پنج‌شنبه 3 خرداد 1403

جرائم رایانه‌ای

جرائم رایانه‌ای

وب‌گاه خبر آنلاین

هم‌میهن نوشت: پوربابایی با تاکید بر اینکه گشت ارشاد در قوانین جایگاهی ندارد و برخورد نیروی انتظامی یک راهبرد مبتنی بر مقابله و معارضه است، اظهار کرد: همگان می‌دانند که یک برخورد بسیار مهمی که توسط یک سازمان برای دستگیری مهسا امینی انجام شد منتهی به فوت او شد، بنابراین اصرار دوباره بر این موضوع واکنش‌های زیادی را در جامعه، محافل خصوصی، رسانه‌ها و فضای مجازی ایجاد می‌کند.

وب‌گاه عرشه آنلاین

استقرار گشت‌های خودرویی و پیاده پلیس در سراسر کشور با هدف انجام مأموریت‌ها و برخورد با افرادی که بر هنجارشکنی‌های اجتماعی اصرار دارند، خبری بود که دیروز توسط سخنگوی ناجا اعلام شد. موضوعی که از چند روز گذشته در مناطقی از شهر تهران عملیاتی شده بود و در رسانه‌های مجازی بازتاب یافته بود و با واکنش‌های تند مردم مواجه شده بود. این در حالی است که با جان باختن مهسا امینی بعد از دستگیری او توسط...

وب‌گاه عصر ایران

در حالی سخنگوی فراجا از نقش و جایگاه زنان سخن می‌گوید که در یکی از همین تصاویر منتشرشده فردی که در پشت دوربین قرار دارد با صدایی تغییریافته از زنان می‌خواهد که یا حجاب را رعایت کنند یا سوار ون شوند. حتی این فرد خطاب به یکی از دختران جوان در الفاظی رکیک عنوان می‌کند: «خلاف قانون خلاف قانون است. اگر معتقد به آزادی هستی من هم دست همه متجاوزین و سارقین را باز می‌گذارم تا حسابت رو کف دستت...

خبرگزاری خبرنگاران جوان

معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا فراجا گفت: اگر مردم فضای مجازی را بشناسند از نیمی از کلاهبرداری‌هایی که در این فضا انجام می‌شود عبور می‌کنند.

وب‌گاه خبر آنلاین

شرق نوشت: مقدمه نشان می‌دهد قرار است به کرامت خانم‌ها به طور ویژه توجه شود؛ اما در پیشوند الف می‌بینیم که اتفاقا همین ماجرا در حال نقض‌شدن است. در واقع در این لایحه به مأمور نیروی انتظامی به‌عنوان ضابط، اختیاراتی داده می‌شود که اگر پیش‌ازاین تحت امر مقام قضائی بودند، امروز خودشان قاضی، مجری حکم و مأمور هستند.

وب‌گاه عرشه آنلاین

عامل انتشار تصاویر خصوصی دختر کرجی دستگیر شد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: وزیر ارتباطات مدعی شد، براساس آمار در حال حاضر برخلاف آنچه تصور می‌شود سرعت اینترنت نسبت به اوایل دولت حدود 75 درصد افزایش و رتبه ایران 20 پله کاهش یافته است.

وب‌گاه مشرق نیوز

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا فراجا به هموطنان توصیه کرد: اپلیکیشن‌های موردنیاز را از فروشگاه‌های معتبر ایرانی دریافت نمایند.

وب‌گاه خبر آنلاین

جهان صنعت نوشت: افزایش استفاده از فیلترشکن، فروش راحت و تجارت چند صد میلیاردی، باعث شده برخورد با فروشندگان فیلترشکن این روزها بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

جباری گفت: هرکس به طور غیر مجاز به داده‌ها یا سامانه‌های رایانه‌ای که به وسیله‌ی تدابیر امنیتی حفاظت شده دسترسی پیدا کند به حبس از 91 روز تا یک سال محکوم خواهد شد.

وب‌گاه عرشه آنلاین

چند روز پیش رئیس جمهور اعلام کرد که مشکل کندی اینترنت باید برطرف شود. اما به گفته مسئولان این موضوع مربوط به نهادهای امنیتی است.

وب‌گاه فرارو

اینکه گفتم فیلتر و رفع فیلتر در حوزه اختیارات من نیست به این علت است که قانون جرائم رایانه‌ای درخصوص فیلتر و رفع فیلتر، سازوکاری تعریف کرده است. دولت در این کارگروه اکثریت نیست و اختیارات آقای رئیس‌جمهور هم در حد نمایندگانی است که در این کارگروه حضور دارند

وب‌گاه دنیای اقتصاد

وزیر ارتباطات در مصاحبه با روزنامه همشهری به ادامه فیلترینگ و مسئولیتش در این زمینه پرداخته است.

وب‌گاه خبر آنلاین

وزیر ارتباطات در مصاحبه با روزنامه همشهری دلیل مشکلات اینترنت را بیان کرد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

وزیر ارتباطات گفت: در حوزه زیرساخت و شبکه، اینترنت ثابت و موبایل بنده مسئول هستم و هیچ‌وقت هم از خودم رفع تکلیف نکرده‌ام. ما شبانه‌روز مشغول هستیم که زیرساخت‌های ارتباطی را توسعه دهیم.

وب‌گاه عرشه آنلاین

پلیس فتا اعلام کرد: در هنگام خرید اینترنتی گوشی آیفون از پرداخت هرگونه وجهی تحت عنوان بیعانه یا هزینه نگه‌داشت محصول پرهیز کنید و تا زمانی که جنس موردنظر خود را دریافت نکرده‌اید از پرداخت وجه برای کالا اجتناب کنید.