چهارشنبه 18 مهر 1403

حوزه علمیه

حوزه علمیه

خبرگزاری خبرنگاران جوان

حجت‌الاسلام محسن قرائتی معلم قرآن، از پدران و مادران خواست تا روزی 10 دقیقه برای فرزندان و اعضای خانواده مطالبی را از روی تفسیر قرآن بخوانند.

وب‌گاه مشرق نیوز

وب‌گاه خبر آنلاین

در هفته ای گه گذشت، تکلیف 88 کرسی مجلس ششم خبرگان رهبری مشخص شد که در نتیجه آن 48 نماینده فعلی به مجلس آینده راه یافتند، اما 40 منتخب باقی مانده جدید الورودهای صحن علنی ششمین دوره خبرگان خواهند بود.

وب‌گاه الف

رئیس جمهور سند ملی موسیقی را ابلاغ کرد که در این خبر، مشروح این سند را می‌خوانید.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی «سند ملی موسیقی جمهوری اسلامی ایران» که در جلسه 895 مورخ 1402/11/10 شورای عالی انقلاب فرهنگی و بر اساس مصوبه جلسه 454 مورخ 1402/09/28 شورای معین شورای عالی انقلاب فرهنگی (بنا به پیشنهاد شورای هنر و ستاد فرهنگی و اجتماعی دبیرخانه) به تصویب رسیده است؛ برای اجرا به شرح زیر ابلاغ کرد و بر اساس...

خبرگزاری تسنیم

رئیس اندیشکده مطالعات انقلاب اسلامی طلوع مهر در ادامه بحث «حکمرانی اسلامی» و در بحث اجماع ملی به بندهایی از عهدنامه حضرت علی (ع) به مالک اشتر اشاره کرد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، اعتکاف خانوادگی به همراه مهدکودک، در ماه مبارک رمضان ویژه فعالان اندیشکده‌ها، اساتید حوزه و دانشگاه، طلاب و دانشجویان تحصیلات تکمیلی علوم انسانی، مدیران دولتی و بخش خصوصی، اصحاب هنر و رسانه و سایر فرهیختگان برگزار می‌شود. زمان اعتکاف رمضانیه از سحر چهارشنبه 8 فروردین (16 رمضان) تا غروب دوشنبه 13 فروردین (21 رمضان) در مسجد و حوزه علمیه فخریه واقع...

خبرگزاری تسنیم

هر وقت می‌آمد مرخصی، ولو فرصت زیادی نداشت، حتماً به دیدار حاج‌آقا قرشی می‌رفت. جالب این‌که در آخرین مرخصی‌اش که آمد شهرضا، من ایشان را در حوزه علمیه حاج‌آقا قرشی ملاقات کردم.

وب‌گاه عرشه آنلاین

آیت الله احمد جنتی بزودی از دبیری شورای نگهبان کنار می رود آیت الله احمد جنتی بزودی از دبیری شورای نگهبان کنار می رود. این خبر بصورت رسمی تایید و تکذیب نشده است. بر اساس اخباری که در فضای مجازی و رسانه‌ای منتشر شده، آیت الله احمد جنتی بزودی از دبیری شورای نگهبان کنار می رود

وب‌گاه خبر آنلاین

از مدت‌ها پیش برخی معتقد بودند که سیدابراهیم رئیسی که از حوزه انتخابیه خراسان جنوبی و در یک رقابت ساده و ممکن پیروز انتخابات در آن استان شد، رئیس آینده خبرگان رهبری خواهد بود.

وب‌گاه الف

رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی «سند ملی موسیقی جمهوری اسلامی ایران» را برای اجرا به نهادهای مربوطه ابلاغ کرد. بر اساس این سند، مسئولیت اجرایی‌سازی سند ملی موسیقی، بر عهده «ستاد اجرایی موسیقی کشور» گذاشته شده است.

وب‌گاه عصر ایران

ماده 1 مبانی، ارزش‌ها و اصول: معیار اصلی برای تشخیص و قضاوت در خصوص موسیقی، «فقه» است. بر مبنای فقه، موسیقی را باید هم بر اساس قالب و هم بر اساس محتوا تحلیل کرد. هرکدام از این دو معیار، سه حالت حرام، حلال و مشتبه دارند. بر حوزه علمیه و طلاب جوان لازم است با نوآوری فقهی در این زمینه حرکت کنند.

خبرگزاری تسنیم

رئیس جمهور، سند ملی موسیقی را ابلاغ کرد که در این خبر، مشروح این سند را می‌خوانید.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

سند ملی موسیقی به عنوان قانون بالادستی در عرصه موسیقی کشور پس از 45 سال توسط رئیس‌جمهور ابلاغ شد.