یک‌شنبه 15 مهر 1403

حفظ منافع کشور با سلبریتی زدایی از ایران

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
حفظ منافع کشور با سلبریتی زدایی از ایران

سوال اینجاست که آیا وقت آن نرسیده است جلو جولان شوالیه‌های فرهنگی استکبار جهانی در داخل کشور گرفته شود؟ سلبریتی‌های بی سوادی که از حمایت دشمنان کشور برخوردارند، پایبند به هیچ یک از ارزش‌های اسلامی، انسانی و ایرانی نیستند و طی سال‌های گذشته خسارات زیادی به کشور وارد کرده‌اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛ در جوامع بشری همواره از دیرباز افرادی شاخص و موثر وجود داشته‌اند که نظر ایشان موجب هدایت جمعی از افراد به یک سو و به عبارتی هدایت افکار عمومی می‌شد که از ایشان به عنوان موثران اجتماعی یاد می‌شود. این اشخاص یا مبارزان سیاسی، یا عالمان دینی، یا دانشمندان علمی، یا فعالان اجتماعی و از این دست بوده‌اند.

اما در دوران شکوفایی رسانه‌ها با رشد و فراگیری سینما و تلویزیون در تاریخ بشر، اشخاصی نیز در کنار افراد فوق به شهرت رسیده، مطرح شده و اصطلاحاً ستاره شدند که تنها هنرشان به نمایش درآمدن در مقابل مردم و شناخته شدن از طریق رسانه‌ها بود. افرادی که نه عالم دینی هستند، نه دانشمند و صاحب نظریه و تفکر و نه کنشگر اجتماعی؛ بلکه به سبب حضور در یک فیلم سینمایی یا یک سریال تلویزیونی و یا کسب موفقیت در یک رقابت ورزشی به شهرت رسیده‌اند.

عموم این افراد در هیچ عرصه‌ای به صورت ویژه تخصص پیدا نکرده‌اند بلکه تنها به سبب زیبایی چهره و یا زیبایی نقش بازی کردن در سینما و تلویزیون اجازه حضور جلو دوربین پیدا کرده و یا به خاطر پرورش اندام خود و کسب مهارت در یک رشته ورزشی در رقابت‌های ملی و بین المللی موفق به کسب مدال شده‌اند.

با رشد شبکه‌های اجتماعی و به ویژه پس از شکوفایی انفجاری تلفن‌های همراه هوشمند، این افراد در صفحات شخصی خود با جذب دنبال کننده صاحب رسانه‌هایی پرنفوذ شدند و از ان جا که در طی چندین دهه فرهنگ اشرافی در جهان به عنوان یک آرمان و ارزش معرفی شده بود و این افراد عمدتاً پیشروان این فرهنگ بودند، مورد توجه مردم واقع شده و رسم و روش ایشان الگوی اجتماعی مردم شد.

مشکل از این جا شروع شد که این اشخاص که مهارت، دانش و تخصص نداشتند به سبب این فضای به وجود آمده الگو شدند و شروع کردند به اظهار نظر پیرامون مسائل مختلفی که از آن سررشته نداشتند که در چنین شرایطی یه گمراهی کشاندن جامعه توسط ایشان امری غیرقابل انتظار نبود.

تعداد بسیار زیادی از افراد فوق که سلبریتی نامیده می‌شوند در شرایطی به الگوهای جامعه بدل شده‌اند که فاقد سلامت نفس هستند و به گواه بسیاری از بازیگران از جمله آن چه در جنبش me too بیان شده است، در فضای فاسد و مبتذل سینمای ایران رشد کرده‌اند، علاوه بر این که خودشان به شدت از فرهنگ منحط غربی اثر گرفته و حتی در صورت مخالفت با این فرهنگ منحط مورد هجمه بوق رسانه‌ای و امپراتوری رسانه‌ای غرب قرار می‌گیرند.

طی سال‌های اخیر این مسئله به وضوح دیده شد. سلبریتی‌ها در برهه‌های زمانی مختلف شروع به موصع گیری‌های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و غیره شدند و در اکثر موارد این موضع گیری‌ها در یک عبارت دشمن شادکن بوده است. از حمایت از کاندیدایی که مورد نظر آمریکا و براندازان نظام جمهوری اسلامی ایران در انتخابات بوده است گرفته تا موضع گیری علیه قوانینی که می‌رفته تا وابستگی کشور به ابرقدرت‌ها را از بین ببرد و تا حمایت از یک قاتل.

این قشر عموماً بی سواد با این موضع گیری‌ها خسارات زیادی را به کشور تحمیل کردند. چه این که با حمایت از رئیس جمهور سابق که به انتخاب وی انجامید در طول هشت سال ریاست جمهوری وی، سال‌ها کشور را به عقب راندند، چه این که در بحران‌هایی نظیر متروپل آبادان به جای تلاش برای مهیا کردن فضای آرام و امن جهت آواربرداری و رسیدگی به آسیب دیدگان، با تحریک مردم بر اساس ادعاهای بی ربط و دروغ فضا را امنیتی کردند و چه این که مثلا با بازنشر یک توییت دروغین از زبان یک طلبه، فضای کشور را علیه روحانیت کردند که به تعرض به چند روحانی و قتل یک روحانی اهل همدان انجامید.

