پنج‌شنبه 19 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری خبرنگاران جوان

اقتصادی خبرگزاری خبرنگاران جوان

مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌های کشور گفت: ترافیک سنگین در محور چالوس و هراز و محور کرج _ قزوین گزارش شده است.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از مصرف 152 میلیون لیتر سوخت خبر داد.

همزمان با افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده نرخ های جدید بلیت هواپیما هم بارگذاری شد و قیمت بلیت تهران_ تبریز به یک میلیون و 149 هزار تومان رسید.

وزیر راه و شهرسازی گفت: با افزایش و مشارکت مردم در پروژه های مسکونی و نوسازی ناوگان علاوه بر تسریع در اجرای پروژه‌ها شاهد رشد سرمایه گذاری هم خواهیم بود.

معاون اجرایی انجمن تولیدکنندگان فولاد گفت: فولاد ایران با توجه به شرایط تحریمی به 40 کشور دنیا صادرات دارد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: صنعت پتروشیمی با تلاش‌ها و تخصص همکاران موفق شد در میدان جهادی کشور به نقطه قوت اقتصاد تبدیل شود.

کارشناس سازمان هواشناسی نسبت به سیلاب در استان‌های گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی هشدار داد.

رئیس سازمان بورس گفت: بازار سرمایه از طریق تخصیص درست منابع و تشکیل سرمایه دارای نقش جدی از لحاظ افزایش تولید است.

مدیرعامل شرکت برق حرارتی گفت: 70 درصد از برنامه تعمیراتی امسال آغاز شده و در ایام نوروز تعمیرات 12 هزار مگاوات ظرفیت نیروگاهی انجام می‌شود.

فرزین هدف‌گذاری برنامه ریزی شده برای تداوم کاهش تورم و نرخ رشد نقدینگی به همراه هدایت هدفمند اعتبارات بانکی به سمت تولید را سیاست قطعی بانک مرکزی در سال 1403 اعلام کرد.

وزیر اقتصاد و دارایی گفت: امسال رشد اقتصادی در مقایسه با سال های گذشته بیشتر محقق شده و شاهد مذاکرات خوبی با رئیس بانک توسعه اسلامی در جده بوده ایم.

کارشناس اقتصادی گفت: نام گذاری امسال از اهمیت پیوستگی تولید، پایداری اقتصاد با حضور و مشارکت مردم خبر می‌دهد.

مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی گفت: امروز شاهد تشدید بارش ها در نواحی شمال شرقی کشور از جمله گلستان و خراسان شمالی و رضوی خواهیم بود.

مشتریان شرکت خودروسازی فراری در آمریکا به دلیل نقص در سیستم ترمز این خودروها، از این شرکت خودروساز ایتالیایی شکایت کردند.

شش ماه نخست سال آبی از ابتدای مهر 1402 در حالی به پایان می‌رسد که بارش‌ها همچنان نسبت به دوره بلندمدت 27 درصد کاهش داشته است.