دوشنبه 16 مهر 1403

جان بولتون

جان بولتون

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، یک مقام سابق «سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا» (سیا) که از اعضای ارشد یکی از افراطی‌ترین لابی‌های حامی تحریم ایران است ظاهرا از پیشبرد سیاست موسوم به «فشار حداکثری علیه ایران» انصراف داده و علیه اعمال تحریم، در بحبوحه شیوع کرونا موضع گرفته است. «نورمن راول»، از اعضای ارشد گروه ضدایرانی «اتحاد علیه ایران هسته‌ای» با اتخاذ مواضعی ضد سیاست‌های این گروه...

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز؛ «نورمن راول»، از اعضای ارشد گروه ضدایرانی «اتحاد علیه ایران هسته‌ای» با اتخاذ مواضعی ضد سیاست‌های این گروه خواستار کاهش تحریم‌ها علیه ایران در بحبوحه شیوع ویروس کرونا شده است.

وب‌گاه عصر ایران

خبرگزاری ایرنا

مسکو - ایرنا - بلاروس نزدیکترین متحد روسیه در اروپای شرقی که توافق دولت اتحادی با این کشور دارد به تازگی و در پی ادامه تنش‌ها در روابط مینسک و مسکو، علاوه بر نزدیکی به واشنگتن، برخلاف روند پیشین که نفت خود را تنها از روسیه تامین می‌کرد به خرید طلای سیاه از عربستان رقیب این روزهای روسیه روآورده است.

خبرگزاری ایسنا

آیا ایالات متحده آمریکا با طرح موضوع "تمدید تحریم تسلیحاتی ایران" در قالب پیش‌نویس قطعنامه به دنبال ایجاد چالشی دیگر در شورای امنیت و استفاده ابزاری از این نهاد بین‌المللی برای پیشبرد سیاست فشار حداکثری خود بر ایران یا امتیاز گرفتن در این رابطه از اروپا، خارج از این فضا و قطعنامه شورای امنیت است؟

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: مایک پمپئو وزیرخارجه ایالات متحده تحرکات جدیدی را برای ممانعت ازلغو تحریم‌های تسلیحاتی ایران آغاز کرده است.

خبرگزاری دانا

وزیر خارجه آمریکا که در تلاش است تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران را احیا کند در یک تماس تلفنی با وزیر خارجه فرانسه درباره پرتاب ماهواره نظامی «نور» رایزنی کرده است.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، روزنامه «نیویورک‌تایمز» بامداد دوشنبه گزارش داده «مایک پامپئو»، وزیر امور خارجه آمریکا در تلاش است در راستای پیشبرد سیاست فشار حداکثری علیه ایران، با توسل به یکی از بندهای موجود در توافق هسته‌ای برجام تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران را تمدید کند. کارشناسان می‌گویند آمریکا از آن جهت که اردیبهشت‌ماه سال 1397 از برجام خارج شده جزو طرف‌های مشارکت‌کننده...

خبرگزاری دانا

جمهوری اسلامی ایران به مدد اقتدار نیروی دفاعی و نظامی، به ویژه خط‌شکنان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در بالاترین جایگاه دفاعی در منطقه و جهان قرار گرفته است.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

اخیرا سازمان جهانی بهداشت طرح ابتکاری برای مبارزه با کرونا را با حضور برخی کشور‌ها و بدون آمریکا کلید زده است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: در روزهای اخیر تهدید دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری ایالات‌متحده برای هدف قراردادن قایق‌های تندروی ایرانی مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته است.

خبرگزاری دانا

پرتاب ماهواره نور در هفته‌ای که گذشت آنچنان آمریکایی‌ها را برآشفت که اعلام کردند این موضوع را به شورای امنیت سازمان ملل ارجاع می‌دهند و ایران هم استناد آمریکا به قطعنامه 2231 را بی جا و خلاف واقعیات خواند.

خبرگزاری دانا

قرار گرفتن نخستین ماهواره فضایی ایران در مدار زمین، با هیاهوی تکراری ضدایرانی کشورهای غربی به سردمداری آمریکا همراه بود.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، نشریه آمریکایی «نیوزویک» در یادداشتی آورده است که آمریکا در برابر ایران سه راه‌حل پیش رو دارد که بهترین آن اتخاذ دیپلماسی و خروج از غرب آسیا است. در این یادداشت آمده است، از زمان شیوع ویروس کرونا در جهان، روابط تیره آمریکا و ایران تغییری نداشته است. آمریکا مانع از اختصاص وام بانک جهانی به ایران شده است، کشتی‌های نظامی ایرانی در خلیج فارس تهاجمی‌تر...

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز؛ نشریه آمریکایی «نیوزویک» در یادداشتی با تأکید بر اینکه آمریکا در برابر ایران سه راه‌حل پیش رو دارد نوشت که بهترین راه‌حل دیپلماسی واقع‌گرایانه با محوریت مذاکراتی که هر دو طرف در آن امتیازات معنادار بدهند، جایگزین رویکرد فشار حداکثری بی‌نتیجه فعلی شود.

خبرگزاری دانشجو

گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، امید فعال؛ صبح چهارشنبه (سوم اردیبهشت‌ماه 1399) ماهواره نظامی ایران با نام «نور» توسط نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مدار 425 کیلومتری زمین قرار گرفت. این خبر به‌سرعت تیتر اول رسانه‌های داخلی و خارجی شد. ایران توانست نخستین ماهواره نظامی خود را به فضا بفرستد. در چند سال اخیر کشورمان در ارسال ماهواره به فضا دستاورد چندانی نداشته است و دو ماهواره...