شنبه 29 اردیبهشت 1403

جرائم رایانه‌ای

جرائم رایانه‌ای

خبرگزاری دانا

قائم‌مقام سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت‌و تصویر فراگیر (ساترا)، در برنامه «گفت‌و گوی فرهنگی» رادیو گفت‌و گو تاکید کرد: ماموریت اصلی ساترا نظارت بر محتوا، صدور مجوز برای رسانه‌های صوت‌و تصویر فراگیر و تنظیم‌گری اجتماعی است.

وب‌گاه مشرق نیوز

رئیس پلیس فتا هرمزگان از شناسایی ودستگیری عامل شناسایی متهم سایبری که با ایجاد مزاحمت از طریق شبکه اجتماعی باعث سلب آرامش شاکی پرونده شده بود، خبر داد.

وب‌گاه عرشه آنلاین

رئیس پلیس فتا ویژه شرق استان تهران از کشف پرونده کلاهبرداری فروشگاه جعلی ارزانسرای مبلمان در اینستاگرام، خبر داد.

وب‌گاه 55 آنلاین

رئیس پلیس فتا ویژه شرق استان تهران از کشف پرونده کلاهبرداری اینستاگرامی فروشگاه جعلی ارزانسرای مبلمان در اینستاگرام، خبر داد.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

رئیس پلیس فتا ویژه شرق استان تهران از کشف پرونده کلاهبرداری فروشگاه جعلی ارزانسرای مبلمان در اینستاگرام، خبر داد.

وب‌گاه مشرق نیوز

یکی از انواع کلاهبرداری‌های پیامکی، پیامک جعلی سهیمه سوخت جبرانی است که هر چند وقت یک بار افرادی را به دام می‌اندازد.

وب‌گاه فرارو

رییس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا در مورد نشانه‌های پیامک‌های جعلی می‌گوید: به هیچ عنوان پیامک‌های سازمان و نهاد‌های رسمی از طریق شماره‌های شخصی ارسال نمی‌شود و این اولین نکته‌ای است که باید به آن دقت کرد. از سوی دیگر باید به پیامک‌های که دارای لینک یا آدرس اینترنتی آن هم از طریق شماره‌های مشکوک هستند، شک کرد چنانچه به این دو نکته ساده توجه داشته باشیم، هرگز گرفتار...

وب‌گاه خبر آنلاین

مشتق و جامد یکی از مباحث مهم در علم اصول است. در این بحث می‌گویند اگر شخصی در گذشته به صفتی متصف بوده و در حال حاضر فاقد آن صفت باشد، آیا به اعتبار اتصاف ماقبل، می‌توان در حال حاضر او را حقیقتا متصف به آن صفت نامید.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - کمیسیون‌های مجلس در این هفته بررسی برنامه‌های وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی را در دستور کار قرار دارند و وزرای کشور، بهداشت، آموزش و پرورش، علوم و نفت هم برای ارائه گزارش و پاسخ به برخی از سوالات نمایندگان در کمیسیون‌ها حاضر خواهند شد.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

کمیسیون قضایی مجلس ادامه بررسی طرح یک فوریتی حمایت مالی از افشاگران فساد را در دستورکار این هفته خود دارد.

خبرگزاری دانا

بعد از رشد چشمگیر استفاده از اینترنت نیاز به حضور مرجعی برای رسیدگی و نظارت به فضای مجازی احساس شد؛ در این راستا در سال 1389 پلیسی تحت عنوان پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات شکل گرفت تا بر امنیت فضای مجازی بیفزاید و به جرایم شکل گرفته در این فضا رسیدگی نماید

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - سامانه همتا اعلام کرد: خرید، فروش و سوءاستفاده از اطلاعات مسافران جهت ثبت گوشی تلفن همراه قاچاق یک الی پنج سال حبس در پی دارد و در صورت سازمان‌یافته بودن و تکرار عمل، علاوه بر جزای نقدی و شلاق تعزیری، مشمول 3 ماه الی 2 سال حبس نیز خواهد بود.

وب‌گاه فرارو

خرید و فروش و سوءاستفاده از اطلاعات مسافران جهت ثبت گوشی تلفن همراه قاچاق، طبق بند «چ» ماده 2 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز جرم بوده و طبق ماده 6 قانون جرائم رایانه‌ای، ورود اطلاعات خلاف واقع در سامانه‌های ملی، یک تا پنج سال حبس در پی خواهد داشت.

وب‌گاه الف

سامانه همتا نسبت به سوءاستفاده، خرید و فروش اطلاعات مسافران در زمینه تطهیر و ثبت گوشی تلفن همراه قاچاق هشدار داد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

سامانه آموزش و اطلاع‌رسانی ثبت تلفن همراه (رجیستری)، در اعلامیه‌ای اعلام کرد: گزارش‌های میدانی و پایش سامانه شناسایی و مبارزه با کالای قاچاق حاکی از آن است که با نزدیک شدن به موسم اربعین حسینی (ع)، متاسفانه سوءاستفاده تجاری از رویه مسافری مجددا رونق گرفته است.