سه‌شنبه 1 خرداد 1403

حاجی‌صادقی: دشمن به‌دنبال مدیریت دانش جامعه است

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
حاجی‌صادقی: دشمن به‌دنبال مدیریت دانش جامعه است

نماینده ولی‌فقیه در سپاه گفت: در جهاد تبیین باید معرفت، آگاهی و بصیرت را به قدری بالا برد که دشمن به لحاظ علمی نتواند جامعه را مدیریت کند و جامعه در این حوزه‌ها منفعل نباشد و فعال باشد.

- اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام عبدالله حاجی‌صادقی نماینده ولی‌فقیه در سپاه در هفدهمین جشنواره پاسداران اهل قلم اظهار داشت: از قرآن می‌آموزیم که جهاد در زندگی مومن یک اصل مستمر و تعطیل‌ناپذیر است. خداوند می‌فرماید که ورود به بهشت نیازمند جهاد است.

وی ادامه داد: جهاد مصادیق فراوانی دارد و جهاد به معنای مبارزه است، اما مبارزه تنها جنگ نیست.

رویکرد اصلی قرارگاه تخصصی جهاد تبیین تولید محتوا برای جوانان و نوجوانان است

حاجی‌صادقی خاطرنشان کرد: جهاد علمی، جهاد خدمت‌رسانی، جهاد اقتصادی، جهاد فرهنگی و جهاد اقتدارافزایی از جمله وجوه جهاد هستند که ذیل جهاد کبیر مورد اشاره قرآن کریم قرار می‌گیرند.

وی در ادامه به موضوع "جهاد تبیین" اشاره کرد و گفت: جهاد تبیین اهمیت دارد چون نقطه شروع و حرکت‌دهنده جهادهای دیگر است؛ این جهاد مبنای جهادهای دیگر است.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه با بیان اینکه دشمن بیش از همه به "اندیشه" و "گرایش" حمله می‌کند، عنوان کرد: "جهاد تبیین" راه مقابله با حملات دشمن به اندیشه‌ها و گرایش‌های جامعه است.

وی اظهار داشت: دشمن برای اینکه بتواند مسلمانان را به تصرف و سلطه خود درآورد به دنبال مدیریت علم، دانش و آگاهی‌ها و سوق دادن اندیشه‌ها و گرایش‌ها به سمت خود است.

حاجی‌صادقی با اشاره به تاریخ صدر اسلام و آیاتی از قرآن کریم و احادیث گفت: در جهاد تبیین باید معرفت، آگاهی و بصیرت را به قدری بالا برد که دشمن به لحاظ علمی نتواند جامعه را مدیریت کند و جامعه در این حوزه‌ها منفعل نباشد و فعال باشد.

وی خطاب به پاسداران اهل قلم تاکید کرد: جهت‌گیری‌ها باید هدفمند باشد. بدین معنا که علوم و متون تولیدی مصونیت‌آفرین باشد؛ شبهات را پاسخگو باشند و تبلیغات دشمنان را خنثی کنند.

حاجی‌صادقی در پایان با اشاره به برنامه‌های دشمنان برای تغییر گرایش‌های جوانان خاطرنشان کرد: رهبری فرمودند که نباید گذاشت ارتجاع رُخ بدهد، از انقلاب اسلامی هویت‌زدایی و کشور در بن‌بست معرفی شود. برای عمل به فرمان رهبری باید با بهره‌گیری از ابزار کتاب و رسانه، جهاد تبیین انجام داد.