پنج‌شنبه 19 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری خبرنگاران جوان

اقتصادی خبرگزاری خبرنگاران جوان

مدیرکل دفتر میوه‌های سردسیری وزارت جهاد گفت: بنابر آمار تا بهمن ماه بیش از 80 هزار تن پسته به ارزش 552 میلیون دلار صادر شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان تهران گفت: بحث طرح تشدید نظارت بر محصولات پروتئینی تا 22 فروردین ادامه دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با اشاره به توزیع روزانه کالا‌های اساسی مردم در ایام نوروز گفت: عرضه گوشت قرمز گرم در فروشگاه‌های زنجیره‌ای از امروز آغاز می‌شود.

تحلیلگر بازار سرمایه گفت: انتظار بازگشت به روند صعودی از شاخص صنعت کاشی و سرامیک در سال 1403 می‌رود.

وزیر راه و شهرسازی گفت: مشارکت مردم در حوزه ساخت مسکن، زمینه ساز کاهش مدت زمان ساخت از سه سال به یک و نیم سال می‌شود.

مدیر عملیات شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: باتوجه به افزایش پرواز‌ها در ایام نوروز روزانه بیش از 5.5 میلیون لیتر سوخت هوایی به ناوگان هوایی توزیع می‌شود.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: با هرگونه ممنوعیت‌های صادراتی غیرمنتظره، افزایش لحظه‌ای تعرفه‌های صادراتی و وارداتی و تغییرات قوانین گمرکی بخش کشاورزی مقابله خواهیم کرد.

مدیرکل دفتر بهبود کیفیت و فرآوری و توسعه بازار گفت: با سازمان میادین بدنبال مذاکره هستیم تا با ورود تشکل‌ها و عرضه مستقیم در میادین آبزیان را با نرخ مناسب عرضه کنیم.

رئیس سازمان امور مالیاتی گفت: در راستای حمایت از تولید، تصویب قوانین برای کاهش مالیات بر تولید و مالیات ستانی از سفته بازی از سوی این سازمان پیگیری می‌شود.

مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌های کشور گفت: ترافیک سنگین در آزادراه تهران - شمال و محور هراز گزارش شده است.

مدیرکل دفتر محصولات علوفه‌ای و جالیزی گفت: با توجه به برنامه تولید زمستان و بهار پیش‌بینی می‌شود که مشکلی در تامین نیاز ماه رمضان وجود نداشته باشد.

مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی گفت: امروز جمعه سوم فروردین ماه سامانه بارشی جدید از غرب وارد کشور شده و زمینه ساز بارش باران و وزش باد شدید خواهد شد.

با توجه به سیاست وزارت جهاد مبنی بر ایجاد شرایط مساعد تولید و واردات گوشت قرمز گرم و منجمد، قیمت این اقلام در ایام نوروز در سراشیبی قرار گرفته است.

به گفته مسئولان، در حال حاضر 12 بانک در زمینه ارائه خدمات چک الکترونیک فعال هستند و زیرساخت‌های فنی چک الکترونیک در همه 30 بانک کشور بطور کامل فراهم شده است.

رئیس اتاق اصناف تهران گفت: رفع موانع تولید به ویژه در بخش دریافت تسهیلات خود می‌تواند زمینه‌ساز افزایش تولید و تکمیل زنجیره ارزش در کشور شود.

رئیس مرکز خشکسالی گفت: کشاورزان مدیریت برداشت از منابع آب‌های زیرزمینی را در دستور کار قرار دهند.