دوشنبه 2 مهر 1403

حمایت کمیته امداد از 84 هزار دانشجوی نیازمند

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
حمایت کمیته امداد از 84 هزار دانشجوی نیازمند

معاون امور فرهنگی کمیته امداد با اشاره به حمایت این نهاد از 84 هزار دانشجو در سراسر کشور، گفت: 1360 دانشجوی نخبه و استعداد برتر از خدمات کمیته امداد برخوردار هستند.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام علی جعفری با تشریح خدمات کمیته امداد به دانشجویان نیازمند افزود: در حال حاضر بیش از 80 هزار دانشجو در کل کشور از خدمات فرهنگی و تحصیلی کمیته امداد بهره‌مند هستند که از این تعداد 58 هزار نفر دانشجوی دختر و 26 هزار نفر پسر هستند.

وی ادامه داد: حدود 18 هزار نفر از این دانشجویان در مقطع کاردانی، 59 هزار نفر کارشناسی، 6700 نفر کارشناسی ارشد و 1244 نفر در مقطع دکتری مشغول به تحصیل هستند.

معاون امور فرهنگی کمیته امداد با اشاره به شناسایی 6 هزار نخبه و استعداد برتر در جامعه هدف این نهاد، تاکید کرد: از این تعداد 1360 نفر دانشجو هستند که حدود 500 نفر از این دانشجویان در حوزه مقالات علمی و پژوهشی دارای تالیفات برتر هستند و 22 نفر از دانشجویان موفق به ثبت اختراعات شده‌اند.

جعفری به توجه ویژه این نهاد در زمینه پرورش استعدادهای مناطق محروم پرداخت و گفت: 359 نفر از دانشجویان نخبه تحت حمایت از مناطق روستایی و 12 نفر از عشایر کشور هستند.

وی با اعلام انواع خدمات کمیته امداد ویژه دانشجویان نیازمند، خاطرنشان کرد: تامین هزینه تحصیل دانشجویان مورد حمایت در دانشگاه های دولتی، کمک به تامین بخشی از شهریه دانشجویان در دانشگاه‌های شهریه‌ای، ارائه تسهیلات قرض‌الحسنه پنج تا 20 میلیون تومانی و کمک هزینه شرکت در مسابقات، همایش‌ها و جشنواره‌ها از جمله خدمات کمیته امداد به دانشجویان تحت حمایت است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، معاون امور فرهنگی کمیته امداد افزود: همچنین ارایه خدمات فرهنگی و تربیتی، تشویق و تجلیل از رتبه‌های برتر تحصیلی و علمی و ارائه خدمات اشتغال به فارغ‌التحصیلان از دیگر خدمات این نهاد به دانشجویان نیازمند است.

انتهای پیام