جمعه 28 اردیبهشت 1403

حدیث روز

حدیث روز

خبرگزاری تسنیم

رئیس فرهنگستان علوم پزشکی گفت: امروز همان کشورهایی که در ابتدای بحران کرونا در ایران ما به تمسخر گرفته بودند، دچار وضعیتی وخیم‌تر از ما شدند. خدا خواست که آنان ده‌ها برابر ما هزینه ببینند.

خبرگزاری تسنیم

کارشناس مسائل دینی به اهمیت صلوات و ثمرات آن اشاره کرد.

وب‌گاه مشرق نیوز

رسول اکرم صلی الله علیه و آله پس از عیادت فرمود: آرزوی مرگ مکن، زیرا (با حضور در دنیا) اگر نیکوکار باشی بر نیکی‌های خود می‌افزایی و اگر گناهکار باشی مهلت می‌یابی.

خبرگزاری تسنیم

حجت‌الاسلام رفیعی به حدیثی از امام صادق (ع) درباره پاداش خدای متعال به صابران در زمان مصیبت و سختی اشاره کرد.

وب‌گاه مشرق نیوز

امیرالمومنین علیه السلام: سوگند به خدا یا این کار را می کنید یا خداوند دولت اسلام (حکومت حقه اسلامی) را از شما می گیرد و دیگر هرگز آن را به شما باز نخواهد گرداند و در دست دیگران قرار خواهد داد.

وب‌گاه مشرق نیوز

در منابع تاریخی نام مادر امام سجاد (ع) شهربانو یا شاه‌زنان نوشته‌شده؛ البته عنوان‌شده که ایشان در زمان تولد امام علیه‌السلام از دنیا رفت و این مطلب به آن معنا است که آن حضرت مادر به خود ندیده است.

وب‌گاه مشرق نیوز

حضرت زین‌العابدین امام سجاد علیه‌السلام فرموده‌اند حق کسی که به تو نیکی کرده، این است که از او تشکر کنی و نیکیش را به زبان آوری و از وی به خوبی یاد کنی.

وب‌گاه مشرق نیوز

بهره مندی دنیا پرستان را از دنیا، خوار شمردند، و دست یابی آنان را به دنیا زودگذر دانستند. با آنچه مردم آشتی کردند، دشمنی ورزیدند، و با آنچه دنیا پرستان دشمن شدند آشتی کردند.

خبرگزاری تسنیم

امام علی (ع) در حدیثی بر این نکته تأکید می‌کند که هر روزمان را برای اهل‌بیت (ع) نوروز کنیم. حال با نگاه از منظرهای مختلف به این حدیث می‌توانیم به چگونگی و تحقق این امر پی ببریم.

خبرگزاری تسنیم

کارشناس مسائل دینی گفت: انسان خودساخته به دنبال گره‌گشایی امور مردم است. از خدمت و کمک به خویشان و بستگان گرفته تا کمک به نیازمندان و درماندگان جامعه.

خبرگزاری تسنیم

امام صادق علیه‌السلام در روایتی به ارتباط میان نوروز و ظهور حضرت مهدی (عج) اشاره فرموده است.

خبرگزاری تسنیم

پیامبر اکرم (ص) در حدیثی به سه نشانه صابران اشاره کرده است.

وب‌گاه مشرق نیوز

امیرالمومنین امام علی علیه السلام در سخنی گران بها فرموده‌اند که خداوند سبحان را در گشوده شدن گره‌های دشوار و سست شدن اراده قوی شناختم.

وب‌گاه مشرق نیوز

امیرالمومنین امام علی علیه السلام: منحرفان، شیطان را معیار کار خود گرفتند، و شیطان نیز آنها را دام خود قرار داد و در دل های آنان تخم گذارد، و جوجه های خود را در دامانشان پرورش داد.

وب‌گاه مشرق نیوز

رسول اکرم صلی الله علیه و آله در توصیه‌ای ارزشمند، همه مردم را از آشامیدن آب هنگام خوردن غذاهای چرب نهی فرموده‌اند.

وب‌گاه مشرق نیوز

چون خداوند مؤمن را از قبرش درآورد تمثالی با او خارج شود که در جلو او راه می رود و هرگاه مؤمن یکی از صحنه‌های هراس انگیز روز قیامت را ببیند آن تمثال...