سه‌شنبه 10 مهر 1403

جشن عید غدیر خم در شهرکرد برگزار شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
جشن عید غدیر خم در شهرکرد برگزار شد

شهرکرد - ایرنا - جشن عید سعید غدیر خم همراه با آیین عمامه‌گذاری جمعی از طلاب حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری روز شنبه با حصور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد در مصلای امام خمینی (ره) برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد گفت: کمرنگ شدن باورهای معرفتی و دینی در جامعه باعث ضربه‌زدن به دین مبین اسلام می‌شود.

حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام در جشن غدیر و آیین عمامه‌گذاری جمعی از طلاب چهارمحال و بختیاری، خطاب به روحانیون، بر زنده نگهداشتن نگاه توحیدی بین مردم تاکید کرد و افزود: اگر باورهای دینی بین جامعه روحانیت کمرنگ شود، این قشر نمی‌توانند سفیران دین در جامعه اسلام باشند.

وی گفت: ثروت روحانیت، ولایت اهل بیت است و با تمسک به این ولایت، باورهای توحیدی و نگاه توحیدی را تقویت کنیم و نگذاریم این نگاه در جامعه کمرنگ شود.

نکونام با تاکید بر اینکه اگر این باورها و نگاه‌های توحیدی کمرنگ شود، روحانیون نمی‌توانند، تاثیرگذاری داشته باشند و سفیران دین، قرآن و اهل بیت در جامعه باشند، گفت: امروز جامعه دچار ضعف در باورهای دینی است و به جای اینکه نگاه توحیدی و باورهای دینی در جامعه تقویت شود، مدام همدیگر را زیر سوال می‌بریم.

وی بر رفع مشکلات از راه خودش در جامعه تاکید کرد و گفت: نباید برای رفع مشکلات و کاستی‌ها به بیراهه برویم.

نکونام اظهار داشت: روحانیونی که تاج علوی بر سر دارند و زیر چتر مهر و محبت معرفتی و عملی حضرت علی بن ابیطالب (ع) قرار می‌گیرند، باید راه و روش این امام همام را پیشه گیرند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: روحانیون و کسانی که در عرصه طلبگی وارد می‌شوند در یک شرایط خاص قرار می‌گیرند و مسوولیت سنگین برعهده دارند و باید در یک چهارچوب خاص فعالیت کنند.

وی گفت: در این لباس آزادی‌ها محدود می شود و باید جایگاه این لباس که لباس پیامبر است حفظ شود.

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا در جامعه، گفت: باید مراسم‌ها، آیین‌ها و تجمع‌ها با رعایت فاصله‌گذاری و اصول بهداشتی برگزار شود.

مدیر حوزه‌های علمیه چهارمحال و بختیاری با اشاره به اهمیت و ارزش لباس طلبگی و روحانیت گفت: قدر این لباس را بدانید و افتخار کنید که ملبس به این لباس هستید.

حجت‌الاسلام سید محمد احمدی افزود: این لباس، لباس دین است و اگر متصدیان دین خلاف اصول دین عمل کنند به دین آسیب می‌زنند.

*س_برچسب‌ها_س*