شنبه 21 مهر 1403

جزئیات تعرفه جدید تلفن همراه اعلام شد

وب‌گاه عرشه آنلاین مشاهده در مرجع
جزئیات تعرفه جدید تلفن همراه اعلام شد

جزییات تعرفه جدید تلفن ثابت اعلام شد. افرادی که تلفن ثابت دارند با پرداخت رقم ثابت ماهانه تعرفه‌های تعیین شده می‌توانند 3333 دقیقه مکالمه تلفن ثابت داخل استانی، 440 دقیقه مکالمه تلفن ثابت بین استانی و 238 دقیقه مکالمه تفن ثابت با تلفن همراه داشته باشند

سرپرست مخابرات استان کرمانشاه به تشریح جزییات تعرفه جدید تلفن ثابت پرداخت.

حمیدرضا امیری، سرپرست مخابرات استان کرمانشاه در خصوص تعرفه جدید تلفن ثابت گفت: از سال 1388 که مخابرات به بخش خصوصی واگذار شد، هیچ افزایش تعرفه‌ای در حوزه تلفن ثابت نداشته‌ایم و این درحالیست که هزینه‌های ما در این حوزه با احتساب نیرو و تجهیزات و... حدود 25 برابر افزایش یافته است.

امیری گفت: هزینه ماهانه نگهداری هر خط تلفن ثابت حدود 35 هزار تومان است، درحالیکه میانگین درآمد مخابرات از یک خط تلفن ثابت حدود 5200 تومان است و همین امر شرکت مخابرات را در آستانه ورشکستگی قرار داده است.

وی افزود: با توجه به این مسئله شرکت مخابرات طی سال‌های متمادی با وزارت ارتباطات جهت افزایش تعرفه رایزنی کرد، اما موفق به کسب این مجوز نشده بود. در نهایت شرکت مخابرات برای رهایی از ورشکستگی اخیرا پیشنهادی را به شورای رقابت جهت افزایش تعرفه تلفن ثابت ارائه کرد که این شورا پیشنهاد را مصوب و به کمیسیون تنظیم مقررات که متولی تصویب تعرفه‌های مخابراتی است ارجاع کرد و خوشبختانه در کمیسیون هم این پیشنهاد مصوب شد.

وی افزود: بر اساس این مصوبه تعرفه هر خط تلفن ثابت در تهران ماهانه 20 هزار تومان، در مراکز استان‌ها 15 هزار تومان و در شهر‌های دیگر 10 هزار تومان تعیین شده و در روستا‌ها این تعرفه بدون تغییر باقی می‌ماند.

امیری خاطرنشان کرد: افرادی که تلفن ثابت دارند با پرداخت رقم ثابت ماهانه تعرفه‌های تعیین شده می‌توانند 3333 دقیقه مکالمه تلفن ثابت داخل استانی، 440 دقیقه مکالمه تلفن ثابت بین استانی و 238 دقیقه مکالمه تفن ثابت با تلفن همراه داشته باشند، بدون اینکه بخواهند هزینه دیگری غیر از تعرفه‌های ماهانه تعریف شده پرداخت کنند.

وی افزود: اگر افراد ماهانه بیش از این میزان بخواهند از تلفن ثابت استفاده کنند، به ازای هر دقیقه مکالمه داخل شهری باید 45 ریال، بین استانی 330 ریال و مکالمه با تلفن همراه 600 ریال مازاد بر تعرفه‌های تعیین شده پرداخت کنند.

وی تصریح کرد: افراد می‌توانند برای اطلاع از مدت باقی مانده مکالمات خود با شماره 2000 تماس بگیرند.

امیری با اشاره به وجود بیش از 500 هزار خط تلفن ثابت فعال در استان گفت: از این تعداد 270 هزار خط در شهر کرمانشاه، 130 هزار خط در سایر شهر‌های استان و 140 هزار خط در روستا‌ها فعال است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه تعرفه خط تلفن ثابت درروستا‌ها تغییر نکرده، عملا تنها تعرفه 400 هزار خط تغییر داشته که برای 270 هزار خط شهر کرمانشاه ماهانه 15 هزار تومان و برای 130 هزار خط سایر شهر‌ها ماهانه 10 هزار تومان است.

سرپرست شرکت مخابرات استان کرمانشاه گفت: با توجه به اینکه هزینه نگهداری ماهانه هر خط تلفن ثابت حدود 35 هزار تومان است، حتی باتعرفه‌های جدید هم هنوز درآمد‌ها و هزینه‌ها سر به سر نشده و هنوز هم در زیان دهی هستیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان هم اکنون دیگران می خوانند 27 آذر 1401 - 14:46

بیشتر بخوانید

جزئیات تعرفه جدید تلفن همراه اعلام شد 2