پنج‌شنبه 19 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری خبرنگاران جوان

اقتصادی خبرگزاری خبرنگاران جوان

مدیرعامل اتحادیه تکثیر و پرورش آبزیان گفت: با توجه به وضعیت سواحل شمال و جنوب و آب‌های آزاد داخل کشور، پتانسیل تولید 2 میلیون تن ماهی در قفس وجود دارد.

مدیرکل دفتر ترانزیت سازمان راهداری گفت: پایانه‌های مرزی مهران و شلمچه پرترددترین پایانه‌های مرزی در 10 روز گذشته بوده‌اند.

کارشناس اقتصادی گفت: با اعمال قوانین مالیاتی در بازار‌های غیرمولد، توازن در اقتصاد برقرار می‌شود و تا زمانی که بازده دارایی‌ها تنظیم نشود، نمی‌توان تورم را کنترل کرد.

مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی با اشاره به راه‌اندازی چندین سامانه در جهت رفاه بیشتر سهامداران، از ایجاد تغییر در سامانه پس از معاملاتِ بازار سرمایه در سال 1403 خبر داد.

مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار از اصلاح دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات و رتبه‌بندی ناشران در سال 1403 خبر داد.

مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی گفت: با توجه به افزایش سرعت وزش باد و رسیدن ارتفاع موج دریا به 2 متر مسافران از تردد‌های دریایی پرهیز کنند.

مدیر هماهنگی شرکت ملی گاز کشور گفت: بیش از 39 هزار کیلومتر خطوط انتقال پرفشار گاز در کشور اجرا شده است.

مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌های کشور گفت: ترافیک سنگین در تمامی محور‌های شمالی کشور از جمله آزادراه تهران _شمال گزارش شده است.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران از افزایش 4 درصدی مصرف بنزین از ابتدای امسال تاکنون خبر داد.

مدیرکل راه وشهرسازی استان تهران گفت: برای تسریع روند نوسازی بافت‌های فرسوده در تهران، شهرداری تا پایان فروردین ماه مهلت ارسال مدارک و مستندات را دارد.

رئیس کل گمرک کشور گفت: 11 هزار و 236 دستگاه خودرو سواری به ارزش 223 میلیون و 861 هزار دلار در سال 1402 از طریق گمرکات کشور ترخیص قطعی شده است.

عضو شورای هماهنگی تشکل‌های بخش کشاورزی گفت: نوسازی ناوگان مکانیزاسیون راهکار مناسب برای کاهش 30 درصدی ضایعات و افزایش بهره‌وری در مزارع محسوب می‌شود.

بانک مرکزی بند‌های مرتبط با قانون بودجه سال 1403 در خصوص پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج، فرزند‌آوری و ودیعه یا خرید یا ساخت مسکن (خانواده دارای فرزند سوم و بیشتر) را به شبکه بانکی ابلاغ کرد.

رئیس اتحادیه تعاونی‌های مسافربری کشور گفت: در حال حاضر 900 هزار صندلی اتوبوس برای جابجایی مسافران موجود است.

سخنگوی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران گفت: 30 هزار و 750 صندلی در قالب 500 پرواز در نیمه اول ایام نوروز عرضه شده است.

سخنگوی مرکز مبادله ارز و طلای ایران در رابطه با جزئیات حراج سکه مرکز مبادله در سال گذشته نکاتی را مطرح کرد.