پنج‌شنبه 19 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری خبرنگاران جوان

اقتصادی خبرگزاری خبرنگاران جوان

رئیس سندیکای کنسرو گفت: طرح تخفیف حداقل 15 درصدی عرضه کنسرو ماهی تا عید فطر ادامه دارد.

دبیرکانون پرورش دهندگان مرغ گوشتی گفت: با توجه به حجم جوجه ریزی و تولید مرغ پیش‌بینی می‌شود که قیمت مرغ تا پایان ماه رمضان تغییری نداشته باشد.

سخنگوی مرکز مبادله ارز و طلای ایران در خصوص اهمیت انتشار اوراق مرابحه ارزی داخلی و برنامه‌های پیش رو در رابطه با این اوراق نکاتی را بیان کرد.

رئیس انجمن تولید کنندگان فولاد گفت: در حال حاضر در صنعت فولاد کشور بالغ بر 45 میلیون تن ظرفیت تولید وجود دارد، اما ما 32 میلیون تن تولید واقعی داریم.

نایب رئیس شورای ملی زعفران گفت: بنابر آمار ماهانه 10 تن زعفران بی کیفیت و تقلبی به آن سوی مرز‌ها قاچاق می‌شود.

رئیس انجمن اسقاط خودرو گفت: سال گذشته 300 هزار اسقاط موتور سیکلت و خودرو داشتیم که امیدواریم تا سال 1405 به عدد 500 هزار دستگاه برسیم.

معاون امور زراعت گفت: افزایش 30 درصدی محصولات کشاورزی با تغذیه مناسب و مبارزه با آفات محقق می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: گروه‌های حمایتی می‌توانند با ثبت نام در سامانه املاک و اسکان، علاوه بر دریافت زمین رایگان در قالب طرح جوانی جمعیت از تخفیف‌های حمایتی برخوردار شوند.

رئیس مرکز خشکسالی گفت: با توجه به شرایط اقلیمی و بارش، محدودیت کشت بهاره در برخی استان‌ها اعمال می‌شود.

مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت گفت: هرگونه لینک، تماس، پیامک و... مبنی بر ثبت نام سهام عدالت جاماندگان کلاهبرداری خواهد بود.

رئیس شورای تامین کنندگان دام گفت: برآورد‌ها حاکی از آن است که جمعیت دام سبک با احتساب زایش‌های پاییز و زمستان به 67 میلیون راس برسد.

طبق پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی در بهار امسال با ورود چند سامانه جدید شاهد بارش‌های نرمال و فرانرمال خواهیم بود که بخشی از کم‌بارشی سال‌های گذشته را جبران می‌کند.

به گفته سخنگوی صنعت برق، ایران در حال حاضر بیشترین میزان تراز تبادل برق در منطقه را دارد و این رقم با اجرایی شدن برنامه هفتم افزایش پیدا خواهد کرد.

امانی گفت: از ابتدای تعطیلات تاکنون، در حوزه حمل و نقل جاده‌ای 52 درصد مسافران با اتوبوس، 32 درصد با مینی بوس و 16 درصد با سواری کرایه جابه‌جا شده‌اند.

خاندوزی از افزایش سرمایه 230 هزار میلیارد تومانی بانک‌های دولتی و فروش 77 هزار میلیارد تومان از دارایی‌های مازاد بانک‌ها در دولت سیزدهم خبر داد.

مبلغ ارز مسافرتی طبق وعده بانک مرکزی به 500 یورو برگشت.‌