دوشنبه 16 مهر 1403

خبرنگاران جریان شفاف اطلاعات را در رگ‌های جامعه جاری می‌کنند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
خبرنگاران جریان شفاف اطلاعات را در رگ‌های جامعه جاری می‌کنند

زنجان - ایرنا - فرمانده انتظامی استان زنجان گفت: خبرنگاران از عناصر بسیار تاثیرگذار در سطح جامعه هستند و همواره جریان شاف اطلاعات را در رگ‌های جامعه جاری و ساری می‌کنند.

سردار رحیم جهانبخش روز چهارشنبه در نشست با اصحاب رسانه زنجان که به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار در سالن بقیه الله الاعظم نیروی انتظامی برگزار شد افزود: خبرنگاران در بخش ها و عرصه های گوناگون ازجمله دفاع از کیان، ناموس، جغرافیا، نظم و امنیت، سلامت و اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به جامعه و مردم به عنوان گروهی بسیار تاثیر گذار بوده و به خوبی درخشیده اند.

وی با بیان اینکه این قشر پرتلاش و همیشه در صحنه، در رخداد شیوع بیماری ویروس کرونا نیز به میدان مقابله و مبارزه آمده و با آگاهی بخشی و اطلاع رسانی های دقیق، جامع و به موقع نقش بارز خود را تاکنون ایفا کرده اند و این روند همچنان تداوم دارد، اظهار داشت: کادر پزشکی و پرستاران در عرصه ایثار و درمان و جامعه خبرنگاری نیز در عرصه پیشگیری و آگاهی بخشی، بسیار پر تلاش و موفق ظاهر شدند و در واقع این 2 قشر به عنوان 2 بازوی قدرتمند در مقوله سلامت هستند که در این جهاد (مقابله و پیشگیری) هم‌سو و هم‌راستا پیش می روند.

سردار جهانبخش از خبرنگاران به عنوان بخشی از مدافعان عرصه سلامت یاد کرد و افزود: خبرنگاران، عنصر و مولفه اصلی در بحث پیشگیری از بیماری ویروس کرونا هستند و در واقع به رسالت سنگین و مهم خود به خوبی واقف هستند و مجاهدت و نقش تاثیرگذارشان در حوزه سلامت نیز بسیار محرز است.

وی با تاکید براینکه پلیس نیز در کنار خبرنگاران معنا می یابد و اگر خبرنگاران نباشند شاید کسی صدای ما را نشنود، اظهار داشت: بخشی از اطلاعات پلیس برای انجام هرچه بهتر و بیشتر رسالت و ماموریت ها از کانال فعالان عرصه خبر، منتقل می شود که این بسیار امیدوارکننده است.

فرمانده نیروی انتظامی استان زنجان گفت: در هرجامعه ای اگر جریان اطلاع رسانی شفاف، روشن و مبتنی بر اصول و آزادی باشد بطور حتم غل و غش در گفت وگوها و پارادایم ها اتفاق نخواهد افتاد و در اصل خبرنگاران عامل زلالی در بحث اطلاع رسانی هستند و آنها در کنار بیان حقایق، مشکلات و کاستی ها، زیبایی ها را نیز بدون اینکه دیده شوند به تصویر می کشند و این هنر بزرگی است.

سردار جهانبخش با اشاره به اینکه جنس خبرنگار در صورت خدایی فکر کردن، جنس خدایی است افزود: استکبار جهانی با استفاده از رسانه های در اختیار، هجمه های سنگینی را علیه انقلاب و نظام داشته و دارد و قصد دارد از این طریق به اهداف نامشروع خود دست یابد که در این میان شما خبرنگاران نیز از سربازان اصلی مقابله با جنگ نرم آنان، هستید.

وی با تاکید براینکه امپراطور رسانه ای غرب، لشگر اصلی دشمن متخاصم است که تلاش می کند با استفاده از این ابزار، زمینه و بستر را برای اختلاف افکنی در جوامع به منظور تهاجم و تجزیه کشور های مورد هدف، فراهم می کند تصریح کرد: شعار اصلی و اساسی مردم ایران، استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی است و در حقیقت استکبار جهانی این را بر نمی تابد و مدام در پی توطئه و دسیسه است تا ما همچنان وابسته بمانیم.

سردار جهانبخش، اظهار داشت: راهبر اساسی دشمن در مواجهه با ایران اسلامی، ایجاد چند قطبی در داخل، به راه انداختن جنگ داخلی و در نهایت تجزیه کشور است و در این راه هیچ شوخی و تعارفی هم ندارد چراکه استکبار جهانی از قبل از پیروی انقلاب نیز ایران بزرگ را قبول نداشتند و همواره برنامه ریزی می کردند تا بلکه بتوانند از طریق تجزیه کشور به منافع نامشروع خود دست یابند.

وی ادامه داد: هدف و غایت نهایی دشمن انقلاب و نظام اسلامی، ایجاد گسل های بزرگ اجتماعی به هر طریق ممکن ازجمله فضای مجازی است و از جامعه رسانه ای انتظار می رود اجازه ندهند دشمنان برای رسیدن به نیات شوم خود، چند قطبی در جامعه ایجاد کرده و وحدت، همدلی و تعامل را خدشه دار کند.

سردار جهانبخش افزود: تحریم، تهدید، تهاجم و ترور از ابزارهای مهم دشمنان هستند و با ترور سردار دلها (شهید حاج قاسم سلیمانی) قصد داشتند در جامعه، چند قطبی ایجاد کنند اما خون سردار، همه را دور هم جمع کرد و نتوانستند به هدف خود برسند.

این مراسم با رعایت دقیق دستورالعمل ها و رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد و در پایان نیز با اهدا جوایز نقدی از خبرنگاران این استان تجلیل شد.

*س_برچسب‌ها_س*