جمعه 21 اردیبهشت 1403

جلوگیری از بروز موج جدید کرونا با تکمیل دوره واکسیناسیون

وب‌گاه منیبان مشاهده در مرجع
جلوگیری از بروز موج جدید کرونا با تکمیل دوره واکسیناسیون

فاطمه ترکمان‌اسدی با اشاره به افزایش موارد ابتلا به کووید 19 در روزهای اخیر، گفت: تکمیل دوره واکسیناسیون مانع از بروز موج جدید همه گیری ویروس کرونا در جامعه خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

به گزارش منیبان؛ فاطمه ترکمان‌اسدی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: با توجه به افزایش موارد ابتلا (سرپایی و بستری) به ویروس کرونا در هفته گذشته، احتمال بروز موج جدید شیوع ویروس وجود دارد که البته هنوز نمی‌توان با قاطعیت از بروز موج جدید خبر داد.

اوافزود: در هفته‌های آینده باید منتظر اتفاقات پیش رو باشیم اما به هر ترتیب رعایت پروتکل های بهداشتی برای همه افراد به ویژه گروه‌های آسیب پذیر در این زمینه بسیار الزامی است.

او با اشاره به اینکه توجه به موازین بهداشتی منجر به نزولی شدن آمار ابتلا خواهد شد، تصریح کرد: برای اینکه خود و اعضای خانواده را از ابتلا به ویروس کرونا مصون بداریم ضروری است نسبت به تکمیل چرخه واکسیناسیون همه اعضا اقدام جدی کنیم.

به گفته او، موضوع مهم تکمیل دوره واکسیناسیون علیه ویروس کرونا در نوبت سوم و چهارم براساس معیارهای علمی و مشخص باید به صورت جدی مورد توجه افراد قرار گیرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان بیان کرد: افرادی که در خانواده خود کودک 5 تا 12 ساله دارند و واکسن نزده‌اند (چه نوبت اول و چه نوبت دوم) باید هرچه سریع تر برای دریافت واکسن مراجعه کنند.

ترکمان اسدی گفت: انواع واکسن های مناسب برای گروه‌های مختلف سنی در مراکز تزریق استان همدان موجود است و هیچ مشکل و دغدغه ای در زمینه تامین واکسن در استان وجود ندارد.

به گفته او، تمامی افراد 10 سال به بالا که نوبت سوم واکسن کرونا را دریافت نکرده اند باید هرچه سریعتر برای تزریق نوبت سوم اقدام کنند و همه جامعه هدف به خصوص افرادی که در رده سنی 80 سال به بالا هستند و 6 ماه از تزریق دُز سوم آنها گذشته حتماً باید برای دریافت واکسن نوبت چهارم به مراکز بهداشتی مراجعه کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان اظهار کرد: انتخاب پلتفرم واکسن در این نوبت برای این گروه سنی به تمایل شخصی بستگی دارد و می توانند با راهنمایی کارشناسان مربوطه، نوع واکسن خود برای نوبت چهارم را انتخاب کنند.

ترکمان اسدی گفت: با توجه به اینکه رعایت پروتکل های بهداشتی در جامعه کمرنگ شده و تقریباً به وضعیت قبل از شیوع کرونا برگشته است، بر رعایت جدی بهداشت فردی، شس وتشوی مرتب دست‌ها و استفاده از ماسک در فضاهای سرپوشیده تاکید جدی داریم.

منبع: ایرنا

ت ت کدخبر: 95782 تاریخ انتشار 1401/04/20 10:00:02