یک‌شنبه 15 مهر 1403

جان بولتون

جان بولتون

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - استاد حقوق و روابط بین‌الملل تاکید کرد: مقاومت مردمی و دیپلماسی معقول ایران موجب شد تا آمریکا از سیاست تغییر رژیم و ویران‌سازی ایران وارد فاز گفت‌وگو شود و اعلام کند که آماده مذاکره بدون پیش‌شرط با ایران است در حالی که همان‌ها زمانی 12 پیش‌شرط برای گفت‌وگو با تهران اعلام کرده بودند.

خبرگزاری ایسنا

این بار سوم است که در نزاع بین ایران و آمریکا به‌نوعی مسافران یک هواپیمای غیرنظامی ایرانی مورد تهدید قرار می‌گیرند. اولین بار، در سال 1988 هواپیمای ایرباس خطوط هوایی ایران بر فراز آب‌های این کشور با شلیک دو موشک از ناو وینسنس سرنگون شد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - می‌گویند روزی حضرت مسیح هراسان در حال فرار بود، یارانش که هرگز او را چنین ندیده بودند خطابش دادند که: ای بزرگ تو را چه شده؟ گفت: از جاهلی می‌گریزم. گفتندش که: شما روح خدا هستید در کالبد انسان، مرده را حیات می‌بخشید، کور را بینایی، دعایی بخوانید تا جاهل نیز دانا شود. حضرت فرمودند: جهل که با غرور آمیخته شد دیگر درمان‌ناپذیر است، فقط باید از او گریخت.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - پیروز مجتهدزاده تحلیلگر برجسته روابط بین‌الملل معتقد است که رویکرد ترامپ قبل و بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری نسبت به ایران هیچ تغییری نخواهد کرد و همان رویکرد گذشته خواهد بود. پیشنهاد مذاکره قبل از انتخابات یک رویکرد عوام‌فریبانه و پوپولیستی است که او در این زمینه تبحر زیادی دارد.

وب‌گاه فرارو

ربیعی در پاسخ به سوالی درباره نامه اخیر رییس جمهوری به پوتین و اینکه مذاکرات ظریف - پوتین تا چه اندازه ثمربخش بوده است، افزود: ایران و روسیه منافع و نگرانی‌های مشترک فراوانی دارند که لازمه رسیدگی به آنها، ارتباط مستمر میان مقامات دو کشور است. این نامه نیز در ادامه هماهنگی‌های طرفین درباره این مسائل و آینده همکاری‌های ایران و روسیه بود.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

سخنگوی دولت گفت: در صورت عدم انجام اقدامی در خور از سوی کره جنوبی برای انتقال از منابع ایران، پیگیری جدی خواهی کرد.

خبرگزاری ایسنا

سخنگوی دولت سخنگوی دولت برنامه حزب دموکرات امریکا در انتخابات را یک گام کوچک ولی مثبت در شناخت واقعیت های ایرانا برشمرد که اما هنوز جاه طلبانه است.

خبرگزاری میزان

ویروس کرونا 8 ماهی است که مهمان ناخوانده جهانیان شده و بسیاری از مردم جهان را از طبقات و قشر‌های مختلف به خود درگیر کرده است؛ در این میان سیاستمداران نیز از ابتلا به این ویروس مصون نمانده‌اند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا در آستانه ورود به پرالتهاب‌ترین ماه‌های انتخاباتی نه دستاورد اقتصادی پایداری دارد و نه در مقابله با کرونا موفقیتی حاصل کرده است. او در چنین برهه حساسی مسائل نژادی را محور اقدامات خود قرار داده تا شاید بتواند با ایجاد فضای دوقطبی و کسب آرای سفیدپوستان بار دیگر به کاخ سفید راه یابد.

وب‌گاه فرارو

ترامپ پیش‌تر یک‌بار توسط طبقه سیاسی دست‌کم گرفته شده بود و همین طبقه با این رویکرد آسیب بدی دید. در پاییز سال 2016، تنها افراد معدودی خارج از حزب بر این باور بودند که گرگ باران دیده املاک و مستغلات آمریکا که درباره زنان بد حرف می‌زد، می‌تواند کلید کاخ‌سفید را به دست آورد. حتی در روز انتخابات، روزنامه نیویورک‌تایمز عکس تمام صفحه از هیلاری کلینتون آماده کرده بود که در نهایت مجبور به تغییر...

خبرگزاری ایسنا

فروش کتاب افشاگرانه «مری ترامپ» درباره عمویش «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور ایالات متحده در هفته نخست انتشارش در تمامی اشکال به بیش از 1.3 میلیون نسخه رسید.

خبرگزاری ایسنا

رمان جدیدی از «دنیل سیلوا» نویسنده مشهور آمریکایی موفق شد طلسم صدرنشینی طولانی مدت رمان «جایی که خرچنگ‌ها آواز می‌خوانند» را بشکند.