شنبه 14 مهر 1403

جشن پیروزی

وب‌گاه الف مشاهده در مرجع
جشن پیروزی

سید مسعود شهیدی در یادداشتی نوشت: اگر با دید جناحی به انتخابات نگاه کنیم، ما اصولگراها شکست خورده ایم و هر شکستی به طور طبیعی تلخ و ناگوار است اما اگر با دید منافع ملی بنگریم در همین انتخابات پیروزی های بزرگی را مشاهده خواهیم کرد که باید قدردان و شکر گزار آنها باشیم. 1_ بزرگترین پیروزی این انتخابات همانگونه که رهبر عزیز هم مورد تأکید قرار دادند افزایش چشمگیر مشارکت مردم در دور دوم بود که امری بی سابقه و شگفتی ساز بود، ظرف یک هفته ده در صد از واجدین شرایط که در دور اول مشارکت نکرده بودند وارد صحنه انتخابات شدند و برای ایران افتخار آفریدند و اعتبار جمهوری اسلامی را در سطح جهان افزایش دادند. آنها با این حضور چشمگیر خود سرمایه گذاری کلان رسانه های دشمن در ماه های اخیر برای تحریم انتخابات را خنثی و بی اعتباری آنها را اثبات کردند.

2_ شبکه های ماهواره ای و حتی برخی رسانه های داخل در طول این چهل و پنج سال در هر انتخاباتی که نتیجه اش مطابق میل آنها نبوده تهمت تقلب و خیانت در آراء مردم و مهندسی انتخابات را به نظام جمهوری اسلامی زده و انتخابات را صحنه پردازی و نمایشی معرفی کرده اند تا جایگاه ایران در افکار عمومی جهان را مخدوش کرده و اعتماد مردم ایران به نظام را کاهش دهند . در انتخابات اخیر با وجود آنکه قوه مقننه و قوه مجریه و قوه قضائیه و صدا و سیما و مجریان و ناظران انتخابات و استانداران و فرمانداران و بخشداران عموما در جبهه نیروهای انقلاب بودند، رقیب آنها که سالها در حاشیه بود و نقشی در قدرت نداشت پیروز شد ، و امین بودن و امانت دار بودن و معتمد بودن نظام و نیروهای انقلاب به زیباترین شکل ثابت شد و تمام آن اتهامات ناجوانمردانه که با هزارها میلیارد هزینه و هزارها ساعت دفاع و استدلال مرتفع نمی شد ظرف چند روز از ذهن ها پاک شد و حالا حتی دشمن نمی تواند چنین تهمتی را در مورد جمهوری اسلامی تکرار کند .

3_ شورای نگهبان، جایگاه حساس و رفیعی در اسلامیت نظام دارد ولی متأسفانه در انتخابات های مختلف، دشمنان خارجی و ناآگاهان داخلی حملات ناجوانمردانه ای را به این نهاد حافظ شریعت شکل داده اند و شورای نگهبان را متهم به سلیقه ای عمل کردن و احراز صلاحیت همفکران خود و جناحی نظر دادن کرده اند ، با وجود آنکه در گذشته بارها شورای نگهبان، نامزدهائی دارای دیدگاه مخالف خود را تأیید کرده و بارها نامزدهائی با دیدگاه نزدیک به خود را رد کرده اما بازهم این اتهام تکرار می شد اما در این انتخابات عمل شورای نگهبان که عملا موجب پیروزی اصلاح طلبان و شکست اصولگرایان شد اثبات کرد که هرگز محاسبات و مصلحت گرائی های سیاسی ، در شورای نگهبان جائی ندارد و به این که عملکردش به نفع کدام جناح سیاسی تمام می شود توجهی ندارد و فقط معیارهای شرع و قانون را مد نظر قرار می دهد. در این انتخابات، سلامت عمل شورای نگهبان به دوست و دشمن ثابت شد و ماشین تهمت و حمله و تخریب شورای نگهبان از کار افتاد.

4_ افزایش سرمایه اجتماعی نظام موجب سربلندی هر ایرانی و پشتوانه اعتبار و آبروی نظام است . آنگونه که علمای بزرگ اسلام تصریح کرده اند مشروعیت نظام اسلامی دو پایه دارد، نصب الهی و پذیرش مردمی، در فتنه سال 88 و دروغ تقلب، جمع زیادی از مردم تحت تأثیر نامزدهای شکست خورده و برخی رهبران جبهه اصلاحات از نظام و انتخابات فاصله گرفتند و نوعی دلسردی و نا امیدی بین آنها شکل گرفت و تا مرز خروج از نظام پیش رفتند . پیروزی آقای پزشکیان این جمعیت را و حتی رهبران آنها را دو باره به داخل نظام بازگرداند و سرمایه اجتماعی نظام افزایش بیشتری یافت .

