شنبه 29 اردیبهشت 1403

جلالی، مهره ای که جایش در دربی خالی بود

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
جلالی، مهره ای که جایش در دربی خالی بود

ابوالفضل جلالی، مدافع چپ استقلال برای دربی در لیست آبی ها قرار نگرفت! تصمیمی که به طور حتم جای بحث دارد.

به گزارش "ورزش سه"، جوان ترین بازیکن تیم ملی در جام جهانی در فاز تهاجمی یک بازیکن خوب است و در هفته های اخیر در دقایق کمی هم که به میدان آمده یا پاس گل داده یا شانس گلزنی پیدا کرده است. نمونه اش در بازی با ذوب آهن با وجود حضور کوتاه مدت در زمین روی پاس مهدی قایدی می توانست، به گل برسد که ضربه اش در آخرین لحظه از بالای تیر افقی دروازه راهی بیرون شد. این صحنه نشان داد، ابوالفضل جلالی روی توپ هایی که از ضلع مخالف ارسال می شود، به خوبی خود را در موقعیت گل قرار می دهد و هنرش تنها ارسال روی دروازه حریف برای گلزنی مهاجمان یا زدن به داخل برای ایجاد موقعیت نیست. با این حال ترجیح ریکاردو ساپینتو استفاده ازجعفر سلمانی است و ابوالفضل جلالی به درستی با این تصمیم کنار آمده است تا با پایان فصل تصمیم جدیدی برای آینده فوتبالی خود بگیرد.

اما در دربی و زمانی که ریکاردو ساپینتو تصمیم گرفت، با تعویض جعفر سلمانی استقلال را به منظور جبران گل خورده تهاجمی تر کند، به طور حتم ابوالفضل جلالی مهره مناسب تری برای ورود به میدان بود. به خصوص که او یک مدافع چپ تخصصی است و استفاده از رضا میرزایی با توجه به سرعتی که دارد، در پست وینگر بهتر جواب می داد. عدم حضور ابوالفضل جلالی روی نیمکت موجب شد تا ریکاردو ساپینتو رضا میرزایی را با آرمان رمضانی به اتفاق وارد میدان کند و در نتیجه سیستم تیم از 3-3-4 به 2-4-4 تغییر کرد و در بازی دیروز دیدیم که رضا میرزایی بهتر است در پست وینگر برای آبی ها به میدان بیاید و در این شرایط ابوالفضل جلالی گزینه بهتری برای تعویض بود.

نتیجه گیری خوب استقلال در دور برگشت بازی ها و تبدیل شدن به بهترین تیم تهاجمی موجب شد تا عدم حضور ابوالفضل جلالی در ترکیب تیم و حتی لیست 18 نفره کمتر به چشم آید اما به طور حضور این بازیکن در ترکیب آبی ها استقلال را از جناح چپ در فاز حمله به تیم قوی تری تبدیل خواهد کرد. به خصوص که ابوالفضل جلالی بازیکن سرعتی به نسبت جعفر سلمانی است. البته شاید اتفاقات دربی نظر ریکاردو ساپینتو را نسبت به این بازیکن در هفته های پایانی تغییر دهد. به خصوص که هنوز شانس قهرمانی در لیگ برتر از دست نرفته و از سویی تیم در یک جام دیگر هم مدعی قهرمانی است.

جلالی، مهره ای که جایش در دربی خالی بود 2