جمعه 10 فروردین 1403

جان کربی: به حمایت از اوکراین ادامه می‌دهیم

وب‌گاه دنیای اقتصاد مشاهده در مرجع
جان کربی: به حمایت از اوکراین ادامه می‌دهیم

هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت با تاکید بر تداوم حمایت از اوکراین اظهار داشت: ما از حملات در داخل روسیه حمایت نمی کنیم، به این حملات کمک نمی‌کنیم و آنها را تشویق نمی‌کنیم.

جان کربی، هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید روز چهارشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران در واشنگتن افزود: روسیه به جنگ بی رحمانه و کاملا بدون دلیل خود علیه اوکراین ادامه داده است. در پاسخ، آمریکا به حمایت از اوکراین ادامه می دهد.

این مقام کاخ سفید در خصوص حمله پهپادی به مسکو گفت: اوکراین مسولیت این حمله را نپذیرفته است. قرار نیست ما تمام وقت خود را برای تحقیق در این مورد بگذاریم.

ریاست دوره‌ای شورای امنیت به چه کسی رسید؟

کربی ادامه داد: ما به اوکراینی ها نمی گوییم به کجا حمله کنند و به کجا حمله نکنند. در نهایت ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین و فرماندهان نظامی اش تصمیم می گیرند که چه تاکتیک نظامی اتخاذ کنند.

کربی در خصوص رهگیری هواپیمای جاسوسی آمریکا توسط جنگنده چینی نیز گفت: این اقدام ناامن و غیر حرفه ای بود.

چندین فروند از پهپادهای ارتش اوکراین هشتم خرداد ماه به مسکو حمله کردند. دولت روسیه می‌گوید در جریان این حملات هیچ فردی کشته نشده ولی به تعدادی از افراد مجروح و به تعدادی از ساختمان‌ها خسارت وارد شده است.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری تاس، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه روز بعد از این حمله گفت که کی‌یف مسیر ارعاب شهروندان روسیه را با حمله به تاسیسات غیرنظامی انتخاب کرده است که نشانه آشکاری از فعالیت‌های تروریستی است.

وی اظهار داشت: روسیه در عملیات نظامی ویژه خو در خاک روسیه تنها پایگاه‌های نظامی را هدف قرار داد ولی همه این عملیات‌های نظامی در واکنش به تجاوز اوکراین به دونباس بود.

رئیس جمهور روسیه در ادامه خاطر نشان کرد: رژیم کی‌یف راه دیگری را انتخاب کرده و در تلاش برای ارعاب شهروندان روسی، به ساختمان‌های مسکونی حمله می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک، سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه نیز گفت: حملات تروریستی از سوی اوکراین علیه غیرنظامیان روسیه با سلاح‌های ناتو با واکنش شدید ارتش روسیه مواجه خواهد شد.

شویگو که در یک نشست خبری سخن می‌گفت، ادامه داد: مقامات کی‌یف با استفاده از سلاح های ناتو به حمله به تاسیسات و زیرساخت‌های شهروندان روسی ادامه می‌دهند.

وزیر دفاع روسیه به تداوم حمایت‌های غرب از اوکراین اشاره کرد و گفت: ادامه این حمایت‌ها تنها جنگ را طولانی خواهد کرد ولی بر نتیجه عملیات نظامی ویژه مسکو تاثیری نخواهد داشت.

--> اخبار مرتبط

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.