یک‌شنبه 15 مهر 1403

جریمه نیم میلیارد دلاری مؤسسات آمریکایی به‌خاطر استفاده از واتس‌اپ و سایر پیام‌رسان‌ها

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
جریمه نیم میلیارد دلاری مؤسسات آمریکایی به‌خاطر استفاده از واتس‌اپ و سایر پیام‌رسان‌ها

چندین مؤسسه مالی آمریکا از جمله کمیسیون بورس و اوراق بهادار و کمیسیون معاملاتی معاملات آتی کالای آمریکا به‌خاطر استفاده از واتس‌اپ و سایر پیام‌رسان‌ها نیم میلیارد دلار جریمه شدند.

- اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، رگولاتورهای آمریکا چندین بانک و مؤسسه مالی فعال در وال استریت را به‌خاطر استفاده از پیام‌رسان‌هایی ازجمله واتس‌اپ برای اهداف تجاری، 549 میلیون دلار جریمه کردند.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) و کمیسیون معاملاتی معاملات آتی کالای ایالات‌متحده (CFTC) به‌ترتیب 289 میلیون دلار و 260 میلیون دلار بانک‌ها و مؤسسات را جریمه کرده‌اند که مجموع آن‌ها به 549 میلیون دلار می‌رسد. هر دو کمیسیون به ثبت سوابق ناکافی در انطباق با مقررات اشاره کرده‌اند.

در سال‌های اخیر بانک‌ها و مؤسسات مالی وال استریت به‌خاطر استفاده از پلتفرم‌های پیام‌رسان خصوصی مانند واتس‌اپ یا ایمیل‌های شخصی برای انجام کارهای تجاری و مالی، زیر ذره‌بین رگولاتورهای آمریکا قرار گرفته‌اند. استفاده از این پلتفرم‌ها باعث می‌شود بانک‌ها و مؤسسات مالی قادر به نظارت مؤثر روی کارمندان خود نباشد.

«گوربیر گروال»، مدیر بخش اجرایی SEC، در بیانیه‌ای از الزام پیروی از قوانین سازمان بورس اوراق و بهادار آمریکا صحبت کرده است:

«پیروی از الزامات و سوابق سازمان اوراق و بهادار آمریکا برای حمایت از سرمایه‌گذاران و عملکرد خوب بازار ضروری است. درحالی‌که برخی کارگزارها و مشاوران سرمایه‌گذاری به این پیام توجه و تخلفات خود را گزارش کرده‌اند یا اینکه سیاست‌ها و رویکردهای داخلی خود را بهبود بخشیده‌اند، اقدامات امروز ما نشان می‌دهد که هنوز بسیاری این موضوع را رعایت نکرده‌اند.»

با جریمه اخیر، SEC تاکنون بانک‌ها و مؤسسات مالی را در این زمینه نزدیک به 1.5 میلیارد دلار جریمه کرده، درحالی‌که مجموع جریمه‌های CFTC از 1 میلیارد دلار فراتر رفته است.

جریمه نیم میلیارد دلاری مؤسسات آمریکایی به‌خاطر استفاده از واتس‌اپ و سایر پیام‌رسان‌ها 2