شنبه 29 اردیبهشت 1403

حدیث روز

حدیث روز

وب‌گاه مشرق نیوز

حضرت زهرا سلام الله علیها فرموده‌اند خداوند امامت و رهبری ما اهل بیت را عامل وحدت و درامان ماندن از تفرقه ها قرار داده است.

وب‌گاه مشرق نیوز

گروهی در آن مرحله مرتد می شوند و گروهی ثابت قدم می مانند و اظهار خشنودی می کنند. افراد مرتد به آنها می گویند: این وعده کی خواهد بود اگر شما راستگو هستید؟

وب‌گاه مشرق نیوز

استواری دین و دنیا به چهار چیز است: عالمی که به علم خود عمل کند، و جاهلی که از آموختن سرباز نزند، و بخشنده ای که در بخشش بخل نورزد، و فقیری که آخرت خود را به دنیا نفروشد.

وب‌گاه مشرق نیوز

رسول گرامی اسلام حضرت محمد صلی الله علیه و آله فرموده‌اند: کسی که در هر صبحگاه به امور مسلمین همت نگمارد و در اندیشه کارهای آنان نباشد از آنها نیست.

وب‌گاه مشرق نیوز

خداوندا عمر آنان را برای من طولانی گردان، و بر ایام زندگی‌شان برای من بیفزا، و خردسالشان را برایم تربیت کن، و ناتوانشان را برایم نیرو ده، و بدن‌ها و دینشان و اخلاقشان را برایم به سلامت دار.

وب‌گاه مشرق نیوز

امام جعفر صادق علیه‌السلام فرمودند: ای مردم! بیایید یکدیگر را بر اطاعت خدا یاری کنید و عدالتش را بپادارید.

وب‌گاه مشرق نیوز

و اگر طرفداران حق اندکند، چه بسا روزی فراوان گردند و پیروز شوند، اما کمتر اتفاق می‌افتد که چیز رفته باز گردد....

وب‌گاه مشرق نیوز

ستون دین و جامعه مسلمانان و نیروی همیشه آماده در برابر دشمنان، در حقیقت همان عموم مردم است. پس باید گرایش تو به آنان باشد.

وب‌گاه مشرق نیوز

آنگاه که داخل شدی مانند اشخاص سلطه‌گر، و سختگیر رفتار نکن، حیوانی را رم مده، و هراسان مکن، و دامدار را مرنجان.

وب‌گاه مشرق نیوز

امام علی علیه السلام فرموده‌اند: هر گاه نیرومند شدی توانت را در طاعت پروردگار به کار گیر، و هر گاه ناتوان گشتی، ناتوانی را در نافرمانی خدا قرار ده.

وب‌گاه مشرق نیوز

پیامبر اکرم صلی‌الله علیه و آله با چوبی که در دستش بود به بت‌ها می‌زد و می‌فرمود: حق آمد و باطل نابود شد، براستی که باطل نابود شدنی است.

وب‌گاه مشرق نیوز

مردی که به زن خود در خانه کمک کند، خدا ثواب یک سال عبادتی را که روزها روزه باشد و شبها به قیام و نماز ایستاده باشد به او می‌دهد.

وب‌گاه مشرق نیوز

یکی از دعاهای حضرت زهرا علیهاالسلام این بود: بارالها: نیرومندی در بندگیت و بینش روشن در کتابت و فهم و درک احکامت را از تو خواستارم.

وب‌گاه مشرق نیوز

حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله: ای ابوذر! تا زمانی که در مسجد نشسته‌ای خداوند متعال به تعداد هر نفسی که می‌کشی، یک درجه در بهشت به تو می‌دهد و فرشتگان بر تو درود می‌فرستند.

وب‌گاه مشرق نیوز

امیرالمومنین امام علی علیه السلام فرموده‌اند: سکوت بسیار، وقار انسان بیشتر شود، و با انصاف بودن، دوستان را فراوان کند، و با بخشش، قدر و منزلت انسان بالا رود.

وب‌گاه مشرق نیوز

حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها در کلامی گهربار نشانه شیعیان واقعی اهل بیت را بیان فرموده‌اند.