شنبه 14 مهر 1403

جزئیاتی تازه از زلزله امروز هرمزگان

وب‌گاه دنیای اقتصاد مشاهده در مرجع
جزئیاتی تازه از زلزله امروز هرمزگان

مذاکرات رفع تحریم‌ها پس از ماه‌ها گفت وگوهای فشرده در وین به مرحله‌ای رسیده است که چنانچه ایالات متحده آمریکا به عنوان طرف نقض کننده برجام مطالبات منطقی ایران و الزامات شکل‌گیری یک توافق پایدار و قابل اتکاء را بپذیرد، توافق نهایی حاصل خواهد شد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: با توجه به ارزیابی‌های میدانی صورت گرفته خوشبختانه تاکنون زلزله 5 ریشتری هرمزگان خسارت جانی و مالی به همراه نداشته است.

محمد حسن نامی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به آخرین جزئیات زمین لرزه هرمزگان گفت: ساعاتی پیش زمین لرزه 5 ریشتری در عمق 16 کیلومتری استان هرمزگان رخ داد.

وی ادامه داد: بلافاصله پس از این زلزله سه تیم ارزیاب هلال احمر به منطقه اعزام شدند و ستاد مدیریت بحران تشکیل شد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه کانون این زمین‌لرزه دریایی بوده و در خشکی رخ نداده است گفت: این زلزله در 27 کیلومتری بندر کنگ، 34 کیلومتری بندر لنگه، 40 کیلومتری بندر خمیر و 121 کیلومتری بندرعباس به وقوع پیوسته است.

نامی تصریح کرد: با توجه به ارزیابی‌های میدانی که صورت گرفته خوشبختانه تاکنون این زمین لرزه هیچ خسارت جانی و مالی نداشته است.

وی گفت: در حال حاضر اعضای ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان به حالت آماده باش کامل قرار دارند.

--> اخبار مرتبط

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.