چهارشنبه 18 مهر 1403

حوزه علمیه

حوزه علمیه

وب‌گاه خبر آنلاین

حجت الاسلام هادی صادقی، کاندیدای مجلس خبرگان گفت: چه اشکالی دارد تایید کاندیداهای مجلس خبرگان را به یک نهاد عالی مثل حوزه علمیه قم بسپاریم که نهادی غیرحکومتیِ اسلامیِ مدنی است و می‌توان به آن اعتماد کرد و مردم هم قبولش دارند.

وب‌گاه خبر آنلاین

مجمع روحانیون مبارز در پیامی درگذشت آیت الله سید محمد موسوی بجنوردی را تسلیت گفتند.

وب‌گاه خبر آنلاین

آیت الله سید محمد موسوی بجنوردی که در دو دوره عضو شورای عالی قضایی بود (1360-1368) صبح روز شنبه دعوت حق را لبیک گفت.

وب‌گاه خبر آنلاین

صبح که مصادف با روز جمعه بود، در بیمارستان عیسی بن مریم صندوق رأی انتخابات ریاست جمهوری را آوردند؛ با دست کم رمقم که هنوز خونهایش شسته نشده بود، نوشتم سیدعلی خامنه‌ای....

وب‌گاه عصر ایران

«سال گذشته نمایشگاهی در حوزه علمیه داشتیم که مرتبط با همین مباحث هوش مصنوعی بود. برخی از افراد از وزارتخانه مرتبط دعوت شده بودند که برای آن‌ها هم موجب اعجاب شده بود که حوزه علمیه با این سرعت به این حوزه ورود کرده است. ما هم در زمینه فضای مجازی و تبلیغ در فضای مجازی و هم در حوزه هوش مصنوعی و خدمتی که می‌تواند روی آموزش و خروجی‌های حوزه علمیه داشته باشد، کار کرده‌ایم.»

وب‌گاه مشرق نیوز

وب‌گاه خبر آنلاین

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: اگر جهاد تبیین درست انجام شود، دیگر نیازی به تلاش برای حضور مردم در انتخابات نیست بلکه آنها خودشان می‌آیند. هر کجا دستاورد مهمی داشتیم حاصل تلاش جهادگران مؤمن و انقلابی بوده است، هر کجا مافیا، رانت و فساد بوده است از سوی ضد انقلابیون صورت گرفته است.

وب‌گاه عصر ایران

آیت‌الله اعرافی پیش از آنکه مدیر حوزه علمیه شوند، در قالب یک پروژه شخصی، مساله هوش مصنوعی را دنبال می‌کردند. کار بسیار گسترده ای در این حوزه انجام داده بودند. اگر بگوییم این تلاش‌ها امروز به ثمر نشسته و در حال توسعه آن هستیم، حرف گزافی نزده‌ایم.

وب‌گاه مشرق نیوز

زمان برگزاری مراسم تشییع و خاکسپاری آیت‌الله موسوی بجنوردی از فقهای حوزه علمیه و از اعضای هیات علمی دانشگاه خوارزمی اعلام شد.

وب‌گاه عرشه آنلاین

آیت الله سید محمد موسوی بجنوردی (ره) که پدر همسر سیدحسن خمینی بوده است، بر اثر یک دوره بیماری صبح امروز دار فانی را وداع گفت. به گزارش عرشه آنلاین، انتشار تصاویری نشان داد این شرکت پروانه کسب داشته است، اما مسئولان اتاق اصناف می‌گویند داشتند پروانه کسب مجوز پیش فروش نیست. صف شاکیان کوروش کمپانی به حدود دو هزار نفر رسیده است که هر کدام طلبشان از این شرکت متفاوت است، شاکیان این پرونده...

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - معاون آموزش حوزه‌های علمیه با تشریح «درخت‌واره دانشی» حوزه‌، گفت: مجموع رشته و گرایش‌های این درخت‌واره از 400 عنوان فراتر می‌رود، رویکردهایی از هوش مصنوعی، مشاوره و روان‌شناسی تا اقتصاد و تاریخ هم در این سند آموزشی در نظر گرفته شده است.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

جبهه پایداری انقلاب اسلامی در حمایت از لیست کاندیدا‌های جامعه مدرسین در انتخابات مجلس خبرگان بیانیه‌ای صادر کرد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، آیت اله صادق آملی لاریجانی عصر جمعه در صحن امام زاده عبدالحق زیراب سوادکوه، ضمن یاد از بزرگان و علما شهرستان سوادکوه (آیت الله نظری و آیت الله صالحی)، میلاد منجی عالم بشریت، حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف را تبریک گفت. رئیس تشخیص مصلحت نظام، در رابطه با عظمت مقام امامت و امام مهدی عج با اشاره به روایتی با بیان اینکه مقام امامت انتخابی نبوده...

وب‌گاه خبر آنلاین

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام اصل کار را حضور در انتخابات دانست و گفت: مردم با وجود همه مشکلات نظام خود را قبول دارند و برای اقتدار و امنیت بیشتر با شرکت در انتخابات به آن کمک می‌کنند.

وب‌گاه فرارو

محمد باقر نائیجی گفت: رشوه شرعا اختصاص به محدوده قضاوت دارد و دادن و گرفتن آن در بحث قضاوت حرام است، در غیر مورد قضاوت، دادن آن برای رسیدن به آنچه حق آن شخص است جایز است اگرچه طرف مقابل که وظیفه دارد کار را انجام دهد حرام است که آن مال را دریافت کند.