شنبه 14 مهر 1403

جزئیات دیدار عراقچی با وزیر خارجه سوریه

وب‌گاه فرارو مشاهده در مرجع
جزئیات دیدار عراقچی با وزیر خارجه سوریه

عراقچی صبح امروز به منظور دیدار و رایزنی با مقامات سوریه وارد دمشق شد. وزیر امور خارجه روز گذشته به لبنان سفر کرد و با نجیب میقاتی، نخست وزیر پیشبرد امور در لبنان و نبیه بری، رئیس مجلس این کشور دیدار و گفتگو کرد.

عباس عراقچی، وزیر امور خارجه کشورمان که در ادامه رایزنی‌های منطقه‌ای خود به دمشق سفر کرده، صبح امروز با بسام صباغ، وزیر خارجه سوریه دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش تسنیم، عراقچی صبح امروز به منظور دیدار و رایزنی با مقامات سوریه وارد دمشق شد.

وزیر امور خارجه روز گذشته به لبنان سفر کرد و با نجیب میقاتی، نخست وزیر پیشبرد امور در لبنان و نبیه بری، رئیس مجلس این کشور دیدار و گفتگو کرد.

عراقچی در ادامه در جمع خبرنگاران لبنانی در خصوص رایزنی‌های خود در بیروت گفت: امروز رایزنی‌های بسیار خوب و مفیدی را با آقای میقاتی نخست وزیر محترم و آقای نبیه بری رئیس مجلس محترم لبنان داشتم و صحبت‌های بسیار خوبی بود، تبادل نظر بسیار خوبی در خصوص تحولات اخیر در لبنان صورت گرفت.

وی افزود: در این ملاقات‌ها من تأکید کردم که ایران کنار لبنان است و کنار لبنان خواهد ماند. ایران کنار مقاومت است و کنار مقاومت خواهد ماند و مطمئن هستیم که جنایات رژیم صهیونیستی همچون گذشته شکست خواهد خورد و ملت لبنان پیروز خواهد شد.

عراقچی همچنین تصریح کرد: حضور من در بیروت در این شرایط دشوار و در حالی که هرشب و هر لحظه رژیم صهیونیستی بیروت را بمباران می‌کند، خود این نشان است که جمهوری اسلامی ایران همچنان محکم و استوار پشت‌سر حزب‌الله خواهد بود و به حمایت از شیعیان و مردم لبنان ادامه خواهد داد.

از میان اخبار

جنگ ایران و اسرائیل؛ متحدان منطقه‌ای تهران کجای کار هستند؟

انتشار اخبار جعلی در شرایط بحرانی

پیامد‌های ناگوار نظام چندنرخی ارز و تاراج منابع ارزی کشور

چرا موشک‌های ایران شلیک شدند؟ / چه خواهد شد؟ / چه باید بکنیم؟