جمعه 31 فروردین 1403

حجم پایین پروازهای خراسان جنوبی در شأن مردم استان نیست

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
حجم پایین پروازهای خراسان جنوبی در شأن مردم استان نیست

قناعت بر لزوم پیگیری برای افزایش پروازهای استان خراسان جنوبی تأکید کرد و گفت: باید به این سمت حرکت کنیم که رقابتی بین شرکت‌های هواپیمایی کشور ایجاد کنیم تا به شرکتی که هواپیماهای آن بیشتر در استان مستقر باشد خدمات حمایتی ارائه دهیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، جواد قناعت امروز در جلسه بررسی مسایل و مشکلات فرودگاه بین المللی شهید کاوه بیرجند و راهکارهای افزایش پروازها، اظهار کرد: فرودگاه یکی از عوامل توسعه و پیشرفت هر استانی است و این مهم برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی اهمیت دارد.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه در این دوره نگاه ما به فرودگاه ویژه است و تغییرات جدی در فرودگاه استان ایجاد خواهیم کرد، افزود: پاویون فرودگاه شهید کاوه بیرجند که برای تشریفات ورود مسئولان، سفرای کشورهای دیگر و سرمایه گذاران به استان است که بخشی از اعتبارت استانی برای تکمیل این پروژه تخصیص خواهد یافت تا سریعتر تکمیل شود.

وی به پروژه توسعه ترمینال داخلی فرودگاه بین المللی شهید کاوه بیرجند اشاره کرد و ادامه داد: در این زمینه استانداری خراسان جنوبی نیز پیگیری های لازم برای تکمیل پروژه را خواهد کرد تا در آینده نزدیک شاهد افتتاح این سالن فرودگاه باشیم.

قناعت بر لزوم پیگیری اداره کل فرودگاه و استانداری برای افزایش پروازهای استان خراسان جنوبی تأکید کرد و افزود: باید به این سمت حرکت کنیم که رقابتی بین شرکت های هواپیمایی کشور ایجاد کنیم تا به شرکتی که هواپیماهای آن بیشتر در استان مستقر باشد خدمات حمایتی ارائه دهیم.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه از شرکت هواپیمایی ایران ایر انتظار بیشتری می رود تا فرودگاه بیرجند و طبس را ویژه ببینند، عنوان کرد: با توجه به سابقه فرودگاه بیرجند که به سال 1313 برمی‌گردد حجم پایین پروازهای آن در شأن مردم استان نیست.

قناعت بر افزایش سطح تعاملات نیروی هوایی با فرودگاه های استان تأکید کرد و گفت: باید وضعیت روشنایی، برج مراقبت و تجمع آب در پشت دیوارهای فرودگاه‌های بیرجند و طبس بررسی و برای حل این مشکلات تصمیم گیری شود.

وی در پایان افزود: باید هماهنگی‌ها بین دستگاه های اجرایی، فرودگاه و نیروی هوایی استان افزایش یابد.

انتهای پیام /