پنج‌شنبه 19 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری خبرنگاران جوان

اقتصادی خبرگزاری خبرنگاران جوان

رئیس پلیس راه البرز از ترافیک سنگین در آزادراه تهران - شمال خبر داد.

بنابر اعلام وزارت جهاد کشاورزی، در خصوص تجهیزات سامانه‌های نوین آبیاری نه تنها نیازی به واردات نداریم، بلکه صادرکننده به کشور‌های همسایه هم هستیم.

طبق گفته کارشناسان اقتصادی رشد و جهش تولید در تمامی بخش‌های اقتصادی با بهبود فضای کسب و کار و از طریق مشارکت بخش خصوصی امکان‌پذیر خواهد بود.

مدیرکل اقتصادی بانک مرکزی گفت: امسال تورم نقطه به نقطه به کانال 20 درصد را هدف‌گذاری کرده‌ایم.

مجری طرح سامانه‌های نوین آبیاری گفت: با تخصیص 285 همت اعتبار، اراضی باقی مانده به سامانه‌های نوین آبیاری تجهیز می‌شوند.

مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌های کشور گفت: ترافیک سنگین در تمامی محور‌های شمالی کشور و بارش باران در برخی از مسیر‌ها گزارش شده است.

مدیر امور عشایر تهران گفت: نوروزگاه‌های عشایر استان تهران تا 15 فروردین دایر هستند و با اجرای برنامه‌های مختلف و عرضه تولیدات عشایر به مسافران نوروزی خدمات می‌دهند.

مدیر شیلات استان تهران گفت: استان تهران با تولید 54 میلیون قطعه رتبه دوم تولید ماهیان زینتی را داراست.

مسئول اتحادیه آبزیان پرنده و ماهی گفت: با توجه به شرایط مساعد تولید، کمبودی در عرضه نداریم که بر نوسانات قیمت در بازار اثر بگذارد.

واردات گوشی تلفن همراه از طریق گمرکات کشور به دو شیوه تجاری و مسافری در سال گذشته به 14 میلیون و 688 هزار و 580 دستگاه رسید.

معاون وزیر جهاد گفت: طی 2 سال اخیر رفع تداخلات در بیش از 10 میلیون هکتار از اراضی در کشور محقق شده است.

رئیس هیأت مدیره شرکت‌های تعاونی سهام عدالت گفت: سود سهام عدالت جاماندگان سال 1401 شرکت‌های سرمایه‌پذیر در ابتدای سال 1403 واریز می‌شود.

مدیرعامل صندوق پنبه گفت: پتانسیل تولید بیش از 180 هزار تن پنبه وجود دارد، لذا انتظار می‌رود حمایت همه جانبه از این محصول استراتژیک صورت بگیرد.

کارشناس اقتصادی گفت: ورود تعزیرات به موضوع حذف گزینه عجله ندارم، کار درستی نبود و باید با این دو پلتفرم مذاکره می‌شد.

رئیس کل گمرک ایران گفت: حدود 30 تن شمش طلا به ارزش یک میلیارد و 936 میلیون دلار در سال 1402 از گمرکات کشور ترخیص و وارد کشور شد.

سخنگوی سفرهای دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: از ابتدای اجرای طرح سفرهای نوروزی تاکنون 2 میلیون و 330 هزار گردشگر و مسافر دریایی جابه‌جا شده‌اند.