چهارشنبه 13 تیر 1403

جمعیت وحوش در جنوب استان اردبیل افزایش یافت

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
جمعیت وحوش در جنوب استان اردبیل افزایش یافت

اردبیل_ایرنا_ مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: با افزایش اقدامات حفاظتی و حراستی، جمعیت وحوش در مناطق حفاظت شده شهرستانهای خلخال و کوثر در جنوب این استان در حال افزایش است.

به گزارش ایرنا، سعید شهند روز یکشنبه در نشست با فرماندار خلخال افزود: با انجام سرشماری وحوش 2 شهرستان خلخال و کوثر که آذر ماه انجام می‌شود افزایش 40 درصدی جمعیت وحوش از جمله کل و بز در مناطق حفاظت شده آق‌داغ خلخال و دربند مشکول کوثر پیش‌بینی می‌شود.

وی با تقدیر از تعامل و همکاری فرمانداری خلخال با اداره حفاظت محیط زیست این شهرستان اظهار کرد: در نتیجه این تعامل آلودگی‌های زیست‌محیطی به حداقل ممکن کاهش یافته است.

او بیان کرد: با وجود خطرات کرونا، گشت‌های کنترلی محیط‌بانان این شهرستان در سه پاسگاه حفاظت محیط زیست منطقه حفاظت شده در منطقه حفاظت شده آق‌داغ امسال و نیز برخود با متخلفان شکار نسبت به زمان مشابه سال گذشته چندین برابر بیشتر شده است.

شهند از انجام اقدامات لازم برای مدیریت غار یخگان خلخال خبر داد و افزود: با توجه به اینکه غار یخگان این شهرستان با هزار و 100 هکتار وسعت در سال 1380 در لیست آثار ملی کشور ثبت شده است، این منطقه به عنوان یکی از جاذبه‌های طبیعی و گردشگری شهرستان مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

وی اظهار کرد: موقعیت غار یخگان خلخال برای توسعه گردشگری بسیار مناسب بوده و در صورت توجه به این اثر ملی می‌تواند همانند غار علی صدر همدان و غار سهولان مهاباد در آینده توجه جمع کثیری از گردشگران داخلی و خارجی را به خود جلب کند.

در این نشست فریدون بابایی فرماندار خلخال نیز گفت: با وجود محدودیت در اعتبارات و امکانات پارسال و امسال تلاش اداره کل محیط زیست استان اردبیل در اجرای طرح‌های حفاظتی بسیار مناسب بوده و پیش بینی افزایش 40 درصدی جمعیت وحوش منطقه حاکی ازاین امر است.

*س_برچسب‌ها_س*