جمعه 28 اردیبهشت 1403

حدیث روز

حدیث روز

وب‌گاه مشرق نیوز

خدا را شاهد می گیرم که شنیدم رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمود: علی بهترین کسی است که او را جانشین خود در میان شما قرار می دهم.

وب‌گاه مشرق نیوز

امیرالمومنین امام علی علیه اسلام فرموده اند: خوب و بد را طرفدارانی است که هر گاه هر کدام از آن دو را واگذارید، انجامشان خواهند داد.

وب‌گاه مشرق نیوز

امام هشتم حضرت امام رضا علیه‌السلام فرموده‌اند: هیچ فرقه و ملتی را نمی‌یابیم که پایدار مانده و زندگی کرده باشند مگر با داشتن فرمانروایی قوامبخش.

وب‌گاه مشرق نیوز

امام جعفر صادق علیه السلام درباره ذلت پذیری مومنین فرموده‌اند: خدا اختیار همه کارها را به مومن واگذاشته؛ ولی ذلت پذیری را به وی وانگذاشته است.

وب‌گاه مشرق نیوز

امام جعفر صادق علیه السلام در کلامی گران بها درباره احترام به پدر و مادر فرموده‌اند اگر چیزی کمتر از کلمه اف گفتن هم وجود داشت خداوند نهی از آن را دستور می‌فرمود.

وب‌گاه مشرق نیوز

امام رضا علیه السلام در سخنی گران بها عاقبت و عقاب بی احترامی به فقرا و مستمندان و توجه ویژه به ثروتمندان را بیان فرموده اند.

وب‌گاه مشرق نیوز

کسی که به مالی دست یافت، با آن صله رحم کند... و در کسب ثواب و ادای حقوق صبوری کند با این ویژگی‌ها به شرف دنیا و فضایل آخرت می‌رسد.

وب‌گاه مشرق نیوز

امام جعفر صادق علیه السلام در کلامی ارزشمند جایگاه منتظران ظهور امام دوازدهم علیه السلام را همچون مدافعان پیامبر (ص) بیان فرموده‌اند.

وب‌گاه مشرق نیوز

امام هفتم، حضرت امام موسی کاظم علیه‌السلام فرمودند: در روزی که سایه‌ای جز سایه الهی نیست، سه دسته از مردم از سایه عرش خدا بهره می‌برند.

وب‌گاه مشرق نیوز

امیرالمومنین امام علی علیه اسلام: او زره دانش بر تن دارد، و با تمامی آداب، و با توجه و معرفت کامل آن را فرا گرفته است، حکمت گمشده اوست که همواره در طلب و جستجوی آن می باشد.

وب‌گاه مشرق نیوز

امام صادق علیه السلام در سخنی گران بها پنج نشانه و علامت حتمی ظهور حضرت صاحب الزمان عجل الله تعالی فرجه الشریف را بیان فرموده‌اند.

وب‌گاه مشرق نیوز

ما حرم اکبر خدائیم، ما پناه خدا و پیمان خدائیم، هر که به عهد ما بپاید به عهد خدا پائیده است و هر که آن را بشکند، پناه و عهد خدا را شکسته.

وب‌گاه مشرق نیوز

امام علی علیه السلام در کلامی گهربار رسیدن به فیض شهادت را سعادتی عظیم دانسته و جایگاه برتر مجاهدان راه خدا را بیان فرموده‌اند.

وب‌گاه مشرق نیوز

امام صادق علیه السلام: حضرت فاطمه (س) را در پیشگاه خداوند متعال نه اسم است: فاطمه، صدیقه، مبارکه، طاهره، زکیه، راضیه، مرضیه، محدثه، زهرا.

وب‌گاه مشرق نیوز

امیرالمومنین علیه السلام: جهاد علاوه بر آن که عزت و اقتدار می آورد اجری بزرگ دارد. جهاد، یورش آوردن است. در آن نیکی ها و ثوابهاست و نوید به بهشت است بعد از رسیدن به شهادت.

وب‌گاه مشرق نیوز

هیچ کس نیست که پس از مرگ نزد خداوند از خیر بهره مند باشد و بخواهد به دنیا برگردد مگر شهید...