یک‌شنبه 9 اردیبهشت 1403

حماسه 9 دی خط پایانی بر فتنه 88بود / نقش بی بدیل رهبری در کنترل فتنه 88

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
حماسه 9 دی خط پایانی بر فتنه 88بود / نقش بی بدیل رهبری در کنترل فتنه 88

کارگر گفت: حماسه نهم دیماه در حقیقت نقطه پایانی بر فتنه 88 بود و نقش مقام معظم رهبری در کنترل بحران بی‌نظیر و بی‌بدیل بود که ابعاد فتنه را با روشنگری از اهداف پشت پرده دشمنان مدیریت و کنترل کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی کارگر مدرس دانشگاه تهران و تحلیلگر مسائل سیاسی در گفتگو با عصرهامون بیان کرد: حماسه نهم دیماه در حقیقت نقطه پایانی بر فتنه 88 بود که یکی ا پیچیده ترین فتنه ها در تاریخ انقلاب اسلامی ایران بود.

وی افزود: نقطه تمرکز دشمن در فتنه 88 مدیریت افکار، احساسات و تصمیمات مردم بود و جمهوری اسلامی ایران با پشتوانه مردمی توانست در این فتنه به پیروزی برسد.

کارگر ادامه داد: ابزار دشمن در این جنگ نرم از رسانه گرفته تا شخصیت ها و خواص، تریبون دارها، افراد صاحب نفود و تاثیرگذار بود تا بتوانند مردم را در مقابل نظام و حاکمیت قرار دهند که البته عده ای که چه در خارج و داخل کشور طراح صحنه بودند و به عنوان سران فتنه شناخته می شدند، حقیقت برایشان روشن بود و با هدف براندازی در مقابل نظام ایستادند و هرگز به مسیر انقلاب باز نگشتند و همچنان در مسیر انحراف و ضدیت با انقلاب اسلامی قرار دارند و همان کسانی بودند که هنوز انتخابات و شمارش آراء تمام نشده بود اعلام پیروزی کردند.

وی با اشاره به نقش هدایتگری مقام معظم رهبری در فتنه 88 خاطرنشان کرد: در این فتنه نقش رهبری نقشی بی بدیل است و مقام معظم رهبری در طی هشت ماه در سال 88، مدیریت صحنه را از طریق هدایت مردم و آشکار کردن پشت صحنه ها و به تدریج با صبوری صف مردم را از اغتشاشگران جدا کردند.

این تحلیلگر مسائل سیاسی تاکید کرد: فتنه 88 یک مقطعی بود که انقلاب یاران خودش را پالایش کرد و در واقع ماهیت فتنه 88 یک جنگ تمام عیار از نوع و جنس ترکیبی بود که در این نوع جنگ ها، رسانه ها محور جنگ هستند و رسانه ها تاثیرگذاری بیشتری دارند.

وی به ایفای نقش صدا و سیما در سال 88 اشاره کرد و افزود: در سال 88 نکته مهم و موثر نفش صدا و سیما بر پایان دادن فتنه ها بود که با گستردگی که در صحنه داشت بسیار پررنگ بود.

کارگر ادامه داد: راه مقابله با این فتنه ها بصیرت است که با بالابردن قدرت تحلیل و نگاه عمیق مسائل را بررسی کنیم و نگاه مبتنی بر شناخت دقیق و قدرت تشخیص بالا در شناخت دشمن داشته باشیم و به فرموده حضرت امام (ره) که توصیه کردند ببینید دشمن چه موضعی می گیرد آنجا که دشمن از شما رنجیده خاطر شد کارتان درست است و زمانی ما می توانیم مواضع دشمن را بشناسیم که تکیه گاه عمیق انقلاب که ولایت فقیه است به این ریسمان محکم چنگ بیندازیم.

انتهای پیام /