سه‌شنبه 17 مهر 1403

جشنواره تئاتر در خراسان شمالی برگزار می‌شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
جشنواره تئاتر در خراسان شمالی برگزار می‌شود

بجنورد - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت از برگزاری پانزدهمین جشنواره تئاتر استانی در آذرماه امسال خبر داد و گفت: به همین منظور فراخوان آن هفته جاری داده شده است.

حسین فرخنده روز سه شنبه در گفت وگو باخبرنگار ایرنا اظهار داشت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری انجمن هنرهای نمایشی استان، در راستای سیاست های راهبردی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی با هدف ارتقای سطح کیفی تئاتر و ارتباط موثر تماشاگران با آثار نمایشی از طریق جشنواره تئاتر و اجرای عمومی، روشن نگاه داشتن چراغ تئاتر ورونق آن در شرایط کنونی، پانزدهمین جشنواره تئاتر استان خراسان شمالی را جهت معرفی آثار منتخب به جشنواره بین المللی تئاتر فجر برگزار می کند.

وی افزود: جشنواره تنها در بخش رقابتی، صحنه ای و صرفا اختصاص به آثار ایرانی با اولویت متون نویسندگان بومی خواهد داشت.

فرخنده با بیان اینکه موضوعات و محورهای جشنواره با در نظر گرفتن کیفیت هنری است، تصریح کرد: ارزش ها و دستاورد های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، بهره گیری از مفاهیم و جلوه های فرهنگ، تاریخ و ادبیات غنی ایرانی و اسلامی، فرهنگ وآداب و رسوم بومی و محلی استان، ایجاد روحیه نشاط و شادابی و امیدبخشی در جامعه با توجه به آمار روانی ناشی از شیوع جهانی کرونا، توجه به مفاهیم و ارزش های والای جهانی در جامعه از جمله موضوعات این جشنواره است.

وی درا دامه افزود: بازبینی آثار نمایشی متقاضی و نحوه انتخاب آثار بصورت حضوری و در صورت تمایل کارگردان به صورت ارسال فیلم نمایش، صورت می گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: تمامی اجراهای جشنواره همزمان بصورت آنلاین از طریق فضای مجازی پخش و در دسترس علاقه مندان قرار خواهد گرفت.

متقاضیان حضور در جشنواره لازم است یک قطعه عکس (کارگردان) وفرم تکمیل شده در جشنواره به همراه فایل نمایشنامه (word) و اجازه کتبی نویسنده را تا 30 مهرماه به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

علاقه مندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 32244115 تماس حاصل نمایند و برای دریافت فراخوان به آدرس khsh.farhang.gov.ir مراجعه کنند.

بازبینی آثار 14 تا 16 آبان ماه و برگزاری جشنواره 2 تا 4 آذر ماه اعلام شده است.

*س_برچسب‌ها_س*