یک‌شنبه 15 مهر 1403

جلوگیری از تضییع 600 میلیارد تومان حقوق بیت‌المال در پرونده‌های فساد زمین در زنجان

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
جلوگیری از تضییع 600 میلیارد تومان حقوق بیت‌المال در پرونده‌های فساد زمین در زنجان

زنجان - ایرنا - رییس کل دادگستری استان زنجان گفت: با کشف و پیگیری فساد در حوزه زمین در این استان تاکنون از تضییع 600 میلیارد تومان حقوق دولتی و بیت‌المال جلوگیری شده است.

حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی روز شنبه در حاشیه شورای مسوولان قضایی استان در اداره کل بازرسی استان در جمع خبرنگاران افزود: بر اساس گزارش های ارائه شده طی 6 ماه امسال اقدامات بسیار خوشحال کننده ای در حوزه کنترل و نظارت بر دستگاه های اجرایی در استان انجام شده است که کنترل کننده، پیشگیرانه و مقابله‌ای بود.

وی با بیان اینکه مبارزه با فساد، حمایت از جهش تولید و تکریم ارباب رجوع سه اولویت قوه قضاییه در سال جاری است، اظهار داشت: در مبارزه با فساد سازمان بازرسی تکالیف و وظایف مضاعفی دارد.

صادقی نیارکی با بیان اینکه اداره کل بازرسی استان زنجان در زمینه اجرای برنامه های تدوین شده پیشرفت 75 درصدی دارد، گفت: بازرسی استان در حوزه مبارزه با فساد، کارنامه خوبی دارد و پرونده های مهمی در این زمینه کشف و تعقیب کرده و به محاکم قضایی ارجاع داده است.

وی با بیان اینکه اراده و جزم در دستگاه قضایی استان برای مبارزه بی امان و قاطع با فساد حاکم است، گفت: در سال جاری تا کنون در حوزه زمین با همت عزیزان در جامعه اطلاعاتی و هم در بازرسی استان، توانسته ایم هشت پرونده را تشکیل دهیم و رقمی که تا کنون در این خصوص می توانیم اعلام کنیم جلوگیری از بیش از 600 میلیارد تومان تضییع حقوق دولتی و بیت المال است و البته احتمال دارد که این عدد افزایش پیدا کند.

رییس کل دادگستری استان زنجان گفت: به کسانی که در صدد ارتکاب جرم و فساد در استان هستند باید بگوییم که دوره ارتکاب جرم دیگر تمام شده است و اگر در فکرشان ارتکاب جرم دارند باید آن را از ذهنشان بیرون کنند.

وی تصریح کرد: اگر مرتکب جرم وابستگی به حاکمیت و دستگاه‌های دولتی داشته باشد حتما با مجازات مضاعف، طبق قانون برخورد می شود.

صادقی نیارکی با بیان اینکه به عملکرد بازرسی استان نمره قابل قبول و بالای 19 را می دهم، اظهار داشت: حسب اعلام گزارش و بازرسی های انجام شده از سوی مرکز، عملکرد اداره کل بازرسی استان قابل قبول است.

*س_برچسب‌ها_س*