دوشنبه 16 مهر 1403

حوزه علمیه

حوزه علمیه

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، حسن کلانترمهرجردی از همرزمان شهید سپهبد علی صیاد شیرازی در خاطره‌ای روایت می‌کند: پس از عملیات والفجر مقدماتی آیت‌الله تهرانی به اتفاق شهید سپهبد علی صیاد شیرازی از قرارگاه عملیاتی جنوب به ستاد نیروی زمینی در تهران بازگشتند. آن روز‌ها آیت‌الله تهرانی رئیس دادگاه روحانیت و عضو شورای سیاستگذاری مدرسه فیضیه قم و سرپرست امور امتحانات حوزه علمیه قم بودند. همه...

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: مقتدی صدر از زمان سقوط صدام تا همین یک سال قبل، چندین بار مخالفت صریح خود را با این افکار اعلام کرد اما هیچ‌گاه نتوانست آن‌ها را به طور کامل منزوی کند.

وب‌گاه خبر آنلاین

مهر نوشت: رفیعی استاد حوزه و دانشگاه فرافکنی در گناه را یکی از اشکالات امروز جامعه ما و مخالف تقوا دانست و گفت: اگر یک ماشین جلوی پارکینگ خانه ما پارک کرده وقتی به او تذکر می‌دهیم می‌گوید اگر خیلی هنر داری جلو گرانی ماشین را بگیر؛ یا وقتی به خانمی می‌گوئیم حجابت را رعایت کن می‌گوید جلوی گرانی را بگیرید در حالی که هر دو اشتباه است و نباید انجام شود.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

علیرضا مجیدی، تحلیلگر امور بین الملل امور در یادداشتی به تحلیل بیانیه مقتدی‌صدر در تعلیق یکساله فعالیت‌هایش پرداخت و نوشت: شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان، همزمان با برپایی مراسم شب‌های قدر در سرتاسر جنوب عراق، مقتدی صدر با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد کلیه فعالیت‌های جریان صدر به مدت حداقل یک سال به حالت تعلیق درمی‌آید.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران گفت: حجاب ضرورت مذهب و دین است و حوزه علمیه خواهران خود را در توسعه حجاب متعهد می‌داند.

وب‌گاه عصر ایران

نماینده ولی فقیه دراستان البرز همچنین با توجه به شروع ثبت نام حوزه های علمیه از خانواده ها خواست فرزندان خود را تشویق به حضور دراین مراکز کنند چرا که دشمن تلاش های ویژه ای را برای حمله به روحانیت داشته که ورود به این عرصه کمترین کار است.

خبرگزاری مهر

قم - مراجع تقلید، نهادهای عالی و مراکز حوزوی در بیانیه‌های جداگانه، مردم ایران و امت اسلامی را به شرکت گسترده در راهپیمایی روز جهانی قدس دعوت کردند.

وب‌گاه خبر آنلاین

فارس نوشت: استاد حوزه علمیه گفت: باید توجه داشت که حجاب فی‌نفسه برای مخالفان جمهوری اسلامی اهمیت ندارد بلکه این بهانه‌ای است تا با آن نظام جمهوری اسلامی را براندازی کنند. تجربه تاریخی این امر را باید در قضیه آندلس دید.

وب‌گاه عرشه آنلاین

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت از دستور رئیس‌جمهوری برای پیگیری وضعیت مسکن خبر داد.

وب‌گاه عرشه آنلاین

کسانی که در حد اجتهاد، مجتهد یا مرجع تقلید شده بودند را آیت‌الله یا آیت‌الله عظمی می‌گفتند؛ مثل آیت‌الله بروجردی یا امام خمینی. پس از آن هم به ترتیب آیت‌الله، حجت الاسلام و المسلین، حجت الاسلام و ثقه الاسلام می‌گفتند.

وب‌گاه مشرق نیوز

مراجع عظام تقلید با صدور پیام‌های جداگانه‌ای از مسلمانان جهان بویژه مردم ایران اسلامی دعوت کردند که حضوری باشکوه در راهپیمایی روز جهانی قدس داشته باشند.

خبرگزاری مهر

ورود چینی‌ها به ایران، نامه درخواست وزیر راه از دبیر هیات دولت، پیشنهاد نرخ دستمزد راهنمایان، کاهش 57 درصدی اشغال بومگردی ها در عید ازجمله خبرهای حوزه میراث فرهنگی و گردشگری در این هفته بود.

وب‌گاه مشرق نیوز

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) گفت: یکی از قسمت‌های برجسته کلام معصومان توجه دادن مردم به مسائل اعتقادی است و می‌خواستند به ما یاد دهند زیربنای عبادات و اخلاق، اعتقاد است.

وب‌گاه خبر آنلاین

جماران نوشت: حجت الاسلام هادی سروش با اشاره به مسائل اخیر در کشور گفت:: شهید مطهری می‌فرماید «از بیرون جهان اسلام بر داخل نباید ترسید و از داخل باید ترسید؛ ترس از داخل هم منحصر به این نیست که مردم به علل خاص شهوانی و غیره فسق و فجور کنند؛ بلکه از نفاق داخلی و نیروهایی که از مواجهه با اسلام می‌ترسند، ماسک اسلام به چهره می‌زنند، هدف‌های پلید خود را زیر شعارهای اسلامی با تهی کردن اسلام...

خبرگزاری ایرنا

قرچک - ایرنا - استاد حوزه علمیه قم گفت: انقلاب اسلامی ملت ایران به رهبری امام راحل، با هدف زنده نگاه داشتن ارزش‌های اسلامی و احیای اسلام ناب محمدی (ص) بنا و موجب تا نظامی الهی در ایران حاکم شود که سعادت دنیا و آخرت افراد را رقم می‌زند.