5_ حیات دوباره جبهه اصلاحات امر مهمی است. این جبهه در اثر خطای بزرگ سال 88 به حالت اغما رفته و فقط با تنفس مصنوعی زندگی می کرد. وجود یک جبهه اصلاحات زنده و فعال و قوی نه تنها به نفع نظام جمهوری اسلامی بلکه به نفع جبهه اصولگرا و انقلابی است چرا که رقابت این دو جریان اصلی، موجب رشد و تقویت هر دو و پیشرفت کشور می شود. جبهه اصلاحات، امروز تجربه های گرانبهائی از عملکرد گذشته خود دارد و بیانیه های روزنه گشائی و راهگشائی نشان می دهد که در دوره جدید دیگر به براندازها و ساختارشکن ها که موجب افول این جبهه و خسارت ملت شدند میدان نخواهند داد . وقتی دو جبهه سیاسی فعال و قوی با سلیقه های متفاوت در کشور وجود داشته باشد هر دو جبهه برای جلب اعتماد مردم سعی می کنند عملکرد بهتر و سلامت بیشتری داشته باشد و مسابقه خدمت خواهند داشت . این رقابت دائمی باعث رشد آنها و رشد کشور و جذب جوانان در هر دو سو خواهد شد و دیگر زمینه ای برای گرایش جوانان به گروه های افراطی باقی نمی ماند.

6_ زنده شدن و قدرت گرفتن جبهه اصلاحات فایده بزرگ دیگری هم به دنبال دارد، همه کارشناسان اتفاق نظر دارند که فساد، بزرگترین بلا و مصیبتی است که نظام را تهدید می کند. وقتی دو جریان رقیب قدرتمند در کشور فعال باشند، آنها برای شکست دادن طرف مقابل در مسابقه جلب اعتماد عمومی ، دائما مراقب یکدیگر خواهند بود و بدون ملاحظه کوچکترین فساد و رانتخواری و اشرافیگری طرف مقابل را برملا خواهند کرد و این قرار داشتن دائمی دو جناح زیر نور افکن رقیب، فساد را در هر دو جریان سیاسی و در دستگاه های حکومتی کاهش خواهد داد

7__ اقلیت های قومی، پاره های تن ایران عزیز و حافظان مرزهای کشور اند و در دفاع مقدس بالاترین ایثارها و فداکاریها را برای حفظ نظام و حفظ سرزمین مقدسمان داشته اند ، شادمان شدن این اقلیت های قومی به ویژه در منطقه بسیار مهم شمال و شمال غرب کشور باید شادمانی همه ما باشد. در شرایطی که آنها دائما در معرض تبلیغات دشمنان جهانی ما و در معرض تبلیغات همسایگان ما هستند، وقتی رئیس جمهور را از خودشان بدانند مطمئنا با دلگرمی و امید بیشتری، توطئه های دشمنان تجزیه طلب را خنثی و امنیت و آرامش حداکثری را در مناطق خود حاکم خواهند کرد. شادی و دلگرمی آنها سرمایه بزرگی برای کشور ما است .

8_ اثبات عملی و هزار باره این حقیقت به همه سیاستمداران و مسئولان و جبهه ها و به توده مردم که وحدت رمز پیروزی است و تفرقه رمز شکست است. در این انتخابات همه دیدند که اصلاح طلبان با وحدت، پیروز شدند و اصولگرایان با تفرقه شکست خوردند. اگر در این انتخابات این حقیقت به خوبی از سوی همه ادراک شده باشد، این آگاهی به ویژه در میان مسئولین و خواص، زمینه ساز پیروزی های بزرگ آینده خواهد بود.

9 _ اما پیروزی بزرگتر این انتخابات، این است که رهبر عزیز ما، اکنون محبوب تر از همیشه در جایگاه رفیع پدری مهربان که هر دو جناح را تحت مراقبت و محافظت خود دارند و زمینه رشد و اصلاح و پیشرفت آنها را فراهم می کنند تا تمام توان و ظرفیت آنها صرف خدمت به کشور و تأمین سعادت مردم شود و از دام‌های دشمن مصون باشند قرار دارند، دل بستن و پیوستن همه اقشار به خیمه ولایت تضمین کننده پیروزی های بزرگ آینده و خود بالاترین پیروزی است. از خداوند بخواهیم که آقای پزشکیان ، بتوانند از این فرصت طلائی که ملت ایران به ایشان عطا کرده و به سرعت خواهد گذشت، حداکثر استفاده را برای سعادت و سربلندی این مردم شریف و برای عاقبت به خیری خود ببرند و همچون شهید رئیسی نام نیکی از خود به یادگار گذارند.