ترویج ناهنجاری‌های فرهنگی همچون بی حجابی، بی عفتی، بی حیایی، سگ بازی و سگ گردانی، فرهنگ اشرافی، غرب گرایی و غیره یکی از خیانت‌های این شوالیه‌های فرهنگی استکبار جهانی در کشور ما است.

افسران جنگ نرم دشمن که همواره در نوک حمله غرب و استکبار به فرهنگ ایرانی اسلامی ما قرار داشته‌اند و البته از حمایت‌ها بی‌دریغ غرب نیز برخوردار بوده‌اند. از گرفتن گرین کارت گرفته تا اخذ جوایز بین المللیِ البته به رسوایی کشیده شده.

فراموش نشود در بین این حجم از سلبریتی‌های واداده که به قول خودشان آن قدرها هم هنرشان سبب رشدشان نشده است بلکه مطابق آن چه صدها نفر از ایشان در بیانیه جنبش me too گفته‌اند و یا در گفتگو با رسانه‌های مختلف اظهار کرده‌اند در قبال تن فروشی نقش‌های درجه یک سینما را به دست آورده و مشهور شده‌اند، عده‌ای نیز هستند که از سلامت نفس برخوردارند و در جهت ارزش‌های انسانی موضع گرفته‌اند اما این عده توسط لابی فاسد سینما و بوق و امپراتوری پرسر و صدای رسانه‌ای غرب مورد هدف قرار گرفته و منکوب شدند.

در رابطه با حمایت غرب از سلبریتی‌های واداده مصادیق متعددی را می‌توان ذکر کرد. از آن جمله این نکته را که طی ماه‌های گذشته، اقدام نظامی روسیه علیه اوکراین سبب تحریم‌های همه جانبه علیه این کشور شد و یکی از این تحریم‌ها، تحریم و اخراج هنرمندان و بازیگران روس از همه جشنواره‌ها و کشورهای اروپایی و خارجی بود در حالی که در کشور ما با این وجود که 34 سال است در تحریم غرب به سر می‌بریم نه تنها بازیگران و سینمای کشور ما تحریم نشده است، بلکه هر ساله نیز به آثار ضعیف سینمایی ایشان در جشنواره‌های متعدد جوایزی تعلق می‌گیرد.

این روزها بار دیگر موضوع سلبریتی‌های کشور در یک مجموعه اتفاقات سلسله وار بر سر زبان‌ها افتاده است و این قشر بی سواد سیاسی، اجتماعی، فرهنگی طی دو هفته گذشته با هجمه به سرود سلام فرمانده، سیاه نمایی از وضعیت کشور بعد از حادثه متروپل و تحریک مردم برای برهم زدن نظم جامعه، حضور علنی در مجلس رقص و غنای یک خواننده مبتذل در شرایطی که ملت ایران داغدار متروپل آبادان و حادثه دیدگان این اتفاق تلخ هستند، دفاع از جایزه فیلمی با محتوای سیاه نمایی از جامعه ایران و اسلام، بیانیه علیه نیروهای امنیتی کشور، قبح زدایی از گناه کبیره زنا و غیره با تمام قوا علیه ارزش‌های انسانی و فرهنگی و استقلال و تمامیت ارضی کشور ما به پاخاسته‌اند.

افرادی که با اظهاراتشان پیرامون بحث تجاوز و ابتذال در سینما نشان دادند نه حیثیت برایشان دارای ارزش است و نه آبرو، با بی حجابی، سگ بازی، ناهنجاری‌های فرهنگی و حمایت از توهین کننده به امام رضا - علیه السلام - نشان دادند دین و مذهب نزدشان اهمیتی ندارد و با دفاع از خائنان به کشور و دفاع از برهم زنندگان نظم و امنیت کشور نشان دادند ارزشی برای ایران قائل نیستند.

امنیتی که این قشر در کشور دارند سبب گستاخ شدن این عده و هجمه به همه ارزش‌ها انسانی، ایرانی و اسلامی شده است. با درنظر داشتن این که عده زیادی در کشور ما به سبب فضای به وجود آمده در ایران پیرو این عده هستند و از ایشان الگو می‌پذیرند لزوم حرکت و اقدام علیه این مروجان فرهنگ منحط و ناهنجاری فرهنگی را گوشزد می‌کند و دلسوزان کشور و دغدغه مندان اجتماع باید از خود این سوال را بپرسند که تا کجا باید به این قشر اجازه جولان و تاختن به ارزش‌ها و فرهنگ و منافع کشور را داد!؟ آیا زمان آن فرا نرسیده است که برای همیشه اولا ساختاری که منجر به سلبریتی زایی این چنینی در کشور می‌شود را از بین برد و ثانیا جلو جولان دادن این سلبریتی‌های فاقد سلامت نفس را گرفت؟

انتهای پیام /