شنبه 29 اردیبهشت 1403

جرائم رایانه‌ای

جرائم رایانه‌ای

خبرگزاری دانشجو

محمد مهاجری وکیل پایه یک دادگستری در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، اظهار کرد: یکی از نکات مهمی که در دوران کنونی با توجه به ارتباطاتی که از طریق فضای مجازی ایجاد شده است، به ذهن می‌رسد این است که آیا فایل‌های صوتی، چتها و تصاویر آن‌ها (اسکرین شاتها) در دادگاه قابل استفاده و استناد هستند یا خیر و این قبیل موضوعات از موضوعات مهم جامعه امروز هستند. وی در ادامه تصریح کرد:...

وب‌گاه خبر آنلاین

در نشست مشترک سازمان نظام صنفی رایانه‌ای، سندیکای صنعت مخابرات ایران و اتحادیه‌ی صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران که در کمیته‌ی سنا برگزار شد، تاکید شده است: تعارض طرح صیانت با سایر قوانین موجود در تسهیل کسب و کارها، کلی‌گویی و در نهایت پیچیدگی و پراکندگی موضوعی در بندهای مختلف طرح، نابودی بخش بزرگی از فعالیت‌های اقتصادی و کسب و کارهای خرد را رقم زده و امتیاز و فرصت ویژه‌ای را برای افراد...

خبرگزاری ایسنا

کمیته‌ی سنا در بیانیه‌ای دباره طرح صیانت اعلام کرد: ایرادهای حقوقی قابل توجه در نقض اصول متعدد قانون اساسی، تاکید بر مهاجرت نخبگان و وجود نگاه تهدیدآمیز به فضای مجازی که در نامه‌ی رییس مرکز پژوهش‌ها خطاب به رییس کمیسیون مشترک طرح به آن اشاره شده است، از مهمترین نگرانی‌های عمومی و به حق در ماه‌های اخیر بوده است.

خبرگزاری تسنیم

در ماده 16 و 27 و 18 قانون جرائم رایانه‌ای به مجازات مسائلی مانند نقض اسرار خصوصی و افشای فیلم‌ها، تصاویر و مسائل مهم‌تری مانند مطرح کردن اسرار شغلی و تجارتی پرداخته شده است.

وب‌گاه خبر آنلاین

ایسنا نوشت: اتحادیه ناشران و کتاب‌فروشان تهران از رسیدگی به انتشار و تکثیر غیرقانونی کتاب‌ها در کانال‌های تلگرامی خبر داد و گفت، ناشران می‌توانند از متخلفان شکایت کنند.

خبرگزاری ایسنا

اتحادیه ناشران و کتاب‌فروشان تهران از رسیدگی به انتشار و تکثیر غیرقانونی کتاب‌ها در کانال‌های تلگرامی خبر داد و گفت، ناشران می‌توانند از متخلفان شکایت کنند.

خبرگزاری مهر

«بازسازی انقلابی ساختار» معطوف به دو موضوع «فرهنگ و رسانه» مورد اشاره قرار گرفته، بنابراین هدف تغییرات «ساختار» است. از همین جا راه «حکمرانی فرهنگ» از «حکمرانی ساختار» جدا می‌شود.

وب‌گاه فرارو

سال گذشته در بعضی رسانه‌ها به آگهی‌هایی اشاره شد که برخی کاربران سعی می‌کنند به‌واسطه آن خدماتی پنهان ارائه دهند که با قانون منافات دارد. این خبر‌ها در ششم آذر منجر به بازداشت اشکان میرآرمندهی مدیرعامل «دیوار» منتهی شد. دلیل بازداشت او «فراهم آوردن موجبات فساد و فحشا از طریق جذب زنان تن‌فروش است.» عنوان شد.

وب‌گاه تابناک

آخرین آمار مبتلایان «کووید -19»/ عشق به فضای مجازی زن بلاگر را به دادگاه کشاند / شکارچیان زنان پیر در اصفهان دستگیر شدند / پیدا شدن تکه گاز استریل در بدن مرد میانسال / قتل ریش سفید طایفه در میرجاوه / بازداشت 18 عضو یک شرکت هرمی در تهران / محاکمه دختر تاجر به اتهام قتل همسر / مهاجم مسلح با شلیک پلیس کشته شد / رهایی از چوبه دار بعد از 13 سال

وب‌گاه اقتصاد نیوز

سرهنگ سلطان آبادی با تأکید بر هوشیاری هموطنان چه در فضای حقیقی و چه در فضای مجازی خاطرنشان کرد: هموطنان به جهت نیفتادن در دام کلاهبردان فیشینگ در هنگام ثبت سفارشات اینترنتی از فروشگاه‌های دارای نماد اعتماد الکترونیک خرید کنند و با بررسی پروتکل (https) از صحت سایت‌ها مطمئن شوند.

وب‌گاه خبر آنلاین

ایرنا نوشت: رئیس پلیس فتا ویژه شرق استان تهران از شناسایی و دستگیری مجرمان اینترنتی که از طریق ربات‌های همسر یاب در تلگرام، کاربران را به درگاه‌های جعلی هدایت می‌کردند، خبر داد و گفت: هموطنان حتما در هنگام ثبت سفارشات اینترنتی از فروشگاه‌های دارای نماد اعتماد الکترونیک خرید کنند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رئیس پلیس فتا ویژه شرق استان تهران از شناسایی و دستگیری مجرمان اینترنتی که از طریق ربات‌های همسر یاب در تلگرام، کاربران را به درگاه‌های جعلی هدایت می‌کردند، خبر داد و گفت: هموطنان حتما در هنگام ثبت سفارشات اینترنتی از فروشگاه‌های دارای نماد اعتماد الکترونیک خرید کنند.