یک‌شنبه 15 مهر 1403

جهان در مدار مغناطیس پرجاذبه حسینی (ع) است / کربلا فریاد احرار عالم را پژواک می‌کند + موشن

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
جهان در مدار مغناطیس پرجاذبه حسینی (ع) است / کربلا فریاد احرار عالم را پژواک می‌کند + موشن

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری دانشجو - سیدرضا میرجعفری، محرم 1403 هجری شمسی رسید. زمین و زمان در این هزار و چهار صد سال چرخید و فریاد آزادگان عالم روی نقطه‌ای متمرکز است که یادآور مظلومیت سیدالشهداست. پرسش اولیه که مطرح می‌شود این است که جهان امروز چقدر نیازمند مکتب عاشوراست؟ جهانی که در همین یکسال گذشته کمیت زیادی از جنایاتی را به خود دیده که یادآور صحنه‌هایی در کربلاست. جهان...

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری دانشجو - سیدرضا میرجعفری، محرم 1403 هجری شمسی رسید. زمین و زمان در این هزار و چهار صد سال چرخید و فریاد آزادگان عالم روی نقطه‌ای متمرکز است که یادآور مظلومیت سیدالشهداست. پرسش اولیه که مطرح می‌شود این است که جهان امروز چقدر نیازمند مکتب عاشوراست؟ جهانی که در همین یکسال گذشته کمیت زیادی از جنایاتی را به خود دیده که یادآور صحنه‌هایی در کربلاست.

جهان امروز بیشترین نسبت را در روزگار خود با کربلا به عنوان یک جبهه حق در مقابل جبهه باطل را دارد. این قیاس نه در موضوعی سطحی بلکه در یک کلان مسئله قابلیت پردازش دارد. هیچ آزاده‌ای در جهان نیست که امروز صدای حقانیت مردمی را که مورد ظلم قرار می‌گیرند نشنیده باشد و استفاده از این تعبیر نسبتی با گفتمان اخیر مقام معظم رهبری دارد که می‌فرماید: «میدان غزه و اسرائیل، میدان حق و باطل است» بگذریم.

به نظر می‌رسد دنیای امروز بیشتر از همیشه آمادگی شنیدن صدای گفتمان مکتب ثار الله و امام حسین را دارد. زمینه‌ای که مراجع و بزرگان دینی زیادی سالها در جست و جوی آن بودند. آیت الله بهجت می‌فرمود: روایت دارد که امام زمان (عج) که ظهور فرمود، پنج ندا می‌کند به اهل عالم، اَلا یا اَهلَ العالَم اِنَ جَدِی الحُسَین قَتَلُوهُ عَطشاناً، اَلا یا اَهلَ العالَم اِنَ جَدِی الحُسَین سحقوه عدوانا،... امام زمان خودش را به واسطه امام حسین (ع) به همه عالم معرفی می‌کنند... بنابراین در آن زمان باید همه مردم عالم، حسین (ع) را شناخته باشند... اما الان هنوز همه مردم عالم، حسین (ع) را نمی‌شناسند و این تقصیر ماست، چون ما برای سیدالشهدا (ع) طوری فریاد نزدیم که همه عالم صدای ما را بشنود.

افکار عمومی جهان را که در این روزها خوب مرور کنیم متوجه نوعی ضجه بشر برای آزادگی خواهی و دادخواهی می‌شویم. چه کسی باور می‌کرد روزی در نزدیکترین نقطه به کاخ سفید جمعیتی جوان نماز سیاسی اعتراضی که الگویش در نماز ظهر عاشورای امام حسین (ع) است را بخوانند؟ و همین‌ها می‌تواند سرآغاز این پرسش باشد: چرا دنیای امروز بیشتر از همیشه به حسین (ع) نیاز دارد؟ و چرا ما باید آن را بلندتر از همیشه فریاد بزنیم؟