شنبه 29 اردیبهشت 1403

حدیث روز

حدیث روز

وب‌گاه مشرق نیوز

منفعت کسی می‌برد که در تحت ولایت تو در آید؛ تهیدست می‌شود کسی که با تو دشمنی ورزد. رستگار می‌شود کسی که ملازم تو باشد! و هلاک می‌شود کسی که از تو دوری گزیند.

وب‌گاه مشرق نیوز

مرده مانند کسی است که در خواب خود انواع شادی های بی شمار و انواع ترس و وحشت هایی که قادر به شمارش آنها نیست می بیند. حال بنگر چگونه است حال آنکه در خواب شاد است و آنکه در آن دچار ترس و هراس است.

وب‌گاه مشرق نیوز

در آسایش را به رویم باز کن و به قدرتت صولت سلطان غم را در میدان حیات من بشکن و مرا در موردی که از آن شکوه دارم به عنایت و احسانت کامیاب کن و به درخواست من شیرینی اجابت بچشان و از سوی خودت رحمت و گشای

وب‌گاه مشرق نیوز

بخشش آن است که اما و اگری پیش از آن نباشد و منت گذاری درپی آن نیاید. بخشندگی پیش از درخواست از بزرگترین بزرگواری‌هاست.

وب‌گاه مشرق نیوز

امیرالمومنین امام علی علیه السلام فرموده‌اند: هرکس به محاسبه خویشتن پردازد، سود برد و هرکس از خویشتن غفلت بورزد، زیانکار شود و هرکس ترسد، در امان باشد.

وب‌گاه مشرق نیوز

برون شد مرا از بیماری به سوی عفو خویش، بازگشت مرا از دوران بسترنشینی به سوی چشمپوشی خویش، رهایی‌ام از درد را به فراخنای رحمت خویش، و سلامت یافتنم از این سختی را به آستان گشایش خویش، قرار ده.

وب‌گاه مشرق نیوز

امام صادق علیه السلام فرموده‌اند: حضرت فاطمه (س) را در پیشگاه خداوند متعال نه اسم است: فاطمه، صدیقه، مبارکه، طاهره، زکیه، راضیه، مرضیه، محدثه، زهرا.

وب‌گاه مشرق نیوز

بر محمد و آل محمد درود فرست، و از فضلت در گشایش را برای من بگشا، و بانیروی خود تسلط اندوه را از من برگردان، و برای من در آنچه به سوی تو شکوه نمودم خوش بینی مرحمت فرما.

وب‌گاه مشرق نیوز

امیرالمومنین امام علی علیه السلام در سخنی گران بها صفات و نشانه‌های چهار گروهی که شایسته پاسداری از دین نیستند را بیان فرموده‌اند.

وب‌گاه مشرق نیوز

امیرالمومنین امام علی علیه السلام فرموده‌اند: قرآن را بفهمید، زیرا که آن بهار دلهاست و از نور آن شفا جویید. زیرا که آن شفابخش بیماریهای سینه هاست.

وب‌گاه مشرق نیوز

پسرم! از خداوند، به اندازه ای که به او نیاز داری، اطاعت کن و به اندازه ای که تحمل عذابش را داری، از او نافرمانی کن.

وب‌گاه مشرق نیوز

ای بسا بنده‌ای که قصد گناه می‌کند، اما به یاد آن دو فرشته موکل بر خود می‌افتد و از گناه خودداری می‌ورزد و خویشتن را نگه می دارد و می‌گوید: پروردگارم مرا می‌بیند و فرشتگان مراقب من هستند.

وب‌گاه مشرق نیوز

اگر شاخ شیطانی سرک می کشید و یا مرزی از سوی مشرکان گشوده می شد پیامبر، برادرش حضرت علی علیه السلام را در کام آن می افکند...

وب‌گاه مشرق نیوز

امام علی علیه السلام در نامه خود به جانشین فرماندار بصره، پنج توصیه درباره پرهیز از اسراف، انفاق کردن، و میانه روی را بیان فرموده‌اند.

وب‌گاه مشرق نیوز

خداوند به بنده مومن نیازمند خود می‌فرماید: به عزت و جلالم سوگند که من تو را در دنیا از سر خواریت نزد من، محتاج نکردم. اکنون این سرپوش را بردار و ببین به جای دنیا به تو چه داده‌ام.

وب‌گاه مشرق نیوز

پس به پایان کار آنها نیز بنگرید در آن هنگام که به تفرقه و پراکندگی روی آوردند، و مهربانی و دوستی آنان از بین رفت، و سخن ها و دل هایشان گوناگون شد، و از هم جدا شدند.