جمعه 28 اردیبهشت 1403

حدیث روز

حدیث روز

وب‌گاه مشرق نیوز

پروردگارا! اگر بر دشمن پیروزمان ساختی، ما را از تجاوز بر کنار دار، و بر راه حق استوار فرما، و چنانچه آنها را بر ما پیروز گرداندی شهادت نصیب ما فرموده و از شرک و فساد و فتنه ها، ما را نگهدار.

وب‌گاه مشرق نیوز

امام حسن مجتبی علیه السلام در کلامی ارزشمند فرموده اند: زیرک‌ترین و هوشیارترین افراد، شخص باتقوا و پرهیزکار می‌باشد.

وب‌گاه مشرق نیوز

پیامبر اکرم حضرت محمد صلی الله علیه و آله هرگاه یکی از اصحاب خود را تا سه روز نمی دیدند از حال او جویا می شدند و اگر بیمار بود به عیادت وی می‌رفتند.

وب‌گاه مشرق نیوز

خدای بزرگ می فرماید: تو را نپذیرفتم و سعادتمند و کامروا نگشتی! دعای او را بالا نبرید، مگر زمانی که عترت پیامبر را در دعا به پیامبر ملحق سازد.

وب‌گاه مشرق نیوز

امام علی علیه‌السلام: آری، آنگاه که فتنه‌ها روی آورند، حق و باطل درهم آمیزند و شبهه و سردرگمی ایجاد کنند، و هنگامی که پشت کردند، شناخته شوند.

وب‌گاه مشرق نیوز

امام علی علیه السلام: خدایا! به توانگری آبرویم را نگاه دار، و به تنگدستی حرمتم را ضایع مگذار تا روزی خواهی کنم از بندگان روزی خوارت، و مهربانی جویم از آفریدگان بد کردارت.

وب‌گاه مشرق نیوز

ای مردم در راه راست، از کمی روندگان نهراسید، زیرا اکثریت مردم بر گرد سفره ای جمع شدند که سیری آن کوتاه، و گرسنگی آن طولانی است. ای مردم، همه افراد جامعه در خشنودی و خشم شریک می باشند.

وب‌گاه مشرق نیوز

بهره هریک از همنشینانش را ادا می‌کرد، تا آن جا که همنشین او فکر نمی‌کرد کسی نزد رسول خدا از او ارجمندتر است. هر که با او همنشین می شد، حضرت آن قدر شکیبایی می ورزید تا این که خود او می‌رفت.

وب‌گاه مشرق نیوز

از غم و اندوه و سرگرمی های دنیا چشم برگیرید زیرا شما به جدایی و دگرگونیهای امور دنیایی یقین دارید، و چونان دوست مهربانی که نصیحت گر و کوشا برای نجات رفیقش تلاش کند خویشتن را از دنیا دور کنید.