پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403

حوزه علمیه

حوزه علمیه

وب‌گاه الف

بینندگان «الف» هر روز با ارائه نظرات خود در تکمیل و تعمیق محتوای ارائه شده مشارکت می کنند. بسیاری از این نظرات گویای دقت و توجه مخاطبان و داوری عمومی آن ها نسبت به وقایع روز است. گزیده‌ای از نظرات مخاطبان «الف» را ذیل سه مطلب پر بحث هفته به انتخاب تحریریه «الف» بخوانید.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

خطیب جمعه قم در خطبه‌های نماز جمعه امروز با بیان اینکه ملت ایران ثابت کرده از ارباب این رژیم منحوس و غاصب و خود رژیم کودک‌کش نمی‌ترسد، گفت: ترس سراسر سرزمین‌های اشغالی را فرا گرفته است.

خبرگزاری تسنیم

جمعی از اساتید حوزه های علمیه و مبلغان سراسر کشور در بیانیه‌ای جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.

وب‌گاه مشرق نیوز

وب‌گاه خبر آنلاین

درست است که از دیرباز روحانیت شیعه با اهل بازار و کسب و کار مراوده داشته و با زمین و ملک بیشتر و تا اینجای کار اتفاق تازه‌ای رخ نداده اما اینکه بخشی از اموال عمومی و متعلق به یک حوزه علمیه را تولیت آن به مؤسسه‌ای خانوادگی واگذار کند با این پیشینه سازگار نیست و دلیلی جز ادغام دیانت و قدرت و سیاست ندارد.

وب‌گاه عرشه آنلاین

حاشیه ها درباره واگذاری جنجالی باغ های ازگل به کاظم صدیقی همچنان ادامه دارد. حاشیه ها درباره واگذاری جنجالی باغ های ازگل به کاظم صدیقی همچنان ادامه دارد. به گزارش عرشه آنلاین، در یک طرف معامله مؤسسه پیروان اندیشه قائم است که مدیر عاملی دارد به نام جواد عزیزی. رییس هیأت مدیره ای دارد به نام محمد حسین صدیقی و بازرس قانونی‌یی دارد به نام خانم رضوانه قوام و سند انتقال ملک از طرف مؤسسه را...

وب‌گاه خبر آنلاین

یک طرف معامله مؤسسه پیروان اندیشه قائم است که مدیر عاملی دارد به نام جواد عزیزی. رییس هیأت مدیره ای دارد به نام محمد حسین صدیقی و بازرس قانونی‌یی دارد به نام خانم رضوانه قوام و سند انتقال ملک از طرف مؤسسه را دو نفر اول امضا کرده‌اند.

وب‌گاه مشرق نیوز

وب‌گاه خبر آنلاین

آیت‌الله مکارم شیرازی گفت: بر همه علمای اسلام، از جمیع مذاهب اسلامی لازم می‌دانم تا در دفاع از مظلومان فریاد برآورند و با وحدت کلمه و در سایه حمایت گسترده امت مسلمان، دولت‌های اسلامی و دیگر دولت‌های عالم را به فشارهای همه جانبه بر رژیم صهیونیستی وادار کنند.

وب‌گاه مشرق نیوز

وب‌گاه عصر ایران

سیدمحمود علیزاده‌طباطبایی، حقوقدان گفت: آنچه در حوزه علمیه تحت مدیریت "حجت‌الاسلام کاظم صدیقی" رخ داده و موقوفه‌ای از وقف بیرون آمده و به نام شرکت خانوادگی ثبت شده است، خلاف قانون است. این فقط بحث جعل امضا نیست. انتظار داریم دادگاه ویژه روحانیت به این موضوع ورود کند و پرونده را به صورت شفاف با مردم و افکار عمومی در میان بگذارد.

وب‌گاه عصر ایران

روزنامه کیهان به بهانه قتل معاون حوزه علمیه ماهشهر از وضعیت معیشتی طلبه‌ها نوشت.

وب‌گاه الف

هر روز اخبار فراوانی در رسانه‌ها منتشر می‌شود که دنبال کردن آن‌ها حتی برای آنانی که اهل مطالعه اخبار هستند کار دشواری است. بسته خبری تحلیلی الف، با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل‌های صورت گرفته در این زمینه، مخاطبان خود را از مهم‌ترین وقایع روز آگاه می‌کند.

وب‌گاه خبر آنلاین

عضو شورای مرکزی کارگزاران در یادداشتی نوشت: مورد و رفتار و عملکرد آقای صدیقی در ماجرای ملک حوزه علمیه براساس آنچه تا امروز در رسانه‌ها منتشر شده، خلاف قانون بوده است. اینکه ملکی موقوفه را از وقف بیرون بیاورند و به نام شرکت خانوادگی زده شود، خلاف روش قانون است.

وب‌گاه خبر آنلاین

مسیح مهاجری گفت: اقدامی که آقای صدیقی باید انجام بدهد اینست که از مسئولیت‌هائی که برعهده دارد استعفا بدهد و با این کار به افکار عمومی عملاً اعلام کند فردی که به تعبیر خود ایشان اهل غفلت آنهم در این اندازه بزرگ است، نباید در چنین جایگاه‌هائی حضور داشته باشد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

ماجرای باغ گُل اُزگُل که در اواخر اسفند گذشته دامن‌گیر آقای صدیقی امام جمعه موقت تهران و رئیس ستاد امر بمعروف و نهی از منکر شد در تمام ایام تعطیلات نوروز از موضوعات مطرح در محافل و در فضای مجازی و رسانه‌ای بود.