پنج‌شنبه 19 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری خبرنگاران جوان

اقتصادی خبرگزاری خبرنگاران جوان

بانک مرکزی اعلام کرد: هیچ‌گونه کمبودی در خصوص تامین اسکناس و ایران چک مورد نیاز بانک‌ها جهت پول‌گذاری دستگاه‌های خودپرداز وجود ندارد.

دبیر ستاد سفر‌های نوروزی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی کشور گفت: از طریق 7 هزار و 545 پرواز تا به امروز 879 هزار و187 مسافر جابه جا شده‌اند.

مدیرکل راه و شهرسازی اسَتان تهران گفت: در سال گذشته 90 هکتار از اراضی تصرف شده دماوند آزادسازی شده است.

مجری طرح زنبورداری وزارت جهاد کشاوزی گفت: در سال جاری متقاضیان با مراجعه به درگاه ملی مجوز‌های دولت، شناسنامه زنبورداری را به طور آنی دریافت می‌کنند.

مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌های کشور از اعمال محدودیت و ممنوعیت‌های ترافیکی در محور کرج - چالوس و آزادراه تهران - شمال خبر داد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به برپایی پویش «چشم به راه هستیم»، از کاهش 30 تا حتی 45 درصدی سوانح رانندگی در برخی استان‌ها خبر داد.

مجری طرح زنبورداری گفت: علی‌رغم آنکه پتانسیل صادرات 10 هزارتن عسل به بازار‌های هدف وجود دارد، اما متاسفانه از این ظرفیت به خوبی استفاده نشده است.

مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت گفت: امسال برنامه‌ای وجود دارد که میزان تولید گاز کشور به یک میلیارد و 13 میلیون متر مکعب در روز برسد.

مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از افزایش 6 درصدی مصرف سوخت در کشور خبر داد.

مجری طرح گیاهان دارویی وزارت جهاد گفت: بنابر آمار از مجموع 250 هزار هکتار سطح زیرکشت، سالانه 400 تا 420 هزار تن گیاهان دارویی در کشور تولید می‌شود.

مدیرعامل شرکت توانیر گفت: با اصلاح استاندارد کولر‌های آبی که از سال 1402 اجرایی شد، در تابستان پیش رو انتظار می‌رود 50 مگاوات از مصرف سیستم‌های سرمایشی کاسته شود.

سخنگوی صنعت آب گفت: بیش از 200 هزار کنتور برای چاه‌های کشاورزی نصب شده که حدود 73 درصد از برداشت‌ها و 77 درصد از اضافه برداشت‌ها را در بر می‌گیرند.

رئیس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک صنعتی گفت: با تخصیص ارز به موقع برای واردات مواد اولیه، پتانسیل تولید 100 درصد شیرخشک نوزاد در داخل وجود دارد.

رئیس انجمن پرورش دهندگان قارچ گفت: با توجه به رویش قارچ‌های خودرو و سمی در فصل بهار به افراد توصیه می‌شود که از خرید قارچ کنار جاده اجتناب کنند.

کارشناس بازار سرمایه گفت: برای تحلیل سودآوری شرکت‌های گروه محصولات غذایی در بورس، عواملی مانند تخصیص ارز ترجیحی، تغییرات نرخ ارز و... باید مورد بررسی قرار گیرند.

مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌های کشور گفت: در حال حاضر شاهد ترافیک سنگین در محور چالوس و هراز هستیم.