یک‌شنبه 22 مهر 1403

جنبش جهاد اسلامی: نبرد تنها راه نجات فلسطین است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
جنبش جهاد اسلامی: نبرد تنها راه نجات فلسطین است

تهران - ایرنا - دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین نبرد با رژیم صهیونیستی را تنها راه نجات فلسطین دانست و گفت: غیر از میدان جنگ، راه دیگری برای ما باقی نمانده است و نبرد جدید و همه جانبه با طرح موسوم به «معامله قرن» آغاز می شود.

به گزارش شبکه خبری المیادین، زیاد النخاله در سخنانی به مناسبت روز جهانی قدس از گروه های فلسطینی خواست برای رهایی فلسطین از اشغال صهیونیست ها با هم متحد شوند.

وی همچنین گفت: روز قدس با کمپین آمریکایی - صهیونیستی همزمان شده که هدفش سلطه بر قدس است.

این رهبر فلسطینی با گرامیداشت روز جهانی قدس گفت: نبردی جدید و همه جانبه با طرح معامله قرن آغاز می شود که بدترین مورد بعد از اعلامیه بالفور و اسم رمزی است که اسرائیل برای رسیدن به تمامی پایتخت های عربی رویای آن را دارد.

وی با انتقاد از تلاش برخی کشورهای عربی برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی خطاب به آنها گفت: در صورت پیروزی دشمن، کشورها و اقتصادتان بر باد خواهد رفت و بدون قدس پسمانده برخی کشورها و ممالک خواهید شد.

این مقام فلسطینی خاطرنشان کرد: غیر از میدان جنگ، راهی برای پناه بردن وجود ندارد و واژگان قدرت در میان ملت ما قویتر از هر چیزی است و ملت فلسطین با کمترین امکانات می جنگد و ما از موضع ایران و ایستادگی این کشور در برابر استکبار قدردانی می کنیم.

وی همچنین خاطرنشان کرد که تحریم های اعمال شده علیه ایران صرفا به دلیل حمایت آن کشور از موضوع فلسطین است.

وی گفت: قدس پایتخت فلسطین به شمار می رود و روز قدس روز وحدت و اتحاد فلسطینان در برابر معامله قرن است.

نخاله با بیان اینکه تشکیلات خود گردان فلسطن باید گام های بززگی را برای وحدت داخلی بردارد از محمود عباس رییس این تشکیلات خواست با عینکی متفاوت و به دور از حساسیت های حزبی به نوار غزه بنگرد.

وی بیانات مقام معظم رهبری در روز جهانی قدس را نیز ارزشمند برشمرد و گفت: موضع آیت الله خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی ایران در باره قدس مهم و تاریخی و در راستای نامگذاری روز جهانی قدس از سوی این کشور به شمار می رود.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*