جمعه 28 اردیبهشت 1403

حدیث روز

حدیث روز

وب‌گاه مشرق نیوز

و اگر فرزند آدم نسبت به دیگران اظهار فروتنی کند، آن فرشته پیشانی او را بلند کرده می‌گوید: سرت را بالا نگاه دار، خدا تو را سرافراز گرداند.

خبرگزاری تسنیم

امام صادق علیه‌السلام در حدیثی نوروز را روز تجدید عهد و پیمان با خدا و اهل‌بیت علیهم‌السلام معرفی کرده است.

وب‌گاه مشرق نیوز

رسول اکرم حضرت محمد صلی الله علیه و آله فرموده‌اند کسانی که افراد ناتوان را متصدی امور مسلمانان می‌کنند درحالی که میتوانند افراد تواناتر از آنها را پیدا کنند، خیانتکار هستند.

وب‌گاه مشرق نیوز

حجت‌الاسلام انصاریان گفت: باتوجه به تقارن روز اول سال جدید با سالروز شهادت حضرت باب الحوائج موسی بن جعفر (ع) شایسته است مؤمنان به احترام آن حضرت، مراسمات جشن و تبریک سال نو را به روزهای بعد موکول کنند.

وب‌گاه مشرق نیوز

امام باقر علیه السلام در کلامی ارزشمند فرموده‌اند امام زمان (عج) مضطر حقیقی هستند.

وب‌گاه مشرق نیوز

رسول اکرم صلی الله علیه و آله بی آنکه اخمو باشند، محزون بودند، بی آنکه از خود ذلتی نشان دهند، متواضع بودند، می بخشیدند ولی اسراف نمی نمودند، دل نازک و نسبت به تمام مسلمانان مهربان بودند.

وب‌گاه مشرق نیوز

((سپس حاجتهای خود را عرضه می داری و آنگاه سجده می گزاری و در حال سجود می گوئی:)) فضل تو آسوده خاطرم ساخته، و احسانت بسوی تو رهبریم کرده. از این رو ترا به حق خودت و به محمد و آلش مرا نومید برنگردانی

وب‌گاه مشرق نیوز

رسول اکرم صلی الله علیه و آله: هر کس در برآوردن نیاز بیماری بکوشد، خواه آن را برآورد و خواه برنیاورد، از زیر بار گناه خویش بیرون می‌رود، به سان آن روز که از مادر، زاده شده است.

وب‌گاه مشرق نیوز

پیامبر اکرم حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله فرموده‌اند: هر کس غمی از غم‌های دنیا را از مسلمانی برطرف نماید، خداوند غمی از غمهای روز قیامت را از او برطرف کند.

وب‌گاه مشرق نیوز

خداوند می‌فرماید: ای داود، من پنج چیز را در پنج چیز قرار داده‌ام. ولی مردم می‌خواهند آنها را از راه دیگر بدست آورند و قطعا به آن نمی‌رسند.

وب‌گاه مشرق نیوز

پیامبر اکرم حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله فرموده‌اند: همه طبقات امت من در زمان ظهور او چنان در رفاه زندگی نمایند که قبل از وی هیچ بر و فاجری بدان نرسیده باشند.

وب‌گاه مشرق نیوز

رسول گرامی اسلام صلی الله علیه و آله در بیانی زیبا هجرت از گناه و هجرت به سوی خدا را تببین و فرموده‌اند تا زمانی که توبه پذیرفته می‌شود هجرت قطع نمی‌شود.

وب‌گاه مشرق نیوز

رسول خدا حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله فرمود: خدای تبارک و تعالی فرموده است: به عزت و جلالم قسم، برای بنده‌ام دو ترس را جمع نمی‌کنم، و برای او دو امنیت را نیز هم جمع نخواهم داد.

وب‌گاه مشرق نیوز

مؤ منان در پیکارشان شکیبایی و پایداری ورزیدند و بر خدا هم منت نگذاردند و فدا کردن جان خویش در راه خدا را کاری بزرگ نپنداشتند. تا آنگاه که قضای الهی به پایان گرفتن ایام محنت موافق افتاد.

وب‌گاه مشرق نیوز

امام رضا علیه السلام فرموده‌اند: خداوند به سپاسگزاری از خودش و پدر و مادر فرمان داده است، پس کسی که از پدر و مادرش سپاسگزاری نکند، خدا را شکر نکرده است.

وب‌گاه مشرق نیوز

استاد حوزه علمیه گفت: واقعا آغوش خدا به روی کسانی که اهل دعا و توسل و استغفار و ذکرند باز است و بهترین وقت برای آرامش و دفع بلا همین موقع دعا است.