جمعه 10 فروردین 1403

جراحی بزرگ اقتصادی برای کشور ضروریست، مردم مراقب جنگ روانی دشمن باشند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
جراحی بزرگ اقتصادی برای کشور ضروریست، مردم مراقب جنگ روانی دشمن باشند

قم - ایرنا - رئیس سازمان عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی کشور با بیان اینکه ضرورت کشور و انقلاب ایجاب می‌کرد که جراحی بزرگ اقتصادی با قدرت و قوت انجام گیرد گفت: مردم باید مراقب جنگ روانی دشمن باشند و محکم پای انقلاب و اسلام ایستادگی کنند.

به گزارش عصر شنبه روابط عمومی نیروی انتظامی قم، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدعلیرضا ادیانی در چهارمین جلسه نهضت روشنگری و جهاد تبیین که در جمع کارکنان انتظامی قم در حسینیه فاطمه‌الزهرا (س) ستاد این فرماندهی برگزار شد اظهار داشت: تحریم اقتصادی یکی از ابزارهای دشمنان علیه نظام اسلامی بود که این کشور را وادار به تسلیم کنند اما مقاومت مردم، نقشه آنان را نقش بر آب کرد.

وی افزود: دشمنان با تمام توان خود تهاجم فرهنگی و جنگ روانی را علیه نظام اسلامی به راه انداخته‌اند و علاج آن نیز جهاد تبیین، فرهنگ مقاومتی و جنگ روایت‌ها است.

ادیانی ادامه داد: سابقه جنگ روایت و کشمکش دایمی حق و باطل به زمان پیامبر (ص) و امیرالمومنین (ع) باز می‌گردد به گونه‌ای که با شهادت امیرالمومنین مردم می‌گفتند مگر علی نماز می. خواند که در محرابش کشته شود.

وی یادآور شد: جلوتر که می‌آییم می‌بینیم پس از واقعه جانگداز کربلا، اگر نبود نقش امام زین العابدین ع و جهاد تبیین و روشنگری حضرت زینب حق زائل می‌گشت و یقینا این گروه عاشورائیان، یک گروه یاغی و خروج کننده علیه حق معرفی می‌شدند.

رئیس عقیدتی سیاسی فراجا اضافه کرد: وقتی امام زین العابدین (ع) در مجلس یزید زبان به سخن گشود، از نام و نشانش پرسید، امام گفتند من علی بن الحسین هستم، یزید گفت حسین را خدا در کربلا کشت، امام زین العابدین با روشنگری و با تبیین درست، حقیقت را آشکار و وی را رسوا کرد، امام سجاد با جنگ روایت کار را به جایی رساند که مردم می‌توانستد حکومت را در دست بگیرند.

نماینده ولی فقیه در فراجا بیان داشت: نخستین کسی که انقلاب رنگی، مخملی و انقلاب فرهنگی به نام قیام آل محمد (ص) راه انداخت، مامون عباسی بود که شال سیاه بر گردن آویخت و اطرافیانش به سیاه جامگان معروف شدند و جنگ روایت را آغاز کردند.

ادیانی بیان داشت: فضای مجازی امروز هم به فرصت و هم به تهدید بدل شده است، در مقابل سرعت پیشرفت انقلاب اسلامی، دشمن به یک جنگ ترکیبی دست زده است که تحریم اقتصادی و تهاجم فرهنگی، مهم ترین آنها هستند.

وی تصریح کرد: اگر دیروز میدان جنگ چذابه، شلمچه، مهران و دهلران بود، امروز میدان جنگ کارخانه است، یعنی تولید برای رفع یا بی اثرکردن تحریم‌ها، امروز ضرورت کشور و انقلاب ایجاب می‌کند که هدفمندی یارانه و مردمی‌سازی آن و در واقع این جراحی بزرگ اقتصادی با قدرت و قوت انجام گیرد، البته مردم باید مراقب جنگ روانی دشمن باشند و محکم پای انقلاب و اسلام بایستند.

رییس عقیدتی سیاسی فراجا در پایان سخنان خود از فرمانده انتظامی استان قم به علت پیشتازی در حمایت، پشتیبانی و ترویج برنامه های عقیدتی، دینی و معنوی در فرماندهی انتظامی استان، قدردانی کرد و اظهار داشت: توقع ما از قم همین است چون پایگاه انقلاب و پیشتاز در انقلاب است و از تعامل اثربخش فرمانده انتظامی استان، مجموعه عقیدتی سیاسی و حفاظت اطلاعات استان تشکر می کنم.

فرمانده انتظامی قم نیز طی سخنانی با ارایه گزارشی از عملکرد و اقدام‌های پلیس قم در حوزه کارکنان و خانواده‌ها و رسیدن به پلیس در تراز انقلاب اسلامی گفت: تفاوت بین پلیس جمهوری اسلامی با سایر پلیس‌های جهان، دینی بودن آن است که وظیفه‌اش برقرار کردن و اجرای احکام دینی و قوانین و مقررات دین در جامعه است.

سردار سید محمود میرفیضی با اشاره به برخی اقدام‌های انجام شده در حوزه فرماندهی انتظامی استان به‌ویژه توسط عقیدتی سیاسی استان گفت: در حوزه خانواده ها در هشت مولفه فرهنگی، آموزش سبک زندگی اسلامی، سواد رسانه، روشنگری، پویش همدلی، تاثیر ازدواج و فرزندآوری، آموزش احکام و جلسه‌های اندیشه ورزی برنامه‌ریزی و کار شده و نتایج درخشانی نیز حاصل شده است.

فرمانده انتظامی استان خاطرنشان کرد: آمار و ارقام نشان می‌دهد در حوزه جرایم کارکنان و آسیب‌های احتمالی آنها و خانواده هایشان، کاهش محسوسی وجود دارد که می تواند ناشی از اجرای همین برنامه‌ها باشد./

برچسب‌ها