: فرار بازیکن نساجی با خطای فاحش سلمانی روبرو شد و داور به این بازیکن کارت زرد داد.

دقیقه 14: حرگت زیبای ارسلان مطهری از سمت راست و ورود او به محوطه جریمه با یک پاس رو به عقب برای قایدی و ضربه این بازیکن همراه شد و جدی‌ترین موقعیت استقلال توسط علی رضا حقیقی دفع شد، اما موج حملات استقلال بعد از آن تا دقیقه 20 ادامه یافت.

دقیقه 23: رضاوند از سمت چپ توپی را روی دزوازه نساجی ارسال کرد که با ضربه سر بی دقت محبی بی ثمر ماند.

دقیقه 26: ارسال مهدی مهدی پور بعد از عبور از مدافعان زیر پای قایدی آمد و این بازیکن با یک شوت زیبا در آستانه گلزنی بود که فوق واکنش علی رضا حقیقی توپ را به کرنر فرستاد.

دقیقه 36: شوت جعفر سلمانی با اختلاف زیاد از بالای دروازه نساجی به بیرون رفت.

دقیقه 40: حرکت تماشایی مهرداد عبدی و جا گذاشتن بازیکنان استقلال با یک پاس زیبا کریم اسلامی را در موقعیت تک به تک با دروازه بان استقلال همراه کرد، اما این توپ توسط سید حسین حسینی دفع شد تا مهمترین موقعیت نساجی از دست برود

این دیدار در نیمه اول بدون گل خاتمه یافت.

دقایق حساس نیمه دوم:

دقیقه 53: ارسلان مطهری روی پاس مهدی مهدی پور اولین گل را برای تیم فوتبال استقلال به ثمر رساند و بازی 1 بر صفر شد.

دقیقه 58: مهدوی قایدی همانند نیمه اول با یک شوت زیبا دروازه نساجی را تهدید کرد، اما توپ با تیر دروازه برخورد کرد.

دقیقه 72: استقلال پشت محوطه جریمه صاحب یک ضربه ایستگاهی شد که محبی مستقیم به سمت دروازه شلیک کرد و دفع ناقص علی رضا حقیقی توسط اسقلالی‌ها ریباند شد، اما حقیقی باز هم بعد از برخورد توپ به تیر دروازه توپ را تصاحب کرد و داور حکم به آفساید داد.

دقیقه 79: پاس زیبای قایدی به محبی رسید و این بازیکن با علی رضا حقیقی تک به تک شد، اما باز هم حقیقی مانع گلزنی استقلالی‌ها شد.

داور این دیدار 6 دقیقه وقت اضافه لحاظ کرد و در دقیقه 91 رضا وند در یک موقعیت تک به تک با علی رضا حقیقی روبرو شد که موفق دروازه بان نساجی بود و خطای شدید رضاوند روی حقیقی باعث دریافت کارت زرد توسط داور مسابقه به این بازیکن شد و علی رضا حقیقی دچار مصدومیت از ناحیه زانو شد، اما بعد از دقایقی مداوا این بازیکن به بازی برگشت.

این دیدار در پایان با حساب یک بر وصفر به سود آبی پوشان تهرانی خاتمه یافت و استقلال قهرمان سوپر جام شد.

در تاریخ سوپرجام فوتبال ایران تیم پرسپولیس تهران با 4 قهرمانی از 5 حضور همچنان رکورد دار است و تیم های فولاد خوزستان و استقلال تهران با یک قهرمانی و نایب قهرمانی دوم مشترک و صبای قم و ذوب آهن اصفهان با یک قهرمانی چهارم مشترک هستند. تیم های تراکتور تبریز، نفت تهران و نساجی قائمشهر هر کدام یک بار حضور در سوپرجام را تجربه کرده اند.